Πυλώνες κριτήριων:
προϋπηρεσία αναπληρωτών έως και τους 120 μήνες,
ακαδημαϊκά προσόντα,
κοινωνικά κριτήρια (τέκνα, αναπηρία).
Το προτεινόμενο σύστημα μοριοδότησης επιδιώκει:
α) να αξιοποιηθεί η πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με στόχο την απορρόφηση μεγάλου μέρους όσων για χρόνια στηρίζουν το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και ταυτόχρονα,
β) να μην αποκλείονται από ουσιαστική διεκδίκηση των προκηρυγμένων θέσεων νέοι εκπαιδευτικοί με μικρή ή χωρίς προϋπηρεσία αλλά με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα.
Στο πνεύμα αυτό αποδίδεται ίση βαρύτητα στην προϋπηρεσία και στα ακαδημαϊκά προσόντα:
Α. Ακαδημαϊκά Προσόντα
Διδακτορικό δίπλωμα: σαράντα (40) μονάδες.
Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: είκοσι (20) μονάδες.
Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: επτά (7) μονάδες
Δεύτερο πτυχίο: δεκαέξι (16) μονάδες
Ο βαθμός του πτυχίου έως είκοσι μία (21) μονάδες και ως εξής: για πτυχία με χαρακτηρισμό «Καλώς» επτά (7) μονάδες, με χαρακτηρισμό «Λίαν Καλώς» δεκατέσσερις (14) μονάδες και με χαρακτηρισμό «Άριστα» είκοσι μία (21) μονάδες.
Γνώση μιας (1) ξένης γλώσσας:
Άριστη γνώση: οχτώ (8) μονάδες.
Πολύ καλή γνώση: έξι (6 μονάδες).
Καλή γνώση: τέσσερις (4)μονάδες.
Σε περίπτωση κατοχής περισσοτέρων τίτλων μοριοδοτείται μόνο ο ανώτερος.
Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου) : τέσσερις (4) μονάδες.
Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από Α.Ε.Ι διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών: τέσσερις (4) μονάδες.
Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από τα ακαδημαϊκά προσόντα είναι 120 μονάδες.
Β. Εκπαιδευτική προϋπηρεσία:
Μια (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και μέχρι τους 120 μήνες, εκατόν είκοσι (120) μονάδες.
Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από προϋπηρεσία είναι 120 μονάδες.
Γ. Κοινωνικά κριτήρια:
Αριθμός τέκνων
Μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου, ή του/της συζύγου ή τέκνου
Ύστερα από 10 χρόνια αδιοριστίας και υποστελέχωσης όλων των εκπαιδευτικών δομών, επανέρχεται η κανονικότητα και στο χώρο της στελέχωσης της εκπαίδευσης και τερματίζεται η εργασιακή ανασφάλεια και αβεβαιότητα χιλιάδων εκπαιδευτικών, καθώς υλοποιείται η δέσμευση της κυβέρνησης για προτεραιότητα στην κάλυψη των αναγκών του χώρου της εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό, με σκοπό την ομαλή λειτουργία των σχολείων προς όφελος των μαθητών και ευρύτερα της κοινωνίας.