Ένας στους τρεις σπουδαστές που εισάγεται στις ΑΕΝ εγκαταλείπει τις σπουδές του ενδιάμεσα και στη συνέχεια ένας στους δύο παίρνει δίπλωμα είτε ως Πλοίαρχος είτε ως Μηχανικός. Αυτό αποκάλυψε ο Γενικός Διευθυντής Majestic International Cruises, Mιχάλης Λάμπρος. «Με αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατον να αυξηθούν τα στελέχη που θα πλαισιώσουν τα Ελληνικά και τα Ελληνόκτητα πλοία με τον ταχύ ρυθμό που αυξάνονται καθημερινά. Η μόνη ελπίδα κατά την προσωπική μας άποψη είναι η ίδρυση περισσοτέρων ιδιωτικών ναυτικών ακαδημιών.
«Η συνεχής αδράνεια όλων των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας να ενεργοποιήσουν τους Νόμους 3153/2003 και 3450/2006 σχετικά με την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση (ΝΕΚΕ), έφερε ήδη την Ιδιωτική Ναυτική Εκπαίδευση στην Ελλάδα από το παράθυρο με τη συνεργασία εδώ και δύο χρόνια γνωστών αλλοδαπών Ναυτικών Ακαδημιών με ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς φορείς, (κολλέγια, training centers, κλπ) επισημαίνει ο Μιχάλης Λάμπρος. Υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη ναυτοδιδασκάλων με αποτέλεσμα να υπολειτουργούν ορισμένες από τις δημόσιες σχολές ναυτικής εκπαίδευσης. Παράδειγμα η δημόσια Ακαδημία Μηχανικών στη Χίο με 300 σπουδαστές και μόλις έξι μόνιμους καθηγητές και δεκαπέντε ωρομίσθιους.
Εάν εφαρμοσθεί η υπουργική απόφαση που εγκρίνει την ίδρυση αυτών των Ακαδημιών αλλά βρίσκεται στα συρτάρια του Υπουργείου, αυτό θα είναι από τις λίγες περιπτώσεις που θα είναι κερδισμένοι και οι απόφοιτοι, και η Ελληνική Πολιτεία αλλά και οι Ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες. Αναρωτιέμαι συχνά εάν θα μπορέσομε να ξαναδούμε τους Έλληνες ναυτικούς εν ενεργεία του έτους 1975 που αριθμούσαν 79.000- 1.9750 Αξιωματικοί και 59.250 κατώτερα πληρώματα- σε σύγκριση με τη σημερινή κατάσταση των εγγεγραμμένων, όχι των υπηρετούντων σε πλοία ναυτικών σε σύνολο 19.839 -11.539 Αξιωματικών εκ των οποίων 9.655 εργάζονται στα ποντοπόρα πλοία και 8.300 κατωτέρων πληρωμάτων)».