Μαθητικός διαγωνισμός δημιουργικότητας και κριτικής ικανότητας

«Είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις γρίφους και προβλήματα λογικής; Εχεις τη φαντασία ενός συγγραφέα; Την τετράγωνη λογική ενός μαθηματικού; Είσαι πρακτικός όσο ένας μηχανικός; Εχεις το βάθος σκέψης ενός φιλοσόφου; Τη δημιουργικότητα ενός καλλιτέχνη; Πόσο γρήγορα και σωστά μπορείς να πάρεις αποφάσεις; Πόσο σίγουρος είσαι για τις δυνατότητές σου;».

Αν είστε μαθητές Δημοτικού και αν οι απαντήσεις σας στις παραπάνω ερωτήσεις είναι θετικές, τότε είστε έτοιμοι να δηλώσετε συμμετοχή στον διαγωνισμό δημιουργικότητας και κριτικής ικανότητας που διοργανώνει η «Χαρισμάθεια», ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός που φροντίζει για την ανάδειξη των ιδιαίτερων αναγκών των χαρισματικών παιδιών.

Με σκοπό τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης, ώστε η μετάβαση στην εποχή της πληροφορίας και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων όλων των παιδιών να γίνουν μακριά από την αποστήθιση, αλλά και την υποστήριξη της δημιουργικότητας, της κριτικής ικανότητας και της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, η «Χαρισμάθεια» διοργανώνει τον πρώτο εθνικό μαθητικό διαγωνισμό δημιουργικότητας – κριτικής ικανότητας.

Το «Out of the box challenge» απευθύνεται σε μαθητές της Γ’ έως της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και διαρθρώνεται σε τρεις φάσεις. Στο πλαίσιο του διαγωνισμού οι συμμετέχοντες θα πρέπει να λύσουν γρίφους και προβλήματα λογικής χωρίς να απαιτείται κάποια πρότερη γνώση, με μόνο τους «όπλο» την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητά τους. Το περιεχόμενο των γρίφων αντλείται από ένα ευρύ φάσμα γνωστικών περιοχών, από μαθηματικά και φυσική μέχρι φιλοσοφία, και απαιτείται από τα παιδιά να παραγάγουν πρωτότυπες ιδέες, είτε ατομικά είτε σε ομάδες.

«Ο διαγωνισμός θέλει να αναδείξει την ανάγκη για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των παιδιών. Για να μπορέσουμε να εναρμονιστούμε με την εποχή μας, χρειάζεται να μπορούμε να αξιολογήσουμε τον τεράστιο όγκο πληροφορίας που δεχόμαστε καθημερινά και να μπορούμε να τον αξιοποιήσουμε για να φτιάξουμε κάτι καινούργιο. Κριτική ικανότητα και δημιουργικότητα, επομένως, είναι οι δεξιότητες στην εποχή της πληροφορίας. Σήμερα, με τον ρυθμό που αλλάζουν τα δεδομένα, πολύ μικρότερη αξία έχει η απομνημόνευση. Γιατί ό,τι και να μάθουμε «απ’ έξω» σε λίγα χρόνια θα είναι παρωχημένο. Σε καμία δουλειά πλέον δε μας ρωτάνε τι ξέρουμε, αλλά εξετάζουν τι μπορούμε να κάνουμε με αυτά που θα μας δείξουν» εξηγεί στο «Βήμα» ο κ. Αλέξανδρος Παπανδρέου, πρόεδρος και υπεύθυνος εκπαιδευτικών προγραμμάτων «Χαρισμάθειας», σύμβουλος εκπαίδευσης διεθνούς σχολείου (IΒ).

Οι αιτήσεις συμμετοχής διαρκούν έως τη Δευτέρα 23 Απριλίου 2018. Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, που θα γίνει στις 28 Απριλίου, οι μαθητές που θα λάβουν μέρος θα κληθούν να δώσουν απαντήσεις σε 5 προβλήματα λογικής μέσα σε δύο ώρες. Οσοι καταφέρουν να ολοκληρώσουν επιτυχώς την πρώτη φάση θα κερδίσουν το εισιτήριο για τη δεύτερη κ.ο.κ.

«Δεν θα έχει ενδιαφέρον να δούμε παιδιά που βαριούνται την αποστήθιση και δεν θεωρούνται καλοί μαθητές σήμερα να είναι κινητοποιημένα, να σκέφτονται και να δημιουργούν σε ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης; Δεν χρειάζεται να γίνει πιο εύκολη η εκπαίδευση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνει πιο ουσιαστική, πιο ενδιαφέρουσα και πιο θελκτική. Πέρυσι είχαμε θέσει το ερώτημα: «Πώς μπορείς να περιγράψεις το πράσινο χρώμα σε κάποιον που δεν μπορεί να δει;», για να δείξουμε πόσο δύσκολο μας είναι να σκεφτούμε έξω από το κουτί, με την ελπίδα ότι δεν θα είναι τόσο δύσκολο και για τα παιδιά μας. Εφέτος κάνουμε το επόμενο βήμα με τον διαγωνισμό και δουλεύουμε για να εξασφαλίσουμε ότι σε λίγα χρόνια τα παιδιά μας θα μπορούν να απαντήσουν» καταλήγει ο κ. Παπανδρέου.

Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να επισκεφθείτε τον σύνδεσμο

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close