Κόντρα Φίλη-Γαβρόγλου για την ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση

Σύγκρουση στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής είχαν στην Πέμπτη ο κ. Γαβρόγλου και ο κ. Φίλης. Ο νυν και ο πρώην υπουργός Παιδείας διαφώνησαν έντονα για μια διάταξη του νομοσχεδίου που αφορά στην ίδρυση πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Φίλης κατηγόρησε τον κ. Γαβρόλου ότι με το άρθρο 9 του νομοσχεδίου ανοίγει στην ουσία το δρόμο για την ίδρυση ιδιωτικού πανεπιστημίου στην χώρα μας. Σύμφωνα με τον πρώην υπουργό Παιδείας η διάταξη που αναφέρει: «Οι τίτλοι σπουδών Ανώτατης Εκπαίδευσης Διεθνών Οργανισμών στους οποίους μετέχει η Ελληνική Δημοκρατία είναι ισότιμοι με τούς τίτλους σπουδών των ελληνικών δημόσιων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, χωρίς να απαιτείται η έκδοση πράξης αναγνώρισης» θα οδηγήσει στην ίδρυση πολλών ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε ακόμα ότι το άρθρο αφορά στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Δημοσίου Δικαίου ο οποίος συστήθηκε με συμφωνία που υπογράφηκε το 2004.

Ο νυν υπουργός Κώστας Γαβρόγλου προσπάθησε να αντικρούσει τα επιχειρήματα για να απαντήσει ο κ. Φίλης «ότι η διεθνής υποχρέωση της χώρας δεν είναι πάνω από το Σύνταγμα».

«Κοιτάξτε, εμένα μου κάνει εντύπωση η επιμονή σας σε κάτι το οποίο σας το είπα και δεν θέλετε να απαντήσετε» αναρωτήθηκε με ένταση ο υπουργός, «Γατί το έχω χειριστεί ως υπουργός, κύριε υπουργέ. Το ξέρω καλά το θέμα και γνωρίζω το παρασκήνιο» ήταν η απάντηση του κ. Φίλη.

Ο κ Φίλης ζήτησε από τον υπουργό Παιδείας να κρατήσει τη διάταξη για διαβούλευση, καθώς μάλιστα δεν επείγει η προώθησή της, ωστόσο ο κ. Γαβρόγλου επέμεινε κι έτσι το θέμα θα τεθεί προς συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου.

Απόσπασμα του διαλόγου των δύο υπουργών

Φίλης: Κύριε Υπουργέ, θέλω να κάνω μια ερώτηση, γιατί δεν καταλαβαίνω κάτι. Αν κατάλαβα καλά, επιμένετε στη διάταξη 19α΄, που αφορά τους τίτλους σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης διεθνών οργανισμών στη χώρα μας.
Γαβρόγλου: Επιμένω. Θα το δω και στο μεταξύ.
Φίλης: Το ΜΑΙΧ, στο οποίο αναφερθήκατε, είναι άλλο πράγμα.
Γαβρόγλου: Δεν είναι καθόλου άλλο. Είναι στο ίδιο.
Φίλης: Το ΜΑΙΧ δεν δίνει προπτυχιακούς τίτλους.

Γαβρόγλου: Δίνει μεταπτυχιακούς.
Φίλης: Εδώ μιλάμε ακόμη χειρότερα, πλήρες πανεπιστήμιο ιδιωτικό.
Γαβρόγλου: Όχι. Και σε αυτό και λέμε για το μεταπτυχιακό. Δεν λέμε για το προπτυχιακό.
Φίλης: Όχι, δεν ισχύει. Είναι γενικό. Λέτε « οι τίτλοι σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης διεθνών οργανισμών, στους οποίους μετέχει η ελληνική δημοκρατία, είναι ισότιμοι με τους τίτλους σπουδών των ελληνικών δημόσιων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, χωρίς να απαιτείται έκδοση πράξης αναγνώρισης. Όλοι.
Γαβρόγλου: Ακριβώς.
Φίλης: Όλοι. Δεν κάνετε κάποια διάκριση.
Γαβρόγλου: Όχι. Αυτά τα δύο ιδρύματα και το ΜΑΙΧ και το ευρωπαϊκό κέντρο, δίνουν μεταπτυχιακά μόνο. Δεν δίνουν προπτυχιακά. Αν θέλετε, μπορούμε να το διευκρινίσουμε ότι είναι μόνο για τα μεταπτυχιακά. Κανένα πρόβλημα.
Φίλης: Όχι, δεν θέλω καμία διευκρίνιση περιπτωσιολογική.
Γαβρόγλου: Μα δεν είναι θέμα περιπτωσιολογίας.
Φίλης: Επί της αρχής θέλουμε να πούμε. Δίνετε τίτλους σπουδών χωρίς καμία αναγνώριση, όταν το Σύνταγμα λέει άλλα πράγματα.
Γαβρόγλου: Κάνετε λάθος.
Φίλης: Τότε να γίνει στην Ολομέλεια η συζήτηση. Εδώ παρέλκει και βεβαίως όχι με γενικές διατάξεις, προσέξτε.
Γαβρόγλου: Δεν είναι θέμα γενικών διατάξεων.
Φίλης: Έτσι το περνάτε. Με λοιπές διατάξεις το περνάτε.
Γαβρόγλου: Κοιτάξτε, εμένα μου κάνει εντύπωση η επιμονή σας σε κάτι το οποίο σας το είπα και δεν θέλετε να απαντήσετε.
Φίλης: Γιατί το έχω χειριστεί ως Υπουργός, κύριε Υπουργέ. Το ξέρω καλά το θέμα και γνωρίζω το παρασκήνιο.

Δείτε επίσης x

«Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

«Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

Καταγγελία, σύμφωνα με την οποία εκπαιδευτικός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου προέβαινε σε παρενόχληση μαθητριών του, υποβλήθηκε στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ). Σύμφωνα με…
scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close