Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (ΚΕ.Μ.Ε.)

Α. ΚΕΝΤΡΑ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ο ν. 3696/2008 (ΦΕΚ 177 Α’) με θέμα «Ίδρυση και λειτουργία Κολλεγίων και άλλες διατάξεις» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το  άρθρο 45 του ν. 3848/2010 σχετικά με «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού-καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ 71  Α’),   ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και άδειας λειτουργίας εκπαιδευτηρίων μεταλυκειακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

 

Με τον ανωτέρω νόμο τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης  εντάσσονται, εφόσον τους χορηγηθούν οι προβλεπόμενες από τον ανωτέρω νόμο άδειες ίδρυσης και  άδειες λειτουργίας, στο χώρο της μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης, και ασκούν οργανωμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες εκτός του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, που απευθύνονται σε συγκεκριμένους εκπαιδευόμενους και έχουν συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους .

Σύμφωνα με το  άρθρο 1 του ν. 3696/2008 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει : «Τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης  είναι  πάροχοι  μεταλυκειακής  μη τυπικής  εκπαίδευσης  και κατάρτισης στην Ελλάδα. Οι βεβαιώσεις τα πιστοποιητικά σπουδών ή οποιασδήποτε άλλης ονομασίας  βεβαίωση  που χορηγούν τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης  δεν είναι ισότιμα με τους τίτλους που χορηγούνται στο πλαίσιο του ελληνικού συστήματος τυπικής εκπαίδευσης, όπως Πανεπιστήμια, Τ.Ε.Ι και Ι.Ε.Κ».

Με το άρθρο 10 του ν. 3696/2008 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει «Η παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης και κατάρτισης από Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης που συμπράττουν με αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, ιδίως βάσει συμφωνιών πιστοποίησης (validation) ή δικαιόχρησης (franchising) υπόκειται στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου.»

 

Β. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ  ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ  ΤΩΝ ΚΑΤΟΧΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ  ΠΟΥ ΧΟΡΗΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ  ΤΑ  ΚΕΜΕ  ΣΤΟ  ΠΛΑΙΣΙΟ   ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ   ΔΙΚΑΙΟΧΡΗΣΗΣ

Οι απόφοιτοι Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (ΚΕΜΕ), τα οποία εδρεύουν νόμιμα στην Ελλάδα και διαθέτουν έγκυρες συμβάσεις πιστοποίησης (validation) ή δικαιόχρησης (franchising) με Πανεπιστήμια άλλων κρατών-μελών της Ευρ. Ένωσης, δύνανται να ζητήσουν την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων που ενδεχομένως έχουν αποκτήσει στα εν λόγω κράτη-μέλη, κατόπιν των σπουδών που πραγματοποίησαν στα ως άνω ΚΕΜΕ.

Τα εν λόγω επαγγελματικά προσόντα αναγνωρίζονται υπό προϋποθέσεις, ορισμένες εκ των οποίων είναι οι κατωτέρω:

–          Το αιτούμενο επάγγελμα να είναι νομοθετικά ρυθμιζόμενο στην Ελλάδα (άρθ. 2§1, π.δ. 38/2010 ΦΕΚ 78Α ).

–          Ο αιτών να έχει κατοχυρώσει επαγγελματικά δικαιώματα για το αιτούμενο επάγγελμα στο κράτος-μέλος προέλευσης, είτε ως αυτοαπασχολούμενος, είτε ως μισθωτός (άρθ. 2§1, π.δ. 38/2010).

–          Η εκπαίδευση στο ίδρυμα (ΚΕΜΕ) που παρέσχε την κατάρτιση να έχει πιστοποιηθεί επισήμως από το εκπαιδευτικό ίδρυμα που βρίσκεται στο κράτος-μέλος καταγωγής του τίτλου (άρθ. 50§3 α΄, π.δ. 38/2010).

–          Οι εκδοθέντες από ΚΕΜΕ τίτλοι εκπαίδευσης να είναι οι ίδιοι με εκείνους που θα είχαν χορηγηθεί εάν η εκπαίδευση είχε πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου στο κράτος μέλος καταγωγής του τίτλου (άρθ. 50§3 β΄, π.δ. 38/2010).

–          Οι εκδοθέντες από ΚΕΜΕ τίτλοι εκπαίδευσης να προσδίδουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα στην επικράτεια του κράτους-μέλους που χορήγησε τον τίτλο (άρθ. 50§3 γ΄, π.δ. 38/2010).

Εκτός των ανωτέρω  προϋποθέσεων, οι αιτήσεις αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων εξετάζονται σε ατομικό επίπεδο από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ), το οποίο αποφαίνεται επί τη βάσει των διατάξεων του π.δ. 38/2010 και του συνολικού φακέλου του αιτούντος.

 

Δείτε επίσης x

«Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

«Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

Καταγγελία, σύμφωνα με την οποία εκπαιδευτικός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου προέβαινε σε παρενόχληση μαθητριών του, υποβλήθηκε στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ). Σύμφωνα με…
scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close