Στον «πόλεμο» που έχει ανοίξει μεταξύ των καθηγητών Θεολογίας και του υπουργείου Παιδείας για τον αριθμό των βιβλίων των Θρησκευτικών που έχουν επιστρέψει στα σχολεία οι γονείς των μαθητών, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων και καθηγητής στη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστήμιου, Ηρακλής Ρεράκης, μιλώντας σε ραδιοφωνικο σταθμό.
«Εμείς ως Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων δεν προωθούμε αυτή την κίνηση. Αυτοβούλως οι ίδιοι οι γονείς αποφάσισαν να επιστρέψουν τα βιβλία, δεν είναι οργανωμένη κίνηση, δεν έχει γίνει ακόμα οργανωμένη κίνηση… Εμείς είμαστε εναντίον των βιβλίων και εναντίον των προγραμμάτων, τα οποία προσπαθούν να αλλάξουν την πίστη των παιδιών μας. Αυτό το κάνουν με ύπουλο και μεθοδευμένο τρόπο. Αντί να χτυπήσουν απευθείας την ορθόδοξη παράδοση, έρχονται και την χτυπούν πλαγιομετωπικά. Βάζουν στα παιδιά δίπλα στην ορθόδοξη παράδοση να μάθουν όλες τις άλλες θρησκείες, εξισώνοντας φυσικά τη δική τους πίστη με τις θρησκείες. Αυτό δημιουργεί ένα θολό τοπίο, ένα μείγμα θρησκειών. Όλοι οι τίτλοι των φακέλων δεν μιλούν για Χριστιανισμό, για χριστιανική πίστη, μιλούν για θρησκείες» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Ρεράκης.
Στο ερώτημα εάν θα έπρεπε το μάθημα των Θρησκευτικών να είναι πολυθρησκειακό ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων απάντησε μεταξύ άλλων ότι «εδώ μπαίνουν στο ίδιο μάθημα όλες οι θρησκείες μαζί, που σημαίνει ότι το παιδί παθαίνει μία θρησκευτική σύγχυση, που δεν μπορεί στην ηλικία της Γ’ Δημοτικού να κατανοήσει τη διαφορά μεταξύ των θρησκειών… Το παιδί έρχεται στο σχολείο και είναι ορθόδοξο, γιατί πρέπει να του βάζουν οκτώ – εννέα θρησκείες μαζί να μαθαίνει; Εμείς δεν είπαμε να μην μαθαίνουν τις θρησκείες τα παιδιά, αλλά να τις μαθαίνουν με έναν τρόπο γόνιμο, δημιουργικό. Αυτός ο τρόπος δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας τρόπος που δημιουργεί σύγχυση στο μυαλό και τη ψυχή των παιδιών» και πρόσθεσε:
«Αυτό που μας πειράζει εμάς, είναι το ότι τα βάζουν όλα μαζί στο ίδιο κεφάλαιο, στην ίδια ενότητα, στο ίδιο μάθημα, στην ίδια μέρα. Δεν χρειάζεται αυτό… Συμφωνούμε με την επιστροφή των βιβλίων, αλλά δεν είμαστε εμείς που το κινήσαμε… Ξέρουμε ότι πολλά βιβλία επιστρέφονται, και δεν είναι μόνο αυτά που επιστρέφονται στα σχολεία, επιστρέφονται και απευθείας στο υπουργείο Παιδείας, στις ενορίες και μέσω Μητροπόλεων. Επομένως, δεν είναι θέμα ποσοστού, είναι ο συμβολισμός της πράξης, ότι οι γονείς αυτοβούλως αποφάσισαν να επιστρέψουν τα βιβλία. Αυτό και μόνο δείχνει την αποτυχία αυτού του πολυθρησκειακού μαθήματος».