Διπλασιάστηκαν οι αιώνιοι φοιτητές στα πανεπιστήμια τα τελευταία χρόνια

Απογοητευτικά είναι τα συμπεράσματα μελέτης για την κατάσταση στα ελληνικά πανεπιστήμια, που διεξήγαγε το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να χαράξει την στρατηγική του για την επόμενη τετραετία. Όπως φαίνεται, τα τελευταία δώδεκα χρόνια διπλασιάστηκαν οι αιώνιοι φοιτητές, ένας στους δέκα από όσους κατορθώνουν να πάρουν πτυχίο μεταναστεύει, ενώ η σύνδεση της αγοράς εργασίας με την εκπαίδευση είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

Συγκεκριμένα, το 2003, βάσει των στοιχείων, καταγράφηκαν 163.037 αιώνιοι φοιτητές, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός το 2014 ήταν 328.742. Μάλιστα, το στοιχείο αυτό δεν αφορά στην κατοπινή περίοδο, όπου η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αναίρεσε την διάταξη διαγραφής των αιωνίων, που είχαν θεσπίσει προηγούμενες κυβερνήσεις.

Για την κατάσταση αυτή, όπως σημειώνεται, σημαντικό ρόλο παίζει η οικονομική κατάσταση, τα προβλήματα διαχείρισης των πανεπιστημίων, η δομή και η ποιότητα διδασκαλίας αλλά και οι ιδιαίτερες συνθήκες κάθε ιδρύματος, όπως για παράδειγμα η απόσταση.

Αναλυτικότερα, αναφέρεται στη μελέτη, πως πολλοί νέοι φοιτητές αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στο πρόγραμμα σπουδών της Σχολής τους, καθώς είναι πολύ πιο απαιτητικό από εκείνο του λυκείου, ενώ μπορεί να καλούνται να παρακολουθήσουν μαθήματα που δεν έχουν προηγουμένως διδαχθεί επαρκώς. Ακόμα, σημειώνεται πως ειδικά τα τελευταία πέντε χρόνια, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, φοιτητές παραμελούν ή εγκαταλείπουν εντελώς τις σπουδές τους προκειμένου να εργαστούν.

Δείτε επίσης x

«Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

«Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

Καταγγελία, σύμφωνα με την οποία εκπαιδευτικός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου προέβαινε σε παρενόχληση μαθητριών του, υποβλήθηκε στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας (ΕΑΔ). Σύμφωνα με…
scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close