Λιγότερα διδασκόμενα μαθήματα στο Λύκειο προανήγγειλε χθες ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, τονίζοντας επίσης ότι σχεδιάζεται η ενοποίηση των ειδικοτήτων των Φυσικών, των Χημικών και των Βιολόγων σε μία ειδικότητα, αυτή των «Φυσικών Επιστημών», ώστε να γίνεται κοινή διδασκαλία των αντίστοιχων μαθημάτων.
Δίνοντας το στίγμα των αλλαγών που θα γίνουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το επόμενο χρονικό διάστημα, ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε (σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ ότι το ισχύον σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει «τελειώσει, έχει φάει τα ψωμιά του», ενώ ερωτηθείς εάν η πρότασή του κινείται στο μοντέλο του διετούς International Baccalaureate απάντησε ότι θα αξιοποιηθεί η «ευρωπαϊκή εμπειρία, πάντοτε με βάση τις ελληνικές ιδιομορφίες». Πρόσθεσε δε, ότι στόχος είναι στο Λύκειο «να έχουμε λιγότερα μαθήματα και διδασκόμενα εις βάθος».
Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές στα γυμνάσια στα οποία οι μαθητές θα εξετάζονται πλέον μόνο σε 4 μαθήματα στο τέλος της σχολικής χρονιάς, ο κ. Φίλης ανακοίνωσε ότι στον σχεδιασμό του υπουργείου βρίσκετα, επίσης, η ενοποίηση των ειδικοτήτων των Φυσικών, των Χημικών και των Βιολόγων. «Θα θέλαμε κοινή διδασκαλία γι’ αυτά τα μαθήματα, κοινό πρόγραμμα σπουδών και κοινά βιβλία, ενώ οι καθηγητές θα αποτελούν μία κοινή ειδικότητα, αυτή των Φυσικών Επιστημών», σημείωσε. Όπως εξήγησε, μάλιστα, αυτό το μοντέλο εφαρμόζεται σε πολλές χώρες της Ευρώπης, ενώ προσφάτως υιοθετήθηκε και στην Κύπρο.
117 ειδικότητες
Σημειώνεται ότι σήμερα, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα υπάρχουν 117 ειδικότητες εκπαιδευτικών, οι οποίες μαζί με τις υποειδικότητες φθάνουν τις 157. Πρόκειται για «ρεκόρ» ειδικοτήτων εκπαιδευτικών την ώρα που στη Γερμανία, για παράδειγμα, δεν ξεπερνούν τις 28.
Πάντως, μία τέτοια κίνηση θεωρείται βέβαιο ότι θα προκαλέσει οξύτατες αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εκτιμούν ότι η ενοποίηση των ειδικοτήτων θα «κόψει» θέσεις εργασίας, θα δημιουργήσει πλασματικά πλεονάσματα εκπαιδευτικών και θα περιορίσει τις προσλήψεις. Χθες, εξάλλου, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία εξέφρασε την έντονη αντίθεσή της με την απόφαση του υπουργείου για αναθέσει τη διδασκαλία των Μαθηματικών σε εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων, κάνοντας λόγο για υποβάθμιση του μαθήματος.