Μέχρι τα Χριστούγεννα θα ανακοινωθεί το νέο σύστημα διορισμών αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ενώ οι προσλήψεις εφέτος θα είναι 20.800 άτομα. Αυτό ανακοίνωσε σήμερα, Τετάρτη, ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης στη Βουλή κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση.
Παράλληλα με νέα απόφαση του σχετικά με τα ιδιωτικά σχολεία, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι θα ελεχθούν και όλες οι απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών του τελευταίου χρονικού διαστήματος. Συγκεκριμένα, οι εφετινές καταγγελίες σύμβασης στα ιδιωτικά σχολεία θα μπορούν να εξεταστούν ως προς την καταχρηστικότητά τους από τα υπηρεσιακά συμβούλια.
«Η απόφαση αυτή του υπουργού Παιδείας ανακουφίζει δεκάδες ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που απολύθηκαν φέτος αυταρχικά και άδικα. Πολλοί από αυτούς έχουν πολυετή (άνω των 15 ετών) προϋπηρεσία, μάλιστα κάποιοι από αυτούς βρίσκονταν ελάχιστο χρόνο πριν από τη συνταξιοδότησή τους. Επίσης, από την ημέρα που το σχέδιο νόμου κατατέθηκε στη Βουλή, ακολούθησε ένα τσουνάμι εκκαθαρίσεων σε κάποια ιδιωτικά σχολεία που αποφάσισαν να ξεφορτωθούν τους «ανεπιθύμητους» πριν επέλθει έλεγχος νομιμότητας των καταγγελιών σύμβασης» αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ).
«Μαύρη ημέρα για την ιδιωτική εκπαίδευση»
Αντιθέτως ο σύνδεσμος ιδιοκτητών κάνει λόγο για «μαύρη ημέρα για την ιδιωτική εκπαίδευση» με αφορμή την αναμενόμενη ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, που περιλαμβάνει τις διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση.
Σε σχετική ανακοίνωση, ο σύνδεσμος χαρακτηρίζει «ανάλγητο, καταστροφικό και αντικοινωνικό έργο» το νομοσχέδιο του υπουργού Παιδείας, ενώ προσθέτει: «Η νομοθετική ρύθμιση του κ. Φίλη για την ιδιωτική εκπαίδευση δεν έρχεται, όπως διατείνεται, να βάλει τάξη σε κάποιο καθεστώς μαύρης εργασίας. Αντίθετα, οι ενδελεχείς έλεγχοι του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας στις επιχειρήσεις αναδεικνύουν τα ιδιωτικά σχολεία σε… πρωταθλητές της νομιμότητας, καταρρίπτοντας πλήρως τα ψεύδη της ΟΙΕΛΕ και του κ. Φίλη».
«Αφού ο κ. Φίλης δεν μπορεί να καταργήσει ευθέως τα ιδιωτικά σχολεία, επιχειρεί να τα κλείσει καθιστώντας τα δια της τροπολογίας του «ίδια με τα δημόσια» και μεταφέροντας σε αυτά, δια νόμου, όλα τα προβλήματα και τις παθογένειες των δημοσίων σχολείων» αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση. Και τονίζεται ότι αντί το υπουργείο να βελτιώσει το επίπεδο των δημόσιων σχολείων «επιχειρεί να διαλύσει τα ιδιωτικά ώστε να μην υπάρχει μέτρο σύγκρισης, απαγορεύει να αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς τους και να διατηρούν τους καλύτερους εκπαιδευτικούς στο προσωπικό τους και ακόμη απαγορεύει στα ιδιωτικά σχολεία να προσφέρουν στους μαθητές τους φροντιστηριακές ώρες στα βασικά μαθήματα και στις ξένες γλώσσες».
«Η παράλογη αυτή απαγόρευση όχι μόνο αφαιρεί τη δυνατότητα των ιδιωτικών σχολείων να καλύπτουν βασικές μορφωτικές ανάγκες των μαθητών τους και των γονιών τους αλλά παράλληλα οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ανεργία περίπου 3.000 εκπαιδευτικούς, γραμματείς, οδηγούς, συνοδούς, φύλακες, καθαρίστριες κ.λπ., οι οποίοι σήμερα απασχολούνται στα ιδιωτικά σχολεία» καταλήγει η ανακοίνωση του Συνδέσμου.
Η ΟΙΕΛΕ απο την πλευρά της ανταπαντά και αναφέρει σε άλλη ανακοίνωσή της ότι «κάποιοι διατείνονται ότι είναι «πρωταθλητές της νομιμότητας». Η πρακτική του πογκρόμ εναντίον των εκπαιδευτικών αποδεικνύει ότι είναι πράγματι πρωταθλητές στον τομέα των απολύσεων. Είναι ακόμη πρωταθλητές σε δεκάδες παρανομίες που λαμβάνουν χώρα μέσα στα ιδιωτικά σχολεία».
Κινητοποίηση δασκάλων
Κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας έκαναν σήμερα, Τετάρτη, εκατοντάδες δάσκαλοι που διαμαρτύρονται για την πολιτική της κυβέρνησης στον χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για την περικοπή ωρών και ειδικοτήτων και τις διπλές και τριπλές αναθέσεις σε εκπαιδευτικούς.
Οι δάσκαλοι διεκδικούν ενιαίο 12χρονο υποχρεωτικό δημόσιο σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, μόνιμους μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των κενών στα σχολεία, πρόσληψη αναπληρωτών σε μία φάση σε όλα τα λειτουργικά κενά, καμιά απόλυση αναπληρωτή, αύξηση της χρηματοδότησης για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, στήριξη της ειδικής αγωγής