Το Εργαστήριο Τουριστικών Ερευνών και Μελετών του Πανεπιστημίου Αιγαίου διοργανώνει Θερινό Σχολείο με τίτλο «Managing Tourism after the Crisis – A Mediterranean Perspective» με την ενεργή υποστήριξη της Διεθνούς Ακαδημίας για την Μελέτη του Τουρισμού στη Ρόδο μεταξύ Πέμπτης 21 και Κυριακής 24 Μαΐου 2015.
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Η περίοδος μετά το 2008 υπήρξε μια περίοδος κρίσης για πολλές χώρες του κόσμου, και η περιοχή της Μεσογείου δεν αποτελεί εξαίρεση. Κατά τη διάρκεια της κρίσης, με την μακρόχρονη ανάμειξή τους στο διεθνή τουρισμό, οι χώρες γύρω από τη Μεσόγειο αντιμετώπισαν πολλά παρόμοια θέματα σε σχέση, για παράδειγμα, με τη ζήτηση της αγοράς, τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και την διασφάλιση των επενδύσεων, την ανάπτυξη του προϊόντος και της απασχόλησης. Τώρα που η παγκόσμια οικονομία δείχνει να ανακάμπτει από την οικονομική κρίση, οι ίδιες χώρες εκτιμούν τους πόρους και τις δυνατότητές τους για το μέλλον τους στον τομέα του τουρισμού και αναζητούν τρόπους για την διασφάλιση ή την αποκατάσταση της θέσης τους ως ηγετικοί παγκόσμιοι τουριστικοί προορισμοί. Το παρόν Πρόγραμμα για στελέχη επιχειρήσεων στο χώρο του τουρισμού συγκεντρώνει ως ομιλητές μερικούς από τους κορυφαίους παγκοσμίως ειδικούς επιστήμονες στον τομέα του τουρισμού προκειμένου να συνεργαστούν με στελέχη του τουρισμού από ολόκληρη την περιοχή της Μεσογείου. Οι στόχοι του Προγράμματος είναι:
• να διερευνήσει τα βασικά ζητήματα για τον τουρισμό στην περιοχή
• να μοιραστεί τις εμπειρίες και τις εξελίξεις από την περιοχή και από άλλα μέρη του κόσμου
• να προσδιορίσει τις σύγχρονες προκλήσεις και ευκαιρίες για τον τουρισμό της Μεσογείου
Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο ώστε να παρέχει εμπειρίες και γνώσεις από τον κόσμο εν γένει προκειμένου αυτές να χρησιμοποιηθούν εστιασμένες στην εμπειρία της Μεσογείου. Με αυτό κατά νου, το πρόγραμμα ξεκινά με μια διαδραστική συνεδρία για τον προσδιορισμό των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο τουρισμός στην περιοχή. Στη συνέχεια και καθ ‘όλη τη διάρκεια του προγράμματος, η έμφαση θα δίνεται σε στρατηγικά θέματα του τουρισμού ενώ παράλληλα θα δίνεται η ευκαιρία να εξετασθούν στις διάφορες ενότητες του συνεδρίου οι επιμέρους επιχειρησιακές επιπτώσεις. Το πεδίο εφαρμογής είναι ο τουρισμός στο σύνολό του.
Τέσσερις μεγάλες θεματικές ενότητες, οι οποίες διαμορφώνουν τα θεμελιώδη στοιχεία του πλαισίου για τη μελλοντική ανάπτυξη του τουρισμού, δομούν το πρόγραμμα. Η συζήτηση για κάθε μία από τις ενότητες θα διευθύνεται από διεθνώς αναγνωρισμένους ειδικούς και θα ενσωματώσει γνώσεις και εμπειρίες τόσο από όλο τον κόσμο, όσο και από την περιοχή της Μεσογείου. Θα ακολουθεί μια συζήτηση στο πάνελ στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι από την περιοχή, με σκοπό να επικεντρωθεί στην εμπειρίες και τις ευκαιρίες της περιοχής. Οι τέσσερις θεματικές ενότητες είναι οι εξής:
Αγορές και Marketing: θα διερευνηθεί το τι συμβαίνει στις αγορές σχετικά με τον τουρισμό, με παραδείγματα από διάφορα μέρη του κόσμου, και πώς οι νέες τεχνολογίες μεταβάλλουν το περιβάλλον του marketing.
Ανθρώπινοι Πόροι: θα εξεταστεί το μεταβαλλόμενο πλαίσιο της απασχόλησης και της εκπαίδευσης στον τουρισμό καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργοδότες.
Ανάπτυξη Προορισμού: θα αναλυθεί η φύση και οι απαιτούμενες αλλαγές στην ανάπτυξη των προορισμών για την κάλυψη των μελλοντικών αναγκών των κύριων ενδιαφερόμενων μερών (stakeholders).
Η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας: θα συζητηθεί το τι συνιστά έναν ανταγωνιστικό προορισμό και πώς η ανταγωνιστικότητα επιτυγχάνεται και διατηρείται.