E-learning: Διοικητική Τεχνογνωσία και Σχολική Ηγεσία από το Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αποτελεί σύγχρονη πεποίθηση μεταξύ των φορέων χάραξης πολιτικής, των ακαδημαϊκών και των ερευνητών στον χώρο της Σχολικής Αποτελεσματικότητας και της Σχολικής Βελτίωσης ότι ο Διευθυντής σχολικής μονάδας συνιστά, αν όχι τον παράγοντα κλειδί, τουλάχιστον έναν από τους κορυφαίους παράγοντες στη δημιουργία ενός σχολείου με αειφόρα μαθητικά επιτεύγματα.
Συγκεκριμένα, ο διευθυντής σχολικής μονάδας, μέσα στο πλαίσιο του άκρατου διεθνούς οικονομικού ανταγωνισμού, των έντονων κοινωνικών αλλαγών και των παγκοσμίων ανακατατάξεων, θεωρείται η αιχμή του δόρατος της τοπικής κοινωνίας αλλά και του έθνους γενικότερα για τη διαμόρφωση ενός εθνικού ανθρώπινου κεφαλαίου το οποίο θα συμβάλει στην κατάταξη κάθε χώρας στα προηγμένα κράτη της υφηλίου.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο λοιπόν ότι οι τελευταίες δεκαετίες βρίσκουν τους χώρους της εκπαίδευσης, της εκπαιδευτικής πολιτικής και διαφόρων εκπαιδευτικών ακαδημαϊκών πειθαρχιών να σημαδεύονται από μία αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για τη σχολική διοίκηση και ηγεσία. Τρεις παράγοντες έχουν συμβάλει στην κατεύθυνση αυτή, οι οποίοι ευρισκόμενοι σε μία δυναμική σχέση αλληλεπίδρασης τροφοδοτούν τόσο τον δημόσιο λόγο όσο και τις έρευνες στο πεδίο της εκπαιδευτικής διοίκησης για τη σημασία της σχολικής ηγεσίας:
Α. Το ευρύτερο συγκείμενο της εκπαίδευσης
Β. Το ενδιαφέρον της πολιτικής για την εκπαίδευση
Γ. Η έρευνα στα πεδία της σχολικής αποτελεσματικότητας και της σχολικής βελτίωσης
Η συνειδητοποίηση αυτή για τον ουσιώδη ρόλο της σχολικής ηγεσίας στη βελτίωση των μαθητικών επιτευγμάτων έχει οδηγήσει, σε διεθνές επίπεδο σε μία κίνηση-κίνημα για την επαγγελματικοποίηση, την ενίσχυση αλλά και την άνοδο ενός νέου επαγγελματισμού των διευθυντών σχολικών μονάδων.
Στις προθέσεις λοιπόν αυτού του προγράμματος είναι αρχικά να περιγραφούν τα βασικά χαρακτηριστικά του επαγγελματισμού, να καταγραφούν οι λόγοι και οι τρόποι της επαγγελματικοποίησης της θέσης του διευθυντή σχολικής μονάδας και να χαρτογραφηθεί το επιθυμητό προφίλ του ως κορυφαίου επαγγελματία-σχολικού ηγέτη. Αυτή η πρώτη εμπέδωση ότι ο διευθυντής σχολικής μονάδας μετατρέπεται σιγά σιγά από διοικητικό στέλεχος σε άνθρωπο που εμπνέει, καθοδηγεί και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς ως πρώτος μεταξύ ίσων είναι και το πρώτο όφελος αυτού του προγράμματος για όλους εκείνους που φιλοδοξούν να εργαστούν σε διοικητικές θέσεις της σχολικής, δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης ή σταδιοδρομούν ήδη στη θέση
Η έναρξη του Προγράμματος γίνεται με δημόσια αναγγελία (τόσο στον Τύπο, όσο και στο Διαδίκτυο), όπου καθορίζονται οι διαδικασίες που απαιτούνται για την ένταξη του ενδιαφερόμενου στο Πρόγραμμα.
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλλουν:
- απόφοιτοι ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της ημεδαπής και της αλλοδαπής
- απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή στο αντικείμενο εργασιακή εμπειρία
Κριτήρια Επιλογής Υποψηφίων
- Βαθμός πτυχίου ή Απολυτηρίου Λυκείου
- Επίπεδο γνώσης της αγγλικής γλώσσας
- Επιπρόσθετές γνώσεις και ικανότητες (γνώσεις Η/Υ, συμμετοχή σε σεμινάρια, εργασιακή εμπειρία)
Η αίτηση συμμετοχής υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας http://elearn.elke.uoa.gr. Η αποδοχή ή η απόρριψή της αίτησης συμμετοχής ανακοινώνεται στον υποψήφιο εκπαιδευόμενο ατομικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Η επιτυχής ολοκλήρωση των τεσσάρων(4) θεματικών ενοτήτων που περιλαμβάνει το συγκεκριμένο πρόγραμμα, οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης στο γνωστικό αντικείμενο «Διοικητική Τεχνογνωσία και Σχολική Ηγεσία». Παρακάτω, παρουσιάζεται αναλυτικά ο τρόπος αξιολόγησης των εκπαιδευομένων.
ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ
Η χρονική διάρκεια του Προγράμματος είναι τέσσερις (4) μήνες, ενώ ο απαιτούμενος “χρόνος ενασχόλησης” εκτιμάται στις 100 ώρες.
Η οργάνωση της δομής του προγράμματος εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης βασίζεται σε επίπεδο διδακτικών ενοτήτων. Η εκτίμηση του απαιτούμενου χρόνου σε ώρες αποσκοπεί στην διευκόλυνση των ενδιαφερομένων αναφορικά με τον υπολογισμό του χρόνου ενασχόλησής τους με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Τα παραπάνω βασίζονται σε εκτιμώμενα στοιχεία, ενώ, όπως είναι ευνόητο, η τελική εκτίμηση του χρόνου ενασχόλησης του εκπαιδευομένου, υπόκειται σε υποκειμενικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα το προηγούμενο γνωστικό του επίπεδο και η προσωπική ικανότητα αφομοίωσης γνώσεων.
Το συνολικό κόστος φοίτησης είναι 750 ευρώ. Τα δίδακτρα καταβάλλονται σε τραπεζικό λογαριασμό και εκδίδεται απόδειξη είσπραξης στα στοιχεία του μετέχοντα.