E-learning «Τα δωρεάν εκπαιδευτικά εργαλεία της Microsoft» από το Πανεπιστημιο Πειραιώς
Σκοπός του ηλεκτρονικού προγράμματος δια βίου μάθησης με τίτλο «Τα δωρεάν εκπαιδευτικά εργαλεία της Microsoft» είναι να καταστήσει τους εκπαιδευτικούς ικανούς στο να αναπτύξουν ή να διευρύνουν τις γνώσεις τους στην ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα με την χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας κι Επικοινωνίας (ΤΠΕ) μέσα από τα δωρεάν εργαλεία που προσφέρει η Microsoft είτε αυτόνομα, είτε μέσα από την Εκπαιδευτική της Σουίτα (Microsoft Learning Suite). Πρόκειται για ένα σύνολο δωρεάν καινοτόμων εργαλείων και εκπαιδευτικών εφαρμογών, που σε συνδυασμό με τη δυναμική και τις δυνατότητες του Microsoft Office και των Windows, επιτρέπουν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς τη δημιουργία πολυμεσικού διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού και την παροχή ενός συνεργατικού περιβάλλοντος μάθησης, όπου οι μαθητές είναι ενεργοί συμμέτοχοι στη μαθησιακή διαδικασία.
Τα εργαλεία αυτά, σε συνδυασμό με το Microsoft Office και τα Windows, επιτρέπουν τη δημιουργία πολυμεσικών και διαδραστικών πόρων εκπαιδευτικού υλικού αλλά και την άρτια και πλήρως εναρμονισμένη συνέργια αυτών των πολυμεσικών εργαλείων, συμπεριλαμβανομένων κειμένου, ήχου, φωτογραφίας, μουσικής και βίντεο. Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Εκπαιδευτικής Σουίτας, οι εκπαιδευόμενοι θα έρθουν σε επαφή και θα γνωρίσουν εργαλεία Συνεργασίας, Δημιουργίας, Έρευνας και Μελέτης τα οποία θα αποτελέσουν πολύτιμους αρωγούς στην εκπαιδευτική διαδικασία που καλούνται καθημερινά να διαμορφώσουν.
Στόχος
Απώτερος στόχος του σεμιναρίου είναι αφενός η δημιουργία ενός σύντομου η-μαθήματος στο οποίο οι εκπαιδευόμενοι θα εντάξουν πολυμεσικό υλικό που θα δημιουργήσουν οι ίδιοι, και αφετέρου η επαφή των εκπαιδευομένων με την κοινότητα πρακτικής και διαμοιρασμού μαθησιακών αντικειμένων και εκπαιδευτικών σεναρίων του προγράμματος “Συνεργάτες στη Μάθηση” που δημιούργησε και υποστηρίζει η Microsoft παγκόσμια.
Σε ποιους απευθύνεται
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε δασκάλους και καθηγητές όλων των βαθμίδων της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, νέους αποφοίτους που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εκπαίδευσης και κατάρτισης καθώς και σε όσους θέλουν να εντάξουν μοντέρνα τεχνολογικά εργαλεία στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Θεματολογία και διάρκεια
Η διάρκεια του σεμιναρίου θα είναι τριών (3) εβδομάδων. Η θεματολογία του σεμιναρίου είναι η εξής:
Την πρώτη εβδομάδα οι εκπαιδευόμενοι έρχονται σε επαφή με το σεμινάριο, παρουσιάζονται σε αυτούς η φιλοσοφία και οι στόχοι του σεμιναρίου και παρέχονται οι οδηγίες υλοποίησης και επιτυχούς πιστοποίησης. Παρουσιάζεται η Εκπαιδευτική Σουίτα της Microsoft καθώς επίσης και βασικά εργαλεία ασφάλειας και διαμοιρασμού εκπαιδευτικού περιεχομένου (Security Essentials, OneDrive). Η εβδομάδα ολοκληρώνεται με αλληλεπιδραστικά εργαλεία συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία (Flashcards, Mouse Mischief).
Τη δεύτερη εβδομάδα παρουσιάζονται στους εκπαιδευόμενους εργαλεία κατασκευής πολυμεσικού εκπαιδευτικού περιεχομένου, για τη δημιουργία εικόνων, ομαδικών φωτογραφιών, μουσικής και βίντεο (Movie Maker, Photo Gallery, AutoCollage, Songsmith).
Την τρίτη εβδομάδα οι εκπαιδευόμενοι έρχονται σε επαφή με το εργαλείο LCDS με τη βοήθεια του οποίου μπορούν να δημιουργήσουν μαθησιακά αντικείμενα και διδακτικές ενότητες, που θα περιέχουν πολυμεσικό εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο θα μπορούν να διαμοιράζουν ενοποιημένο στους μαθητές τους.
- Ενότητες
- Παρουσίαση των εργαλείων τα Microsoft και της Microsoft Learning Suite, διάκριση των εργαλείων σε τέσσερις κατηγορίες – Δημιουργίας, Συνεργασίας, Έρευνας και Μελέτης, Διδασκαλίας – και η φιλοσοφία πίσω από κάθε κατηγοριοποίηση
- Εργαλεία Δημιουργίας: Songsmith, AutoCollage, Photo Gallery, Movie Maker
- Εργαλεία Συνεργασίας: Windows Live Onedrive, Mouse Mischief
- Εργαλεία Έρευνας και Μελέτης: Flashcards
- Εργαλείο δημιουργίας πολυμεσικού εκπαιδευτικού υλικού: Learning Content Development System (LCDS)
- Εργαλείο προστασίας από ιούς και κακόβουλο λογισμικό: Security Essentials
- Τελικό project αξιολόγησης
- Σύνοψη
Ελάχιστες υλικοτεχνικές απαιτήσεις
Η προτεινόμενη διαμόρφωση του συστήματος των συμμετεχόντων είναι υπολογιστής με (ενημερωμένα) Windows 7 ή νεότερα, Office 2007 ή νεότερο, τελευταίας έκδοσης φυλλομετρητή (Internet Explorer, Firefox, Chrome) και τελευταίας έκδοσης Acrobat Reader και Flash Player.
Προαπαιτούμενα για τους συμμετέχοντες
– Καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας
– Καλή γνώση του περιβάλλοντος εργασίας και των βασικών λειτουργιών των Windows (εμφάνιση κρυφών αρχείων και φακέλων, βασική επεξεργασία εικόνων – αλλαγή μεγέθους κλπ, εγκατάσταση νέων προγραμμάτων, κλπ.)
– Λογαριασμό στο δίκτυο της Microsoft (Outlook ή Hotmail, κλπ.)
– Ικανότητα συμμετοχής σε ομάδες συζητήσεων (forums)
– Δυνατότητα αφιέρωσης 8-10 ώρες την εβδομάδα για την μελέτη του υλικού και την εκπόνηση των εργασιών από το δικό τους χώρο
Εργασίες και τελική αξιολόγηση
Οι συμμετέχοντες καλούνται σε κάθε εβδομάδα του σεμιναρίου να υλοποιούν συγκεκριμένες εργασίες και να δημιουργούν εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δίδονται κάθε φορά. Προαιρετικά μπορούν να διαμοιράζονται τις δημιουργίες τους στην κοινότητα καλών πρακτικών και μαθησιακών αντικειμένων του προγράμματος “Συνεργάτες στη Μάθηση”.
Επιγραμματικά οι συμμετέχοντες θα πρέπει να δημιουργήσουν εκπαιδευτικό υλικό με τα εργαλεία αλληλεπίδρασης, δημιουργίας εικόνων, βίντεο και μουσικής, και τελικά ένα σύντομο μάθημα με τη βοήθεια του LCDS, το οποίο θα περιέχει αντίστοιχο πολυμεσικό υλικό. Οι εργασίες θα διαμοιράζονται μέσω του OneDrive στο οποίο κάθε συμμετέχοντας/ουσα θα έχει προσωπικό λογαριασμό.
Η ολοκλήρωση του σεμιναρίου γίνεται στο πέρας των τριών εβδομάδων, ενώ για τη λήψη της πιστοποίησης οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να έχουν συγκεντρώσει τις απαραίτητες μονάδες που χρειάζονται από τις επιμέρους εργασίες.
Ο εκπαιδευόμενος για να ολοκληρώσει με επιτυχία την παρακολούθηση του προγράμματος θα πρέπει να έχει επίδοση πάνω από 6/11 στις επιμέρους δραστηριότητες που θα πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά. Οι επιτυχόντες θα αναρτήσουν τις εργασίες τους στο Παγκόσμιο Δίκτυο Συνεργατών στην Μάθηση www.pil-network.com με σκοπό την ανταλλαγή καλών πρακτικών και εμπειριών.