Ψηφιακή αφήγηση και comics στην εκπαίδευση: Τεχνικές και εργαλεία από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Ψηφιακή αφήγηση και comics στην εκπαίδευση: Τεχνικές και εργαλεία από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Οι εκπαιδευτικοί, αφού εξοικειωθούν με τα ψηφιακά εργαλεία και τη μέθοδο αξιοποίησής τους, θα κληθούν να εφαρμόσουν τεχνικές της ψηφιακής αφήγησης μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, δημιουργώντας παράλληλα το δικό τους ψηφιακό υλικό. Τέλος, οι εκπαιδευόμενοι θα γνωρίσουν τη ρουμπρίκα ως μέθοδο αξιολόγησης και ανατροφοδότησης για το παραγόμενο ψηφιακό υλικό.

Σε ποιους απευθύνεται

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων, που ενδιαφέρονται να ανακαλύψουν καινοτόμες, δημιουργικές και βιωματικές μεθόδους μετάδοσης της μάθησης. Η παρακολούθηση του προγράμματος δεν προϋποθέτει προηγούμενη εμπειρία σε παρόμοια ψηφιακά εργαλεία, παρά μόνο βασικές δεξιότητες στη χρήση υπολογιστών.

Θεματολογία και διάρκεια

Η διάρκεια παρακολούθησης του προγράμματος ηλεκτρονικής δια βίου μάθησης για την ψηφιακή αφήγηση ιστοριών στην εκπαίδευση, θα είναι τέσσερις (4) εβδομάδες (34 ώρες). Οι ώρες παρακολούθησης και ενασχόλησης υπολογίζονται σε 6 ώρες εβδομαδιαίως. Στις συνολικές ώρες του προγράμματος υπολογίζονται 10 επιπλέον ώρες για την εκπόνηση εργασιών.

Το πρόγραμμα είναι δομημένο σε τέσσερις βασικούς άξονες: i) τη μεθοδολογία αξιοποίησης του ψηφιακού κόμικς στην εκπαίδευση, ii) την παρουσίαση των ψηφιακών εργαλείων, iii) τη χρήση των εργαλείων μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και τη δημιουργία ψηφιακού υλικού, και iv) αξιολόγηση του ψηφιακού υλικού.

Η θεματολογία του προγράμματος είναι η ακόλουθη:

  • Ενότητες
    • Παρουσίαση των δημιουργικών εργαλείων δημιουργίας ψηφιακού κόμικς.
    • Δημιουργώντας ψηφιακό υλικό σε τρία βήματα (σχεδιασμός σεναρίου, δημιουργία storyboarding και συλλογή υλικού, παραγωγή ψηφιακής ιστορίας).
    • Επισκόπηση της μεθόδου για αξιοποίηση και αξιολόγηση του ψηφιακού κόμικς στην εκπαίδευση.
    • Μελέτες περίπτωσης από τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων αφήγησης σε πραγματικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
  • Τελικό project αξιολόγησης
  • Σύνοψη

Ελάχιστες υλικοτεχνικές απαιτήσεις

Η προτεινόμενη διαμόρφωση του συστήματος των συμμετεχόντων είναι υπολογιστής με (ενημερωμένα) Windows Xp (SP3) ή νεότερο, Office 2003 ή νεότερο, τελευταίας έκδοσης φυλλομετρητή (Internet Explorer, Firefox, Chrome), τελευταίας έκδοσης Acrobat Reader και Flash Player και σύνδεση στο διαδίκτυο τουλάχιστον 1Mbps.

Προαπαιτούμενα για τους συμμετέχοντες

– Καλή κατανόηση της Αγγλικής γλώσσας
– Ικανότητα συμμετοχής σε ομάδες συζητήσεων (forums)
– Δυνατότητα αφιέρωσης 8-10 ώρες την εβδομάδα για την μελέτη του υλικού και την εκπόνηση των εργασιών από το δικό τους χώρο

Εργασίες και τελική αξιολόγηση

Οι συμμετέχοντες καλούνται σε κάθε εβδομάδα του σεμιναρίου να υλοποιούν συγκεκριμένες εργασίες και να δημιουργούν εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δίδονται κάθε φορά.

Η τελική αξιολόγηση περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας ψηφιακής ιστορίας, σε συνδυασμό και με τις υποχρεωτικές δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Η αξιολόγηση αυτή θα έχει συγκεκριμένη χρονική διάρκεια και θα μπορεί να δοθεί από απόσταση.

Ο εκπαιδευόμενος για να ολοκληρώσει με επιτυχία την παρακολούθηση του προγράμματος θα πρέπει να έχει επίδοση πάνω από 5/10 στις επιμέρους δραστηριότητες. Με την επιτυχή παρακολούθηση ο εκπαιδευόμενος θα πάρει «Πιστοποιητικό Παρακολούθησης».

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close