Ηλεκτρονικά στο εξής όλα τα έγγραφα στο Δημόσιο

Την υποχρεωτική ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων στη δημόσια διοίκηση προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Χριστόφορος Βερναρδάκης, μιλώντας την Δευτέρα σε ημερίδα για την ανοιχτή διακυβέρνηση.

«Τις επόμενες μέρες θα κάνουμε μια κίνηση που θα είναι ενταγμένη στο νόμο για την κινητικότητα και αφορά την ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων υποχρεωτικά, σε βαθμό εξουσιοδότησης, ώστε, αν δεν γίνεται, να μην έχουν διοικητική ισχύ» ανέφερε.

«Μελέτη του ΙΟΒΕ κοστολογεί μόνο το χαρτί και το τόνερ που χρησιμοποιείται κάθε χρόνο σε πεντακόσια εκατομμύρια ευρώ» είπε ο κ. Βερναρδάκης.

«Μπορούμε με την ψηφιακή μας υπογραφή να ξέρουμε πού βρίσκεται το έγγραφό μας ανά πάσα στιγμή» σημείωσε.

Νεότερο προσωπικό σε νέες ειδικότητες

Ακόμα, ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης αναφέρθηκε στο ανθρώπινο δυναμικό της δημόσιας διοίκησης: «Ακούμε χρόνια για μεγάλο δημόσιο τομέα σε σχέση με τον αριθμό του προσωπικού ενώ η αλήθεια είναι ότι ο δημόσιος τομέας ειδικά τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχει αποστελεχωθεί σε δραματικό βαθμό. Έχει χάσει γύρω στις 370.000 ανθρώπους και έχει υποστεί στρέβλωση σε σχέση με τις ανάγκες που καλείται να εξυπηρετήσει» τόνισε.

Εκτίμησε μάλιστα ότι η μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα είναι εφικτή και μπορεί να υλοποιηθεί «μέσα σε έξι μήνες εφόσον υπάρξει μια συμπαγής κοινωνική δυναμική, και όχι με κρίσεις και συζητήσεις του τύπου να απολύσουμε 100.000. Αυτού του τύπου η αντίληψη όχι μόνο δεν μπορεί να φέρει τίποτε αλλά θα καταστρέψει και ό,τι παραγωγικό μπορεί να υπάρξει» υποστήριξε.

«Ο δημόσιος τομέας χρειάζεται μια μεγάλη μόχλευση. Σήμερα έχει περίπου 600.000 ανθρώπους με μέσο όρο ηλικίας τα 50-52 έτη, δηλαδή γερνάει και κουβαλάει και μια κούραση ψυχολογική και εργασιακή και μάλιστα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης. Χρειαζόμαστε προσλήψεις νεότερου προσωπικού νέων ειδικοτήτων ώστε να μπει η ενέργεια και η δυναμική που την ξέρουμε ως πανεπιστημιακοί δάσκαλοι. Το ανθρώπινο δυναμικό που παράγουν τα πανεπιστήμια είναι εξαιρετικό. Αυτό πρέπει να το βάλουμε μπροστά και να το φέρουμε και στο δημόσιο και να πάμε σε λογική στοχευμένων οργανογραμμάτων και ειδικοτήτων» πρόσθεσε.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες κινήσεις του υπουργείου στον τομέα της ανοικτής διακυβέρνησης. ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη συνεργασία με τη Βουλή για τη δημιουργία μηχανισμών ανοιχτού κοινοβουλίου, την ίδρυση στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης ενός παρατηρητηρίου διοικητικών θεσμών, την υποχρέωση της διοίκησης να απαντά μια φορά ανά δίμηνο στα αιτήματα των πολιτών ή στις ενστάσεις κακοδιοίκησης και διαφθοράς, καθώς και την καθιέρωση της ηλεκτρονικής προδιαβούλευσης ώστε να τίθενται οι βασικές αρχές σε ένα θέμα προτού γίνει σχέδιο νόμου.

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο κτήριο του ΚΕΔΕΑ του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το οποίο ήταν συνδιοργανωτής της εκδήλωσης.

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close