Παρά τη σταδιακή «χαλάρωση» των περιορισμών στις προσλήψεις στο Δημόσιο τα επόμενα δύο χρόνια, παραμένει η «αγχόνη» των δημοσιονομικών στόχων με φθίνουσα την πορεία για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το ΑΕΠ. Πάντως, στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνεται διάταξη που καταγράφει ότι η αναλογία προσλήψεων προς αποχωρήσεις θα είναι ευνοϊκότερη την ερχόμενη διετία σε σχέση με το 2016 (ισχύει το 1 προς 5). Για το 2017 η αναλογία ορίζεται σε 1 προς 4 και για το 2018 σε 1 προς 3.
Ο αριθμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών μόνιμων υπαλλήλων στο Δημόσιο και προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου συναρτάται από το 2010 με καθορισμένη κάθε φορά αναλογία σε σχέση με τις αποχωρήσεις.
Οι τρεις εξαιρέσεις
Παράλληλα, στη νέα διάταξη που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο υπάρχουν τρεις εξαιρέσεις στους περιορισμούς αυτούς, οι οποίες αφορούν προσλήψεις -με κατανομή το 2015- κατ’ εφαρμογή αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων ελληνικών δικαστηρίων, αποφάσεων του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και τοποθετήσεις σε δημόσιες υπηρεσίες, νομικά πρόσωπα, ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού κ.ά. με μεταφορά προσωπικού από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους.
Αυτά ορίζονται στο άρθρο 64 του πολυνομοσχεδίου το οποίο προβλέπει προσθήκη εδαφίων στο άρθρο 11 του ν. 3833/2010, όπως ισχύει. Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, «για το έτος 2017 ο αριθμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών του μόνιμου προσωπικού και του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στους φορείς της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του νόμου 3812/2009 (Α 234) δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος συνολικά από τον λόγο ένα προς τέσσερα (μία πρόσληψη ανά τέσσερις αποχωρήσεις) και για το έτος 2018 δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος συνολικά από το λόγο ένα προς τρία (μία πρόσληψη ανά τρεις αποχωρήσεις) στο σύνολο των φορέων.
»Στους ανωτέρω περιορισμούς δεν εμπίπτουν οι διορισμοί και οι προσλήψεις προσωπικού που προκύπτουν σε συμμόρφωση με αμετάκλητες αποφάσεις δικαστηρίων, για τις οποίες οι προβλεπόμενες αποφάσεις κατανομής έχουν εκδοθεί μετά την 1.1.2015, με αποφάσεις του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, καθώς και η μεταφορά προσωπικού από τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου του Κεφ. Α του νόμου 3429/2005 (Α’ 314) προς τους φορείς της παρ. 1 του άρθρου 1 του νόμου 3812/2009 (Α΄234)».
Οι προσδοκίες για 12.000 προσλήψεις
Αξίζει να σημειωθεί ότι ρεπορτάζ στο «Βήμα της Κυριακής» (9.4.2016) με τίτλο «Προσδοκούν 12.000 προσλήψεις», αποκάλυπτε ότι είχε γίνει αποδεκτό από το κουαρτέτο να εξαιρούνται από το συνολικό ποσοστό των προγραμματισμένων κατ’ έτος προσλήψεων οι επανατοποθετήσεις με βάση αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις ελληνικών δικαστηρίων, οι προσλήψεις λόγω της εφαρμογής αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (περίπτωση ιατρών με τις υπερωρίες) και εκκρεμείς υποθέσεις προσλήψεων προηγούμενων ετών που, αν και είχαν προϋπολογισθεί, δεν πραγματοποιήθηκαν. Επίσης, είχε καταγραφεί ότι θα υπάρχει ευνοϊκότερη αναλογία προσλήψεων αποχωρήσεων από το 2017 και μετά.
Υποχρεωτική απογραφή μισθοδοτούμενων
Μία ακόμα ρύθμιση αφορά τον δημόσιο τομέα και προβλέπει την υποχρεωτική απογραφή για όλους όσοι λαμβάνουν οποιασδήποτε μορφής αμοιβή από το Δημόσιο. Με το άρθρο 101 του πολυνομοσχεδίου τροποποιούνται διατάξεις του νόμου 3845/2010.
Ορίζεται ότι απογράφονται τα φυσικά πρόσωπα που μισθοδοτούνται ή λαμβάνουν πάσης φύσεως αμοιβές ή με οποιαδήποτε άλλη ονομασία απολαβές και συνδέονται με οποιαδήποτε σχέση ή σύμβαση εργασίας ή έργου με τους φορείς του δημοσίου και με τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης που περιλαμβάνονται στο Μητρώο της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής , εκτός των φορέων που υπάγονται στο κεφάλαιο Β’ του ν. 3429/2005 (Α’ 314).
ΠΗΓΗ: http://news.in.gr/