Πώς δηλώνω στο TAXIS τo συμβόλαιo ενοικίασης σπιτιού
Ηλεκτρονικά θα υποβάλλουν πλέον οι ιδιοκτήτες ακινήτων τα στοιχεία των μισθωτηρίων συμβολαίων που συνάπτουν με τους ενοικιαστές, μέσω μιας νέας εφαρμογής που έθεσε σε λειτουργία στο σύστημα TAXISnet η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών.
H νέα διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των στοιχείων των μισθώσεων ακινήτων ισχύει για μισθωτήρια συμβόλαια που συνάπτονται από την 1η Ιανουαρίου 2014 και μετά, καθώς και για τα μισθωτήρια συμβόλαια που έχουν υπογραφεί πριν την ημερομηνία αυτή αλλά δεν έχουν υποβληθεί ακόμη στις Δ.Ο.Υ. Για τα συμβόλαια που έχουν ήδη συναφθεί και υποβληθεί στις Δ.Ο.Υ. η συγκεκριμένη διαδικασία δεν εφαρμόζεται.
Η ηλεκτρονική υποβολή των στοιχείων των μισθώσεων είναι από δω και πέρα η νέα υποχρεωτική διαδικασία που πρέπει να ακολουθεί κάθε ιδιοκτήτης που παραχωρεί το ακίνητό του έναντι ενοικίου. Η διαδικασία αυτή αντικαθιστά την υποχρέωση του ιδιοκτήτη να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. για να προσκομίσει προς επικύρωση αντίγραφο του μισθωτηρίου συμβολαίου. Η υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής στοιχείων εκμίσθωσης ακινήτου ισχύει και σε περίπτωση δωρεάν παραχώρησης οποιουδήποτε ακινήτου. Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται μόνο όσοι παραχωρούν δωρεάν κατοικία μέχρι 200 τ.μ. προς τα παιδιά τους ή τα εγγόνια τους ή τους γονείς τους ή τους παππούδες ή τις γιαγιάδες τους.
Η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των στοιχείων εκμίσθωσης ακινήτου μπορεί να διεκπεραιωθεί από τον ιδιοκτήτη μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής που λειτουργεί ήδη στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ στο διαδίκτυο (στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.gsis.gr). Μέσω της εφαρμογής αυτής, οι φορολογούμενοι μπορούν να υποβάλουν, να δουν ή να αποδεχθούν δηλώσεις πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης για την ακίνητη περιουσία.
Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής των στοιχείων του μισθωτηρίου, ο φορολογούμενος τυπώνει την απόδειξη υποβολής δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας.
Με την ευκαιρία της ενεργοποίησης της νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας το υπουργείο Οικονομικών ανάρτησε στο διαδίκτυο σειρά ερωτήσεων και απαντήσεων για κάθε απορία σχετικά με τα μισθωτήρια συμβόλαια.
1.Πότε υπάρχει υποχρέωση υποβολής;
Οι εκμισθωτές – υπεκμισθωτές ακίνητης περιουσίας και όσοι προβαίνουν σε παραχώρηση χρήσης γης και ακινήτου (δωρεάν παραχώρηση ή με αντάλλαγμα σε είδος) υποχρεούνται να δηλώνουν με ηλεκτρονικό τρόπο όλα τα πληροφοριακά στοιχεία των αρχικών ή τροποποιητικών μισθώσεων ή της παραχώρησης της χρήσης, ανεξάρτητα αν πρόκειται για γραπτή ή προφορική συμφωνία. Εξαιρούνται της υποχρέωσης όσοι παραχωρούν δωρεάν κατοικία μέχρι 200 τ.μ. προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως κύρια κατοικία προς ανιόντες ή κατιόντες.
2. Για ποιες μισθώσεις υπάρχει υποχρέωση υποβολής;
α) για αστικές μισθώσεις (κατοικίας)
β) για επαγγελματικές/εμπορικές
γ) για τουριστικές βραχυπρόθεσμες (διάρκεια μικρότερη του έτους)
δ) για αγροτικές/γεωργικές
ε) για παραχώρηση χρήσης (δωρεάν ή σε είδος)
3. Σε ποιες περιπτώσεις υποβάλλεται δήλωση μίσθωσης;
Υπάρχει υποχρέωση υποβολής για:
α) Αρχικές μισθώσεις ή υπεκμισθώσεις ή παραχωρήσεις χρήσεων γης ή ακινήτου.
β) Τροποποιήσεις μισθώσεων ή υπεκμισθώσεων ή παραχωρήσεων χρήσεων γης ή ακινήτου.
4. Ποιος έχει υποχρέωση υποβολής;
Ο εκμισθωτής ή υπεκμισθωτής ή ο παρέχων τη χρήση του ακινήτου ή της γης και σε περίπτωση περισσοτέρων, κάθε ένας έχει αυτοτελή υποχρέωση.
5. Αν δεν έχει ΑΦΜ ο εκμισθωτής τι κάνουμε;
Πρέπει να ζητήσει από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. να του χορηγηθεί ΑΦΜ. Χωρίς ΑΦΜ δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει στην καταχώριση.
6. Αν δεν έχει ΑΦΜ ο μισθωτής τι κάνουμε;
Πρέπει να ζητήσει από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. να του χορηγηθεί ΑΦΜ. Χωρίς ΑΦΜ δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει στην καταχώριση.
Σε δύο μόνο περιπτώσεις επιτρέπεται να μην έχει ΑΦΜ ο μισθωτής:
• Αλλοδαπός μισθωτής: η περίπτωση αφορά μόνο βραχυχρόνιες μισθώσεις παραθεριστικών κατοικιών από αλλοδαπούς μισθωτές, οι οποίοι δεν έχουν υποχρέωση ΑΦΜ (τουριστικές μισθώσεις και για περίοδο όχι μεγαλύτερη του ενός έτους). Στην περίπτωση αυτή καταχωρίζουμε τον αριθμό διαβατηρίου, τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας και τη χώρα προέλευσης.
• Νομικά πρόσωπα υπό σύσταση: η περίπτωση αφορά μίσθωση στην οποία συμβάλλεται νομικό πρόσωπο το οποίο δεν έχει λάβει ακόμη ΑΦΜ από την αρμόδια υπηρεσία (ΓΕΜΗ). Στην περίπτωση αυτή καταχωρίζουμε την επωνυμία του νομικού προσώπου και τον ΑΦΜ του νόμιμου εκπροσώπου. Στη συνέχεια όταν το Νομικό Πρόσωπο ολοκληρώσει τη διαδικασία έναρξης εργασιών και λάβει ΑΦΜ, ο εκμισθωτής πρέπει να επανέλθει στο taxisnet προκειμένου να καταχωρίσει νέα δήλωση μίσθωσης. Σε αυτήν τη νέα δήλωση θα καταχωρίσει τον ΑΦΜ, τα υπόλοιπα στοιχεία της μίσθωσης (όπως ακριβώς είχαν καταχωριστεί στην αρχική δήλωση), αλλά πρέπει να επιλέξει ΚΑΙ το πεδίο «συνέχεια προηγούμενης μίσθωσης». Σε αυτό το πεδίο θα καταχωρίσει τον αριθμό καταχώρισης της αρχικής μίσθωσης.
7. Ποια είναι η διαδικασία της δήλωσης των πληροφοριακών στοιχείων της μίσθωσης;
Ο εκμισθωτής του ακινήτου εισέρχεται στο ΤΑΧΙSnet με τους προσωπικούς του κωδικούς και επιλέγει «Δήλωση πληροφοριακών στοιχείων μισθώσεων Ακίνητης Περιουσίας». Ακολούθως, με το πλήκτρο «επιλογή», μεταφερόμαστε στη φόρμα υποβολής, την οποία πρέπει να συμπληρώσουμε. Η φόρμα υποβολής μας προτείνει στο τέλος της σελίδας δύο επιλογές:
• Αποθήκευση στην περίπτωση που θέλουμε να αποθηκεύσουμε την εργασία μας (προσοχή, η επιλογή δεν οριστικοποιεί την υποβολή).
• Οριστικοποίηση. Με την επιλογή αυτή οριστικοποιείται (υποβάλλεται) η δήλωση πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης και διασφαλιζόμαστε ότι έχουμε εκπληρώσει την υποχρέωσή μας.
8. Πώς θα αποδεικνύεται η υποβολή;
Μετά την οριστικοποίηση της υποβολής, εκτυπώνεται σχετική απόδειξη υποβολής, η οποία αντικαθιστά την ειδική σφράγιση που πραγματοποιούσε η Δ.Ο.Υ.
9. Πώς ενημερώνονται για την υποβολή οι ενδιαφερόμενοι;
Αφού ο εκμισθωτής ολοκληρώσει την υποβολή, το σύστημα θα στείλει σε όλους τους υπόλοιπους συμβαλλόμενους (εκμισθωτές και μισθωτές) ηλεκτρονικό μήνυμα στον λογαριασμό που τηρούν στο TAXISnet.
10. Ποιες ενέργειες πρέπει να κάνουν οι συμβαλλόμενοι μετά την ειδοποίησή τους;
Κατ’ αρχάς, πρέπει να εισέλθουν στο TAXISnet με τους προσωπικούς τους κωδικούς και να ανατρέξουν στα μηνύματά τους ώστε να ενημερωθούν για τις μισθώσεις. Στη συνέχεια είτε για να επιβεβαιώσουν, είτε για να μην αποδεχτούν μια δήλωση μίσθωσης θα ανατρέξουν στην εφαρμογή «Πληροφοριακά Στοιχεία Μισθώσεων» και θα επιλέξουν τις λίστες «Άλλες Δηλώσεις Πληροφοριακών Στοιχείων Μισθώσεων όπου έχετε Ορισθεί ως Μισθωτής» ή «Δηλώσεις Πληροφοριακών Στοιχείων Μισθώσεων όπου έχετε Ορισθεί ως Εκμισθωτής». Σε περίπτωση που αποδέχονται, θα κλικάρουν το πεδίο «ΑΠΟΔΟΧΗ» και θα πατήσουν την «ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΑΠΟΔΟΧΗΣ Ή ΑΡΝΗΣΗΣ». Σε περίπτωση που διαφωνούν (για οποιοδήποτε λόγο) με τη δήλωση μίσθωσης που υπέβαλε ο εκμισθωτής, τότε δεν θα κλικάρουν το πεδίο «ΑΠΟΔΟΧΗ» (θα το αφήσουν δηλαδή κενό) και θα πατήσουν το πεδίο «ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΑΠΟΔΟΧΗΣ Ή ΑΡΝΗΣΗΣ». Αυτή η ενέργεια λογίζεται ως άρνηση αποδοχής. Προσοχή: η αποδοχή ή η άρνηση δεν αναιρείται.
11. Ποιος είναι ο χρόνος υποβολής;
Η δήλωση υποβάλλεται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την έναρξη της μίσθωσης ή την τροποποίησή της.
Παραδείγματα κατανόησης:
• Ημερομηνία έναρξης μίσθωσης 1 Απριλίου: το ιδιωτικό συμφωνητικό πρέπει να υποβληθεί έως την 31η Μαΐου.
• Ημερομηνία έναρξης μίσθωσης 30 Απριλίου: το ιδιωτικό συμφωνητικό πρέπει να υποβληθεί έως την 31η Μαΐου.
12. Πότε συνυποβάλλεται το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (Π.Ε.Α.);
Στην πρώτη περίοδο λειτουργίας της ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων μισθώσεων το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (Π.Ε.Α) είναι προαιρετικό. Αν πάντως για το ακίνητο που μισθώνεται έχει εκδοθεί Π.Ε.Α. τότε μπορείτε να συμπληρώσετε τα πεδία στην ενότητα «ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ».
13. Τι κάνουμε στην περίπτωση ανανέωσης (παράτασης) υπάρχουσας μίσθωσης;
Μετά την υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή των μισθώσεων μέσω taxisnet, θα υπάρχουν πλέον 2 κατηγορίες μισθώσεων που μπορούν να ανανεωθούν (να παραταθούν):
Α. Η αρχική δήλωση (που τώρα ο εκμισθωτής θέλει να ανανεώσει) έχει υποβληθεί στο taxisnet (δηλαδή μετά την 1η/1/2014).
Β. Η αρχική δήλωση (που τώρα ο εκμισθωτής θέλει να ανανεώσει) έχει υποβληθεί σε Δ.Ο.Υ. (πριν από την 1η/1/2014):
Για κάθε μία περίπτωση υπάρχει διαφορετική διαδικασία της ανανέωσης (παράτασης):
Α. Η αρχική δήλωση (που τώρα ο εκμισθωτής θέλει να ανανεώσει) έχει υποβληθεί στο taxisnet (δηλαδή μετά την 1η/1/2014).
Σε αυτήν την περίπτωση η αρχική μίσθωση έχει καταχωριστεί στο taxisnet και έχει λάβει αριθμό καταχώρισης. Η ανανέωση (παράταση) της μίσθωσης θα γίνει με υποβολή τροποποιητικής δήλωσης. Η τροποποιητική δήλωση όμως μπορεί να αλλάξει μόνο δύο στοιχεία:
• τη διάρκεια της μίσθωσης
• το μίσθωμα
Σε τροποποίηση οποιουδήποτε άλλου στοιχείου της μίσθωσης (στοιχεία εκμισθωτών, μισθωτών, ακινήτου κ.λπ.) δεν μπορούμε να υποβάλουμε τροποποιητική δήλωση, αλλά πρέπει να υποβάλουμε νέα δήλωση (εξαρχής).
Για την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης (που θα μεταβάλει τη διάρκεια ή το μίσθωμα) ο εκμισθωτής πρέπει να εισέλθει στο taxisnet, να επιλέξει την εφαρμογή «Πληροφοριακά Στοιχεία Μισθώσεων Ακίνητης Περιουσίας», να εντοπίσει στο μενού «Υποβληθείσες Δηλώσεις Πληροφοριακών Στοιχείων Μισθώσεων Ακίνητης Περιουσίας», τη συγκεκριμένη δήλωσή του και να επιλέξει την εισαγωγή τροποποιητικής δήλωσης μίσθωσης (να πατήσει δηλαδή τον πράσινο σταυρό που βρίσκεται στη συγκεκριμένη γραμμή της δήλωσης).
Η δήλωση που θα ανοίξει θα έχει συμπληρωμένα όλα τα πεδία εκτός της διάρκειας, του μισθώματος και της ημερομηνίας υποβολής, τα οποία μπορεί ο χρήστης να μεταβάλει.
Β. Η αρχική δήλωση (που τώρα ο εκμισθωτής θέλει να ανανεώσει) έχει υποβληθεί σε Δ.Ο.Υ. (πριν από την 1η/1/2014):
Υπάρχουν δύο δυνατότητες (επιλογές) για να ανανεώσουμε (να παρατείνουμε) μια μίσθωση που έχει υποβληθεί σε Δ.Ο.Υ.:
Β.1. Με υποβολή τροποποιητικής δήλωσης.
Β.2.. Με υποβολή νέας δήλωσης και επιλογή του πεδίου «Η μίσθωση αποτελεί συνέχεια προηγούμενης».
Αυτές οι δύο επιλογές έχουν το ίδιο τελικό αποτέλεσμα, την ανανέωση δηλαδή της μίσθωσης. Η επιλογή της υποβολής τροποποιητικής δήλωσης, διασφαλίζει με καλύτερο τρόπο τα στοιχεία της μίσθωσης και τη συνέχισή της και γι’ αυτόν τον λόγο τη συνιστούμε.
Παρακάτω παραθέτουμε τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν για οποιαδήποτε επιλογή κάνει ο χρήστης της εφαρμογής:
* Με υποβολή τροποποιητικής δήλωσης
Για να υποβληθεί τροποποιητική δήλωση, ο εκμισθωτής πρέπει πρώτα να καταχωρίσει τα στοιχεία του αρχικού μισθωτήριου (που είχε υποβληθεί σε Δ.Ο.Υ.) στην ηλεκτρονική φόρμα της εφαρμογή του taxisnet. Οι ημερομηνίες (ημερομηνία σύνταξης συμφωνητικού, οι ημερομηνίες έναρξης και η λήξης της μίσθωσης) καθώς και τα λοιπά στοιχεία της μίσθωσης θα πρέπει να είναι τα ίδια όπως ακριβώς και στο συμφωνητικό της μίσθωσης που κατατέθηκε στη Δ.Ο.Υ. Σε περίπτωση που στο αρχικό μισθωτήριο έχουν επέλθει τροποποιήσεις (με μεταγενέστερα συμφωνητικά μίσθωσης), αποτυπώστε την εικόνα της μίσθωσης όπως είναι σήμερα. Συμπεριλάβετε δηλαδή και τις τροποποιήσεις. Αν π.χ. το αρχικό μισθωτήριο είχε γίνει μόνο για χρήση κατοικίας και με μεταγενέστερο συμφωνητικό επιτράπηκε και η επαγγελματική στέγη, τότε επιλέξτε και τα δύο είδη μίσθωσης:
Αφού ολοκληρωθεί η καταχώριση αυτής της δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης και πάρει αριθμό καταχώρισης στο taxisnet, στη συνέχεια για να καταχωρίσει ο εκμισθωτής την ανανέωση (παράταση) της μίσθωσης θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία όπως περιγράφηκε στην παράγραφο 1. «Η αρχική δήλωση (που τώρα ο εκμισθωτής θέλει να ανανεώσει) έχει υποβληθεί στο taxisnet (δηλαδή μετά την 1η/1/2014)».
* Με υποβολή νέας δήλωσης και επιλογή του πεδίου «Η μίσθωση αποτελεί συνέχεια προηγούμενης»
Σε αυτήν την περίπτωση καταχωρίζουμε μια νέα δήλωση (εξαρχής), όπου συμπληρώνουμε όλα τα πεδία της μίσθωσης, αποτυπώνοντας την πραγματική εικόνα της όπως ισχύει. Επιπλέον όμως επιλέγουμε και το πεδίο «Η μίσθωση αποτελεί συνέχεια προηγούμενης».
Σε αυτά τα πεδία συμπληρώνουμε τα στοιχεία του αρχικού μισθωτηρίου δηλαδή καταχωρίζουμε τα «Α.Π. αρχικής δήλωσης», «Ημερομηνία υποβολής αρχικής δήλωσης» και «Δ.Ο.Υ. υποβολής αρχικού μισθωτηρίου». Με αυτόν τον τρόπο όταν θα οριστικοποιήσουμε την υποβολή θα έχουμε προβεί σε ανανέωση (παράταση) μιας υπάρχουσας μίσθωσης που είχε κατατεθεί σε Δ.Ο.Υ. και θα έχουμε ενημερώσει και την ηλεκτρονική εφαρμογή του taxisnet.
14. Τι κάνουμε στην περίπτωση λύσης υπάρχουσας μίσθωσης;
Δεν χρειάζεται να προβούμε σε κάποια ενέργεια.
15. Τι κάνουμε στην περίπτωση λάθους της καταχώρισης;
Στην περίπτωση αυτή κάνουμε νέα υποβολή δήλωσης μίσθωσης και στις «Σημειώσεις» προσδιορίζουμε τα λάθη της αρχικής καταχώρισης και τον αριθμό που έλαβε η αρχική. Οι «σημειώσεις» που καταχωρίζει ο χρήστης εμφανίζονται και στην απόδειξη υποβολής.
16. Τι κάνουμε στην περίπτωση που υπάρχουν ειδικοί όροι μίσθωσης;
Ως ειδικοί όροι νοούνται περιορισμοί στη χρήση του ακινήτου, απαγορεύσεις υπεκμισθώσεων κ.λπ.
Συνήθεις περιπτώσεις τέτοιων ειδικών όρων είναι η απαγόρευση της υπομίσθωσης, η απαγόρευση της παραχώρηση χρήσης ή η παραχώρηση άδειας στον μισθωτή να συστήνει Νομικά Πρόσωπα στα οποία θα συμμετέχει και ο ίδιος, ή την πρόσληψη συνεταίρου κ.λπ. Στη φόρμα υποβολής έχουμε ενσωματώσει τους παραπάνω ειδικούς όρους (ακριβώς επειδή αποτελούν συνήθεις περιπτώσεις).
Με την επιλογή τους, αυτοί οι ειδικοί όροι εμφανίζονται στην απόδειξη υποβολής. Προτείνουμε όμως τους ειδικούς όρους να τους καταχωρίζετε στις «σημειώσεις», ώστε οι πληροφορίες των ειδικών όρων να είναι πιο ακριβείς. Αν στο συμφωνητικό προβλέπονται και άλλοι ειδικοί όροι μίσθωσης, τότε στο πεδίο Σημειώσεις περιγράφουμε τους ειδικούς όρους ώστε να εμφανιστούν στην απόδειξη υποβολής που θα εκτυπωθεί στο τέλος της διαδικασίας.
17. Είναι υποχρεωτική η καταχώριση του ΑΤΑΚ;
Η καταχώριση του Αριθμού Ταυτότητας Ακινήτου είναι προαιρετική και αφορά όσα ακίνητα έχουν λάβει τέτοιο αριθμό. Με την πληκτρολόγησή του, εμφανίζονται αυτόματα τα στοιχεία του ακινήτου, όπως έχουν δηλωθεί στις δηλώσεις Ε9. Συνιστούμε τη πληκτρολόγηση του ΑΤΑΚ, για τον ακριβή εντοπισμό του ακινήτου που μισθώνετε.
18. Αν το ακίνητό μου δεν υπάγεται στις κατηγορίες ακινήτων τι κάνω;
Οι κατηγορίες των ακινήτων κατά βάση είναι οι κατηγορίες που χρησιμοποιούμε στο έντυπο Ε9. Κατά συνέπεια θα χρησιμοποιήσετε την ίδια κατηγορία που δηλώσατε με τις δηλώσεις Ε9 που έχετε υποβάλει. Στην περίπτωση που δεν εντάσσεται σε αυτές, επιλέγετε «άλλο είδος» και στο πεδίο «περιγραφή» περιγράφετε την ιδιοκτησία σας.
19. Πότε συμπληρώνω τον αριθμό παροχής ΔΕΗ;
Εάν επιλέξω ότι «το ακίνητο ηλεκτροδοτείται», έχω υποχρέωση να καταχωρίσω το αριθμό παροχής της ΔΕΗ και ειδικότερα τα 9 πρώτα ψηφία. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων παροχών, επιλέγω την κυριότερη.
20. Πώς επιλέγω είδος μίσθωσης;
Έχω τη δυνατότητα να επιλέξω περισσότερα του ενός είδη μίσθωσης, εφόσον η συμφωνημένη μίσθωση περιλαμβάνει διαφορετικές περιπτώσεις. Τα ορισθέντα είδη μίσθωσης είναι τα εξής:
• Αστική (κατοικίας). Πρόκειται για μη εμπορική/επαγγελματική μίσθωση ακινήτων για χρήση κατοικίας, αποθήκης, χώρου στάθμευσης κ.λπ.
• Επαγγελματική/εμπορική. Πρόκειται για μίσθωση ακινήτων, τα οποία προορίζονται για επαγγελματική χρήση, δηλαδή άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας.
• Αγροτική/Γεωργική. Πρόκειται για μίσθωση αγροτικών ακινήτων και αφορούν αγροτικές εκμεταλλεύσεις.
• Τουριστική (βραχυπρόθεσμη). Πρόκειται για βραχυχρόνια μίσθωση παραθεριστικών κατοικιών, για τουριστικούς λόγους από αλλοδαπούς μισθωτές, μη μονίμους κατοίκους Ελλάδας χωρίς ΑΦΜ.
• Παραχώρηση χρήσης. Πρόκειται είτε για δωρεάν παραχώρηση ακινήτων είτε για παραχώρηση χρήσης ακινήτου με αντάλλαγμα σε είδος.
• Άλλο είδος. Γενικότερη πρόβλεψη, για μισθώσεις που δεν καλύπτονται από τα ανωτέρω. Στη περίπτωση αυτή πρέπει να προσδιορίσουμε το είδος της μίσθωσης στο πεδίο «περιγραφή».
21. Τι κάνω στην περίπτωση υπεκμίσθωσης;
Στην περίπτωση υπεκμίσθωσης, επιλέγετε το αντίστοιχο πεδίο και καταχωρίζετε τον αριθμό πρωτοκόλλου και την ημερομηνία που έλαβε το αρχικό ιδιωτικό συμφωνητικό, από το οποίο αποκτάτε το δικαίωμα να υπεκμισθώσετε ακίνητο τρίτου.
22. Πώς μπορώ να εκτυπώσω απόδειξη υπόβολης;
Με τη χρήση των προσωπικών σας κωδικών, μπορείτε ανά πάσα στιγμή, μέσα από τον ιστότοπο της ΓΓΠΣ www.gsis.gr/ να δείτε τα ιδιωτικά συμφωνητικά που έχετε υποβάλει, καθώς και να εκτυπώσετε το σχετικό αποδεικτικό.
23. Τι κάνω στην περίπτωση που μισθωτής είναι Νομικό Πρόσωπο υπό σύσταση και δεν έχει λάβει ακόμα ΑΦΜ;
Στην περίπτωση που συμβάλλεται ως μισθωτής νομικό πρόσωπο το οποίο δεν έχει λάβει ακόμη ΑΦΜ από την αρμόδια υπηρεσία (ΓΕΜΗ), ο εκμισθωτής καταχωρίζει την επωνυμία του νομικού προσώπου και τον ΑΦΜ του νόμιμου εκπροσώπου. Στη συνέχεια όταν το Νομικό Πρόσωπο ολοκληρώσει τη διαδικασία έναρξης εργασιών και λάβει ΑΦΜ, ο εκμισθωτής πρέπει να επανέλθει στο taxisnet προκειμένου να καταχωρίσει νέα δήλωση μίσθωσης. Σε αυτήν τη νέα δήλωση θα καταχωρίσει τον ΑΦΜ του Νομικού Προσώπου, τα υπόλοιπα στοιχεία της μίσθωσης (όπως ακριβώς είχαν καταχωριστεί στην αρχική δήλωση), αλλά πρέπει να επιλέξει ΚΑΙ το πεδίο «συνέχεια προηγούμενης μίσθωσης». Σε αυτό το πεδίο θα καταχωρίσει τον αριθμό καταχώρισης της αρχικής μίσθωσης. ΠΗΓΗ: money-money.gr