Τα 24 αστυνομικά τμήματα στα οποία εφαρμόζεται πιλοτικά το νέο σύστημα έκδοσης ταυτότητας
Το νέο σύστημα έκδοσης δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ανακοίνωσαν την Τετάρτη σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι υπουργοί Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη Βασίλης Κικίλιας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κυριάκος Μητσοτάκης στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης.
Το νέο σύστημα εφαρμόζεται πιλοτικά σε 24 αστυνομικά τμήματα και ο αρμόδιος αστυνομικός θα έχει μέσω του υπολογιστή του απευθείας πρόσβαση στα δημοτολόγια.
Δείτε σε ποιες Αστυνομικές Υπηρεσίες εφαρμόζεται το σύστημα:
- Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Κέρκυρας
- Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Λάρισας
- Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ιωαννίνων
- Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Μυτιλήνης
- Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Πατρών
- Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Χανιών
- Τμήμα Ασφαλείας Αμπελοκήπων
- Τμήμα Ασφαλείας Άνω Λιοσίων
- Τμήμα Ασφαλείας Αχαρνών
- Τμήμα Ασφαλείας Ηλιούπολης
- Τμήμα Ασφαλείας Κορωπίου
- Τμήμα Ασφαλείας Πειραιώς
- Τμήμα Ασφαλείας Νέου Ψυχικού
- Τμήμα Ασφαλείας Αιγάλεω
- Τμήμα Ασφαλείας Λευκού Πύργου
- Τμήμα Ασφαλείας Μενεμένης
- Τμήμα Ασφαλείας Πλατείας Δημοκρατίας Θεσσαλονίκης
- Τμήμα Ασφαλείας Αμφιλοχίας Βάλτου
- Τμήμα Ασφαλείας Γιαννιτσών
- Τμήμα Ασφαλείας Ερμούπολης
- Τμήμα Ασφαλείας Κοζάνης
- Τμήμα Ασφαλείας Κομοτηνής
- Τμήμα Ασφαλείας Λαμίας
- Τμήμα Ασφαλείας Τρίπολης
Ειδικότερα, η διαδικασία έκδοσης ταυτότητας, συνοπτικά, θα διαμορφωθεί ως εξής:
Μετά την ολοκλήρωση της αυτεπάγγελτης αναζήτησης και την ταυτοποίηση του αιτούντος από τον αρμόδιο υπάλληλο της αστυνομικής αρχής, διαμορφώνεται αυτόματα η σχετική αίτηση, στην οποία περιλαμβάνονται μέχρι τρία τυχαία ερωτήματα επί των δημοτολογικών στοιχείων που βρίσκονται καταχωρημένα στο ΟΠΣΕΔ.
Τα ερωτήματα εκτυπώνονται και ο αιτών απαντά εγγράφως σε αυτά.
Αφού υπογράψει την αίτηση − υπεύθυνη δήλωση, ο αρμόδιος υπάλληλος της αστυνομικής αρχής καταχωρεί στην εφαρμογή τις σχετικές απαντήσεις.
Στη συνέχεια ο υπάλληλος εκτυπώνει την αίτηση, επικολλά τη φωτογραφία και καλεί τον αιτούντα και το μάρτυρα να υπογράψουν. Το Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας πλαστικοποιείται και παραδίδεται στον αιτούντα.
Όπως τονίστηκε, με το νέο σύστημα εξοικονομούνται οικονομικοί πόροι και ενέργεια από τις εκτυπώσεις.
Συγκεκριμένα, θα εκτυπώνονται πλέον ετησίως δύο εκατομμύρια χαρτιά λιγότερα. Πρόκειται για τα σχετικά έγγραφα (αίτηση έκδοσης πιστοποιητικού, αποδεικτικό αποστολής μέσω φαξ, κλπ.) που απαιτούνταν για καθεμιά από τις περίπου 450.000 αστυνομικές ταυτότητες που εκδίδονται κάθε χρόνο.
Το συνολικό κόστος εκτύπωσης 1.000.000 καρτελών που δαπανάται ετησίως από την Ελληνική Αστυνομία προς το Τυπογραφείο της Τράπεζας της Ελλάδος ανέρχεται σε 128.000 ευρώ.
Επίσης, εξοικονομούνται περίπου 150.000 ανθρωποώρες εργασίας δημοτικών υπαλλήλων και αστυνομικών υπαλλήλων ετησίως.
Οι Αστυνομικές Υπηρεσίες στις οποίες ήδη εφαρμόζεται το νέο σύστημα έκδοσης ταυτότητας είναι οι Υποδιευθύνσεις Ασφαλείας Κέρκυρας, Λάρισας, Ιωαννίνων, Μυτιλήνης, Πατρών και Χανιών, καθώς και στα Τ.Α. Αμπελοκήπων, Άνω Λιοσίων, Αχαρνών, Ηλιούπολης, Κορωπίου, Πειραιώς, Νέου Ψυχικού, Αιγάλεω, Λευκού Πύργου, Μενεμένης & Πλατείας Δημοκρατίας Θεσσαλονίκης, Αμφιλοχίας Βάλτου, Γιαννιτσών, Ερμούπολης, Κοζάνης, Κομοτηνής, Λαμίας και Τρίπολης.