Στον επανέλεγχο της μετατροπής συμβάσεων ορισμένου χρόνου και έργου σε αορίστου χρόνου θα προχωρήσει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, υπό τη συνολική εποπτεία του ΑΣΕΠ, όπως προβλέπει απόφαση του αρμόδιου υπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Όπως σημειώνεται, με την υπουργική απόφαση εφαρμόζεται η νομοθετική πρόβλεψη του άρθρου 42 του νόμου 4250/2014 («Επανέλεγχος μετατροπής συμβάσεων αορίστου χρόνου από το ΑΣΕΠ»).
Με αυτή την απόφαση καθορίζονται τα εφαρμοζόμενα κριτήρια και η διαδικασία επανελέγχου των συμβάσεων, όπως οι προτεραιότητες των φορέων ή των ειδικοτήτων που θα ελεγχθούν, η σύνθεση των κλιμακίων ελέγχου, ο καθορισμός χρονοδιαγράμματος για την περαίωση του έργου και η υποβολή περιοδικών εκθέσεων προόδου του έργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επανέλεγχος αφορά, κατά κύριο λόγο, τον «νόμο Παυλόπουλου» και περισσότερες από 32.000 συμβάσεις που μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου.
Συγκεκριμένα, η απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, προβλέπει:
– Την έκδοση εγκυκλίου από το υπουργείο, με την οποία θα ζητείται από τις διευθύνσεις διοικητικού του συνόλου των φορέων του Δημοσίου να γνωστοποιήσουν αναλυτικά τα στοιχεία όσων μετέτρεψαν συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου σε αορίστου χρόνου, προκειμένου να συνταχθεί συνολική κατάσταση όλων των συμβασιούχων, καθώς και της διαδικασίας με την οποία πραγματοποιήθηκε η μετατροπή. Η συνολική κατάσταση θα προωθηθεί μετά την ολοκλήρωση της καταγραφής, αρμοδίως, στα κλιμάκια ελέγχου και το ΑΣΕΠ.
– Τη συγκρότηση των κλιμακίων ελέγχου ανά φορέα ή ομάδες φορέων. Σημειώνεται, ότι το κάθε κλιμάκιο θα αποτελείται, τουλάχιστον, από δύο μέλη και θα συμμετέχουν υποχρεωτικά σε αυτό, επιθεωρητής ή βοηθός επιθεωρητής ελεγκτικού οργάνου του Δημοσίου. Σε περίπτωση επιλογής υπαλλήλου κατηγορίας ΠΕ και βαθμού τουλάχιστον Δ’, ο υπάλληλος αποδεσμεύεται από την άσκηση των λοιπών υπηρεσιακών καθηκόντων του.
– Τη θεσμοθέτηση συνεργασίας των συντονιστών των κλιμακίων για επανέλεγχο υποθέσεων ομοειδών φορέων και υιοθέτηση πρότυπων ελέγχων και εκθέσεων, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομοιομορφία και αρτιότητα του ελέγχου σε ομοειδείς φορείς.
– Την περιγραφή των διαδικασιών ελέγχου και των αρμοδιοτήτων των κλιμακίων, καθώς και τη ρητή υποχρέωση των φορέων να διευκολύνουν το έργο των ελεγκτών.
– Την περιγραφή του τρόπου και της διαδικασίας υποβολής του επαρκώς αιτιολογημένου πορίσματος στο ΑΣΕΠ.
– Την περιγραφή ενδεικτικών συμπεριφορών που συνιστούν λόγο παράνομης μετατροπής, όπως η τυχόν χρήση πλαστών δικαιολογητικών, η υποβολή αναληθών ή ανακριβών στοιχείων και η παρασιώπηση ή απόκρυψη κρίσιμων στοιχείων.
– Τη δυνατότητα προηγούμενης ακρόασης του υπαλλήλου να εκφράσει τις θέσεις του ενώπιον του κλιμακίου ελέγχου και του ΑΣΕΠ.
– Το δικαίωμα του ΑΣΕΠ να αναπέμψει το πόρισμα στο κλιμάκιο ελέγχου, εάν θεωρήσει ότι δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένη η έκθεση.
– Την υποχρέωση του αρμόδιου για τον διορισμό οργάνου να εκδώσει, αμελλητί, πράξη, με την οποία διαπιστώνεται η αυτοδίκαιη λύση της υπαλληλικής σχέσης και η κατάργηση της θέσης, σε περίπτωση που το ΑΣΕΠ κρίνει ότι στο πρόσωπό του δεν συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις μετατροπής της σχέσης εργασίας με υπαιτιότητα του υπαλλήλου.
– Τη σύνταξη συγκεντρωτικής έκθεσης από το ΑΣΕΠ, προκειμένου να κωδικοποιηθούν τα συμπεράσματα και να υπάρξει συνολική αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης.