Δρομολογούνται ενέργειες για την πρόσληψη 120 εργαζομένων στον ΟΣΕ και την διοχέτευση 35 – 40 εκατ. ευρώ για την άμεση συντήρηση του δικτύου.
Σχετικά με τις 120 προσλήψεις, η προκήρυξη των οποίων αναμένεται το επόμενο διάστημα, αυτές θα αφορούν θέσεις κλειδούχων, σταθμαρχών, μηχανικών, μηχανοδηγών, και άλλων ειδικοτήτων.
Οι περισσότερες θέσεις (90) θα προκηρυχθούν από τον ΟΣΕ, έπειτα από τη δημοσίευση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων και οι υπόλοιπες (30) μέσω ΑΣΕΠ.
Εκτιμάται ότι ίσως υπάρξει και δεύτερος κύκλος, αλλά και κάποιες συνδυαστικές δράσεις ενίσχυσης του προσωπικού. Πλέον, χρειάζεται να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αυτές, ώστε το ανθρώπινο αυτό δυναμικό να έρθει ταχύτερα και με τα κατάλληλα προσόντα, να υποστηρίξει το σιδηροδρομικό δίκτυο που χρήζει βελτίωσης. Είναι προφανές ότι το «κλειδί» για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι το δίκτυο.
Η αύξηση της χωρητικότητας και των ταχυτήτων (ελαχιστοποίηση βραδυποριών) αποτελεί το μεγαλύτερο «στοίχημα» για τον διαχειριστή της υποδομής, τον ΟΣΕ. Η αύξηση αυτή θα προέλθει μέσα από την επαρκή συντήρηση του δικτύου και την ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης, η οποία έχει ξεπεράσει τα αρχικά χρονοδιαγράμματα. Ο Οργανισμός για την άμεση συντήρηση του δικτύου περιμένει 25 εκατ. ευρώ που εγκρίθηκαν πρόσφατα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και μια δεύτερη δόση περί τα 10 – 15 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι σε όλη την Ευρώπη γίνονται προσπάθειες ενίσχυσης των σιδηροδρομικών μεταφορών, στο πλαίσιο επίτευξης των περιβαλλοντικών στόχων της ΕΕ. Τον Δεκέμβριο του 2020, η ΕΕ παρουσίασε τη «Στρατηγική για βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα», η οποία περιλαμβάνει ένα Action Plan 82 πρωτοβουλιών. Για τον εξεταζόμενο κλάδο και έως το 2030, η σιδηροδρομική κυκλοφορία υψηλής ταχύτητας εκτιμάται ότι θα διπλασιαστεί σε ολόκληρη την Ευρώπη και έως το 2050 η εμπορευματική.