Τον δρόμο για σημαντικές μεταβολές στην λειτουργία των Ελληνικών Ταχυδρομείων ανοίγει η τροπολογία που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Εθελουσία για 2.000 άτομα, νέο πλαίσιο εργασιακών συμβάσεων και μεταφορά προσωπικού είναι τα βασικά μέτρα που θα οδηγήσουν στην μείωση του λειτουργικού κόστους της ΕΛΤΑ ΑΕ, με στόχο να επιτευχθεί μακροπρόθεσμα η βιωσιμότητα της εταιρείας.
Με τις διατάξεις της τροπολογίας ανοίγει ο δρόμος για ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που σύμφωνα με τον μέχρι τώρα προγραμματισμό θα οδηγήσει, μέσα στην επόμενη διετία, στην αποχώρηση περίπου 2.000 εργαζομένων από τις 5.500 που απασχολεί σήμερα ο όμιλος. Στόχος είναι να υπάρξει μια εξοικονόμηση της τάξης των 70 εκατ. ευρώ ετησίως.
Επιπλέον περικοπές εξόδων θα φέρουν και οι μειώσεις μισθών, της τάξης του 8% που σύμφωνα με πληροφορίες συμφώνησαν διοίκηση και εργαζόμενοι στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για την νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Οι πιο μεγάλες αλλαγές όμως έρχονται στο καθεστώς απασχόλησης των νέων εργαζομένων, καθώς με τις διατάξεις που βρίσκονται προς ψήφιση η ΕΛΤΑ ΑΕ αποδεσμεύεται από τους περιορισμού του δημόσιου τομέα σε εργασιακά ζητήματα και θέματα συμβάσεων και προμηθειών.
Οι νέες ρυθμίσεις θεωρούνται απαραίτητες καθώς όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση «οι διαμορφωμένες εργασιακές σχέσεις, η χρονοβόρα διαδικασία προσλήψεων, που εν τέλει οδηγεί σε αδυναμία προσλήψεων, καθώς και η αδυναμία στελέχωσης της επιχείρησης με εξειδικευμένο προσωπικό εξαιτίας των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, προξενούν δομικά και ουσιαστικά προβλήματα στην οργάνωση και ανάπτυξη της Επιχειρηματικής Στρατηγικής”.
Έτσι θεσπίζεται νέα διαδικασία επιλογής προσωπικού, η οποία ταυτόχρονα αναμένεται ότι θα μειώσει το εργατικό κόστος. Η επιλογή θα εξακολουθεί να γίνεται με τον έλεγχο του ΑΣΕΠ, αλλά χωρίς να ισχύει το σημερινό πλαίσιο εργασιακών σχέσεων στο Δημόσιο. Παράλληλα με τις προσλήψεις αορίστου χρόνου προβλέπεται η πρόσληψη εποχιακού προσωπικού με συμβάσεις το πολύ 8 μηνών.
Εθελουσία και μετακινήσεις στο Δημόσιο
Όπως προαναφέρθηκε για την μείωση του κόστους αλλά και για να ανοίξει ο δρόμος για νέο προσωπικό στην εταιρεία, στην οποία σημειωτέων ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων της ξεπερνά τα 50 έτη, σχεδιάζονται στοχευμένα προγράμματα Εθελουσίας Εξόδου. Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς του πλεονάζοντος προσωπικού εντός του ομίλου αλλά και μέρους αυτού στον Δημόσιο Τομέα.
Αντίστοιχες διατάξεις είχαν χρησιμοποιηθεί και στην εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ (ν. 3891/2010) που προέβλεπε μεταξύ άλλων την υποχρεωτική μεταφορά του πλεονάζοντος προσωπικού στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, αλλά και ο ν. 4643/2019 για τον εκσυγχρονισμό του ομίλου της ΔΕΗ.
ΠΗΓΗ: capital