Στην αναδιάταξη τού μηχανισμού ελέγχων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και σε εκστρατεία κατά της εισιτηριοδιαφυγής ξεκινά τις αμέσως προσεχείς ημέρες το υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων.
Στόχος είναι να περιοριστεί το φαινόμενο -που έχει προσλάβει μεγάλες διαστάσεις, με σημαντικές απώλειες εσόδων για τους συγκοινωνιακούς φορείς- κατά 50% μέχρι το τέλος του έτους.
«Θέλουμε να χτυπήσουμε την εισιτηριοδιαφυγή για να μην αυξήσουμε την τιμή των εισιτηρίων», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης. «Δεν θα επιβάλλουν (η Τρόικα) να αυξήσουμε την τιμή των εισιτηρίων, αλλά να αυξήσουμε τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων, ώστε να σταματήσουν να είναι ζημιογόνοι» πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις των αρμοδίων, η εισιτηριοδιαφυγή στο λεκανοπέδιο Αττικής, φτάνει το 15% για τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ), ενώ στα άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, (Λεωφορεία και Τρόλεϊ) ανέρχεται στο 20%, δηλαδή ένας στους πέντε επιβάτες δεν αγοράζει εισιτήριο.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι απώλειες εσόδων για το σύνολο των εταιρειών του ομίλου ΟΑΣΑ και του Προαστιακού, εκτιμάται από 25 έως 37,5 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στη Θεσσαλονίκη, όπου -σύμφωνα με τα στοιχεία τού ΟΑΣΘ- η εισιτηριοδιαφυγή εκτιμάται στο 15% – 20% και η σχετική απώλεια εισπράξεων γύρω στα 15 με 20 εκατ. ευρώ.