Τη τρίτη θέση στα θανατηφόρα τροχαία κατέχει η χώρα μας, μετά τη Ρουμανία και τη Λιθουανία, σύμφωνα με την Eurostat.
Ειδικότερα στην Ελλάδα τα τελευταία πενήντα χρόνια είχαμε 120.000 νεκρούς, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες από τροχαία ατυχήματα. Τα τροχαία συμβάντα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου, για τους νέους από 15 έως 29 ετών, τη δεύτερη αιτία θανάτου, για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών.
Μάλιστα τα ατυχήματα που χαρακτηρίζονται «σοβαρά» και «θανατηφόρα» αυξήθηκαν κατά 3,8% και 8,3% αντίστοιχα, ενώ αντιθέτως τα «ελαφρά» μειώθηκαν κατά 10,9%. Τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασαν χθες ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Χειρουργικής Ορθοπαιδικής και Τραυματολογίας και την Ελληνική Εταιρία Διαχείρισης Κρίσεων στην Υγεία, στα πλαίσια ευρείας σύσκεψης με θέμα την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.
Όπως τονίστηκε το αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα και η απόσπαση της προσοχής από το κινητό τηλέφωνο είναι τρείς παράγοντες που ενοχοποιούνται με μεγάλη συχνότητα στην πρόκληση αυτών των ατυχημάτων. Επιπρόσθετα τονίστηκε η ανάγκη να αλλάξει το πλαίσιο που αφορά την αξιολόγηση από το ΚΤΕΟ και να δημιουργηθούν οι απαραίτητοι ελεγκτικοί μηχανισμοί που θα διασφαλίζουν τη συμμόρφωση των οδηγών για την επισκευή των βλαβών.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΙΣΑ Γ. Πατούλης, «η πολιτεία οφείλει να συγκροτήσει ένα σοβαρό στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, γιατί ούτε ένας θάνατος στην άσφαλτο δεν είναι αποδεκτός. Επιπρόσθετα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες θεσμικές παρεμβάσεις και η δημιουργία ελεγκτικών μηχανισμών που θα διασφαλίσουν τη συμμόρφωση των οδηγών».