Το πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενέκρινε το δημοτικό συμβούλιο της πόλης, στην τελευταία του συνεδρίαση.
Το πρόγραμμα θα απευθύνεται σε μαθητές δημοτικών σχολείων και θα υλοποιηθεί με τη συνδρομή της Δημοτικής Αστυνομίας, χωρίς να επιβαρύνει οικονομικά τον προϋπολογισμό του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Το σχέδιο δράσης στοχεύει στην ολοκληρωμένη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα οδικής παιδείας και στη διαμόρφωση της κυκλοφοριακής τους νοοτροπίας.
Το εκπαιδευτικό υλικό που θα χρησιμοποιηθεί διαμορφώνεται με βάση τον ηλικιακό διαχωρισμό σε δύο κατηγορίες, για τις τρεις πρώτες και τις τρεις τελευταίες τάξεις του δημοτικού, αντίστοιχα.
Τα βασικά στάδια του προγράμματος είναι:
- Γενική παρουσίαση κανόνων κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας με τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού που βασίζεται σε υπεραπλούστευση και απόδοση του Οδηγού Εκπαίδευσης Κυκλοφοριακής Αγωγής (Έκδοση Υπουργείου Μεταφορών 2005 υπό την επιμέλεια επιστημονικής ομάδας της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ)
- Επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής
- Εκπαίδευση στην ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων
- Αξιολόγηση του μαθησιακού αποτελέσματος σε πρακτικό και θεωρητικό επίπεδο
Οι μαθησιακοί στόχοι του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, μεταξύ άλλων, αποσκοπούν στα εξής:
- Να διαπιστώσουν οι μαθητές το ρόλο και την αναγκαιότητα του ΚΟΚ
- Να γνωρίσουν κάποια από τα βασικά σήματα που καθορίζουν την κυκλοφορία
- Να διερευνήσουν πως λειτουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες ως ρυθμιστές της κυκλοφορίας
- Να κατανοήσουν σε τί χρησιμεύει η διάβαση πεζών και πώς πρέπει να διασχίζουν το δρόμο
- Να γνωρίσουν ορισμένες βασικές διατάξεις του ΚΟΚ
- Να διαπιστώσουν τί πρέπει να προσέχουν ως πεζοί
Να αντιληφθούν τι πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια στο δρόμο ως ποδηλάτες
Να εντοπίσουν τα σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής ώστε να κινούνται με ασφάλεια ως επιβάτες είτε στο αυτοκίνητο, είτε στα ΜΜΜ
Να μάθουν τα σήματα που καθορίζουν τους κατάλληλους χώρους στάσης / στάθμευσης
Η διάρκεια του προγράμματος θα είναι διετής, από τη στιγμή της τελικής έγκρισης από την αρμόδια αρχή του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να ελεγχθεί στην πράξη η εφαρμογή και αποτελεσματικότητα του προγράμματος με τη συγκέντρωση αξιόπιστων στατιστικά επεξεργάσιμων δεδομένων.
Στη συνέχεια θα επιχειρηθεί η εξέλιξή του με τη συνακόλουθη εξεύρεση πόρων από διάφορα επενδυτικά εργαλεία.