Τα νέα λεωφορεία της δημοτικής συγκοινωνίας του δήμου Πειραιά, παρουσίασε σήμερα ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, σε μια σύντομη διαδρομή με αφετηρία και τερματισμό τη Μαρίνα Ζέας. Πρόκειται για 4 λεωφορεία μεσαίου μεγέθους, έτσι ώστε να μπορούν να κινούνται ευκολότερα στους δρόμους του Πειραιά και ένα μικρότερου μεγέθους το οποίο θα εξυπηρετεί το Νέο Φάληρο.
Σημειώνεται ότι ο δήμος προμηθεύτηκε με ίδιους πόρους τα νέα λεωφορεία, που φέρουν κόκκινο χρώμα, είναι σύγχρονων προδιαγραφών και θα παραδοθούν σε κυκλοφορία στο τέλος του μήνα.
Υπενθυμίζεται πως η δημοτική συγκοινωνία, η οποία λειτουργούσε επί 23 χρόνια χωρίς άδεια, αδειοδοτήθηκε με ενέργειες της δημοτικής αρχής, ενώ οι μετακινήσεις είναι δωρεάν για τους πολίτες.
Σε στάδιο δοκιμαστικής λειτουργίας βρίσκεται η εφαρμογή για smartphones και tablets, που αφορά τα σημεία και τις διαδρομές ενδιαφέροντος στον δήμο του Πειραιά και τη δημοτική συγκοινωνία. Η εφαρμογή, μεταξύ άλλων, αποτυπώνει τις διαδρομές των δημοτικών λεωφορείων και χαρτογραφεί την τοποθεσία-κίνησή τους, ενώ ο χρήστης θα μπορεί να λαμβάνει ειδοποίηση για την επικείμενη άφιξη του λεωφορείου.
«Είμαστε χαρούμενοι και περήφανοι, καθώς ο εκσυγχρονισμός των λεωφορείων της δημοτικής συγκοινωνίας ήταν κάτι που το είχαμε υποσχεθεί στους Πειραιώτες και έγινε πράξη. Δυστυχώς φτάσαμε στο σημείο να παρουσιάζουμε σήμερα τα νέα λεωφορεία, καθώς χρειάστηκαν περίπου 18 μήνες γραφειοκρατικών διαδικασιών για να προμηθευθούμε τα νέα λεωφορεία και είναι κάτι το οποίο δυστυχώς δεν μπορέσαμε να κάνουμε νωρίτερα, λόγω των οικονομικών του Δήμου, τα οποία έπρεπε πρώτα να νοικοκυρέψουμε», ανέφερε σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Πειραιά.
Σύμφωνα με τον κ. Μώραλη, τα πέντε νέα λεωφορεία είναι κόκκινα έτσι ώστε να είναι διακριτό το χρώμα της δημοτικής συγκοινωνίας από την αστική. «Διαθέτουν σύγχρονες παροχές, είναι φιλικά προς το περιβάλλον και μπορούν να εξυπηρετήσουν παιδιά και άτομα με αναπηρία, καθώς διαθέτουν ειδική ράμπα για καροτσάκια, ενώ θα ξεκινήσει άμεσα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, η οποία θα επιτρέπει στους χρήστες να γνωρίζουν που βρίσκονται τα λεωφορεία», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στα σχέδια του δήμου, βρίσκεται ήδη η διαδικασία ενίσχυσης του στόλου με τέσσερα επιπλέον ηλεκτρικά λεωφορεία, μέσω της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (Ο.Χ.Ε), κάτι το οποίο, όπως διευκρινίστηκε, χρειάζεται έγκριση από την κεντρική διοίκηση καθώς θα χρειαστεί η πρόσληψη επιπλέον οδηγών για την κάλυψη των αναγκών.
Όπως ανέφεραν στελέχη του δήμου Πειραιά, λόγω του μικρού τους μεγέθους, εξοικονομούν σε καύσιμο και συντήρηση, καθώς είναι μόλις 7,86 μέτρα μήκος, κάτι που σημαίνει ευελιξία στα στενά δρομάκια της περιοχής.
Όλα διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Allison για οικονομία στην κατανάλωση, η μέγιστη χωρητικότητα τους είναι 60 ατόμων, διαθέτουν μηχανική ράμπα στην μεσαία πόρτα για επιβίβαση/αποβίβαση ΑΜΕΑ με αισθητήρα καθώς και ειδικές θέσεις αμαξιδίων εντός του οχήματος και πολλές ακόμη δυνατότητες για την διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών.
Πέρα από τις κατασκευαστικές βελτιώσεις, τα λεωφορεία διαθέτουν εσωτερικές και εξωτερικές κάμερες, θύρες USB για την φόρτιση κινητών αλλά και δωρεάν WI-FI.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ