Την πτωτική της πορεία συνέχισε και το πρώτο τρίμηνο του 2012 η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα, με τον σχετικό δείκτη να υποχωρεί σε νέα ιστορικά χαμηλά επίπεδα, όπως δείχνουν τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen.
Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών – 9 στους 10 – θεωρούν ότι πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση. Επίσης, ιδιαίτερα μεγάλο είναι το ποσοστό των καταναλωτών που πιστεύουν ότι η κρίση θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες.
Η διαρκώς αυξανόμενη ανεργία έχει επηρεάσει σε πολύ σημαντικό βαθμό τους Έλληνες, με τη μεγαλύτερη ανησυχία τους να εστιάζεται στις εργασιακές προοπτικές, σε ποσοστό υψηλότερο τόσο στην Ευρώπη, όσο στον υπόλοιπο κόσμο (48%).
Πολύ υψηλό είναι επίσης και το επίπεδο του άγχους των Ελλήνων πολιτών για την οικονομία (41%) και τα προσωπικά χρέη (31%).
Ένας στους τρεις δηλώνει ότι δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών.
Συγχρόνως, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν κάποια χρήματα τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, με αποτέλεσμα ένα μικρό μόνο ποσοστό των διαθέσιμων χρημάτων να καταλήγει στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους που φαίνεται να ξοδεύουν περισσότερο από ότι οι Έλληνες.
Όσο αφορά της παγκόσμια καταναλωτική εμπιστοσύνη, ο δείκτης ενισχύθηκε κατά 5 μονάδες για το πρώτο τρίμηνο του 2012, συνεχίζοντας την ανοδική του πορεία, στις 94 μονάδες.
Βέβαια, παρά τη διεθνή ανάκαμψη, η Ευρώπη παραμένει η πιο απαισιόδοξη περιοχή, καθώς η καταναλωτική εμπιστοσύνη ενισχύθηκε κατά μόλις μία μονάδα, στις 72 μ.