Μείωση των εξετάσεων στα δημοτικά και τα γυμνάσια και αντικατάστασή τους από περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.
Μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο του πορίσματος που δημοσιοποίησε πρόσφατα η τελευταία για αλλαγές στην παιδεία, ο Νίκος Φίλης είπε ότι το ελληνικό σχολείο στενάζει από τις εξετάσεις. «Οφείλουμε να αναζητήσουμε προγράμματα που θα δίνουν μεγαλύτερο χρόνο στον ωφέλιμο χρόνο, που είναι ο χρόνος διδασκαλίας» τόνισε.
Σύμφωνα με
Τα Νέα, ενδεικτικά, μια από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί στον Εθνικό Διάλογο περιλαμβάνει έντυπο περιγραφικής αξιολόγησης στο οποίο οι επιδόσεις στα μαθήματα και οι δεξιότητες των μαθητών εκτιμώνται σε μια κλίμακα 5 διαβαθμίσεων, από το «πάρα πολύ» έως το «καθόλου».
Με αυτόν τον τρόπο αξιολογούνται προσοχή, κατανόηση, προφορική και γραπτή έκφραση, αναγνωστική ικανότητα, αλλά και υπευθυνότητα, συνεργατικότητα κ.λπ. Πρόκειται ουσιαστικά για δημιουργία προφίλ του μαθητή, με στόχο μεταξύ άλλων να μην κόβεται εύκολα σε μικρές ηλικίες, καθώς όπως είπε ο Αντώνης Λιάκος «δεν θέλουμε να κόβεται ένα παιδί επειδή δεν μπορεί να περάσει δυο μαθήματα».
Εισαγωγή σε ΑΕΙ με συντελεστή «τοπικότητας»
Στις προτεινόμενες αλλαγές είναι και η μετάβαση σε ένα σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα περιλαμβάνει ελεύθερη πρόσβαση σε σχολές χαμηλής ζήτησης, έμφαση στην πρώτη επιλογή των υποψηφίων και συντελεστή «τοπικότητας» που θα ευνοεί υποψηφίους που ζητούν εισαγωγή σε σχολή του τόπου τους.
Επίσης, το υπουργείο Παιδείας προετοιμάζει την παροχή πιστοποιητικών γλωσσομάθειας και πτυχίου Πληροφορικής στα σχολεία, ενώ υπό συζήτηση είναι το θέμα της αναμόρφωσης των Θρησκευτικών.
Πάντως ο Νίκος Φίλης παραδέχθηκε ότι η φετινή χρονιά κλείνει με 1.164 κενά εκπαιδευτικών σε γυμνάσια και λύκεια, ενώ επανέλαβε ότι το 2017-18 θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί.