Ένα ιδιαιτέρως σημαντικό πρόβλημα, η καθυστερημένη ενημέρωση των φορολογούμενων για οφειλές προς το δημόσιο, που έχει ως αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οικονομικά, είτε με προσαυξήσεις, είτε με την απώλεια ευεργετημάτων, επισημαίνει η Συνήγορος του Πολίτη.
Με επιστολή της προς το υπουργείο Οικονομικών, η Συνήγορος του Πολίτη Καλλιόπη Σπανού πρότεινε, παράλληλα με την ταχυδρομική αποστολή ειδοποιήσεων, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και το γραπτό μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο, η επιλογή του τρόπου αποστολής, να γίνεται από τον φορολογούμενο με υπεύθυνη δήλωσή του, έντυπη ή ηλεκτρονική (μέσω Taxis Net).
Ο θεσμός του Συνηγόρου του Πολίτη έχει ήδη από το 1999 επισημάνει, ότι πολλές φορές, πολίτες λαμβάνουν χρεωστικά εκκαθαριστικά, αφού ήδη έχει εκπνεύσει η προθεσμία εξόφλησης, ενώ άλλες φορές τα ειδοποιητήρια αποστέλλονται σε λανθασμένες διευθύνσεις. Αυτό έχει ως συνέπεια οι οφειλές προς το δημόσιο να επιβαρύνονται με προσαυξήσεις και οι φορολογούμενοι να χάνουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα κάποιας ευνοϊκότερης ρύθμισης.
Το υπουργείο Οικονομικών ενόψει των επικείμενων αλλαγών στην οργάνωση των ΔΟΥ και της ενίσχυσης της χρήσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, επεξεργάζεται μεθόδους για την υιοθέτηση των προτάσεων αυτών.