ΠΜΣ με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής: Πολιτισμική ετερότητα και εκπαίδευση» στο Δημοκρίτειο Πανεπιστημίο Θράκης

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.) οργανώνει και λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2016−2017 Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με τίτλο: «Επιστήμες της Αγωγής: Πολιτισμική ετερότητα και εκπαίδευση», σύμφωνα με τις διατάξεις της απόφασης αυτής και τις διατάξεις του Ν. 3685/2008 (ΦΕΚ 148/Τ.Α΄/16−8−2008), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Αντικείμενο −Σκοπός

Το παρόν Π.Μ.Σ. αποσκοπεί στη μετάδοση και προαγωγή της επιστημονικής γνώσης για την κάλυψη εκπαιδευτικών, ερευνητικών και αναπτυξιακών αναγκών. Σε αυτό το πλαίσιο, οι σκοποί του συνάδουν με τους σκοπούς και τη γενικότερη αποστολή του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δ.Π.Θ. Παράλληλα, μέσω του παρόντος Π.Μ.Σ., επιδιώκεται η ενίσχυση των μεταπτυχιακών σπουδών στο Π.Τ.Δ.Ε. ειδικότερα και στο Δ.Π.Θ. γενικότερα καθώς και ο περιορισμός της διαρροής των νέων Ελλήνων επιστημόνων προς το εξωτερικό.

Ειδικότερα, το Π.Μ.Σ.: (1) επικεντρώνεται σε έναν τομέα αιχμής όλων των τύπων και βαθμίδων της εκπαίδευσης, αυτόν της διαχείρισης της πολιτισμικής ετερότητας και (2) αποβλέπει (α) στην προετοιμασία ικανών και αποτελεσματικών επιστημόνων και ερευνητών που θα στελεχώσουν εκπαιδευτικούς θεσμούς και ερευνητικά κέντρα καθώς και (β) στην προετοιμασία επαγγελματιών που θα πλαισιώσουν δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς εκπαίδευσης.

Αντικείμενο του Π.Μ.Σ. είναι η επαγγελματική και επιστημονική ενδυνάμωση και ανάπτυξη πτυχιούχων διαφόρων ειδικοτήτων ΑΕΙ και ΤΕΙ της ημεδαπής ή της αλλοδαπής στη διαχείριση της πολιτισμικής ετερότη− τας σε ποικίλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Το εν λόγω Π.Μ.Σ., υιοθετώντας μια διεπιστημονική προσέγγιση, επι χειρεί να αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους οι διαφορετικές επιστημονικές παραδόσεις μελετούν και κατασκευάζουν το ζήτημα της πολιτισμικής ετερότητας καθώς και τους τρόπους τους οποίους προτείνουν για τη διαχείριση του.

Στο πλαίσιο αυτό, το Π.Μ.Σ. στοχεύει: (1) στην παροχή εξειδικευμένης επιστημονικής γνώσης που αφορά στην κατανόηση του ρόλου που διαδραματίζει η εκπαίδευση τόσο στη δημιουργία και την αναπαρα− γωγή των κοινωνικών και πολιτισμικών ανισοτήτων όσο και στους τρόπους με τους οποίους γίνεται κατανοητός ο πολιτισμικά «άλλος». (2) στην εξοικείωση των συμμετεχόντων με παλαιότερους και σύγχρονους τρόπους διαχείρισης της ετερότητας στην εκπαίδευση, και (3) στην επαγγελματική τους ενδυνάμωση, ώστε να είναι σε θέση να προωθούν με αξιόπιστο και αποτελεσματικό τρόπο στρατηγικές που αφορούν στη διαχείριση της ετερότητας σε ποικίλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, καθώς και στην καλλιέργεια της πολιτισμικής ενημερότητας στους επιμορφούμενους ή τους μαθητές. Τέλος, στοχεύει (4) στην επιστημονική ενδυνάμωση των μεταπτυχιακών φοιτητών, ώστε να (α) εξοικειωθούν με τα πορίσματα της επιστημονικής έρευνας στα παραπάνω πεδία, (β) να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες σχετικές με την ερευνητική μεθοδολογία και δεοντολογία, προκειμένου να είναι σε θέση να συνεχίσουν τις μεταπτυχιακές τους σπουδές σε επίπεδο διδακτορικού διπλώματος, και (γ) να υλοποιήσουν μια εμπειρική έρευνα στα γνωστικά πεδία της Παιδαγωγικής καθώς και των Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.

Ειδικότερα, οι απόφοιτοι του Προγράμματος θα είναι σε θέση: (1) να αναλύουν με επιστημονικό τρόπο την εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα σε ό,τι αφορά τη συνύπαρξη διαφορετικών πολιτισμών σε ποικίλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα αναγνωρίζοντας τις κοινωνικές ανισότητες και τις πολιτικές αποκλεισμού, (2) να διαμορφώνουν, αξιοποιώντας κριτικά την υπάρχουσα επιστημονική γνώση, εκπαιδευτικές δράσεις για τη διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας σε δημόσιους, κοινοτικούς ή ιδιωτικούς οργανισμούς (π.χ. σχολικοί οργανισμοί όλων των βαθμίδων, οργανισμοί που παρέχουν τυπική ή άτυπη δια βίου εκπαίδευση, νοσοκομεία, φυλακές κ.ά.) με στόχο την καλλιέργεια της πολιτισμικής ενημερότητας και την ατομική ή/και κοινωνική − επαγγελματική ενδυνάμωση των επιμορφούμενων ή των μαθητών.

(3) Να γνωρίζουν την ερευνητική μεθοδολογία και να διερευνούν με συστηματικό ζητήματα τρόπο ζητήματα που προκύπτουν στα σύγχρονα πολυπολιτισμικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, και

(4) να επεξεργάζονται με αποτελεσματικούς τρόπους ζητήματα πολιτικής στο χώρο της εκπαίδευσης που προωθούν τον σεβασμό της διαφορετικότητας και την ισότητα ανάμεσα στις διάφορες κοινωνικές και πολι− τισμικές ομάδες.

Μεταπτυχιακοί τίτλοι

Το Π.Μ.Σ. απονέμει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) στις «Επιστήμες της Αγωγής: Πολιτισμική ετερότητα και εκπαίδευση».

Κατηγορίες πτυχιούχων

Στο Π.Μ.Σ. γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι Παιδαγωγικών Τμημάτων, καθώς και άλλων Τμημάτων Πανεπιστημίων ή αναγνωρισμένων ομοταγων Ιδρυμάτων της αλλοδαπής και Τμημάτων ΤΕΙ της ημεδαπής.

Χρονική διάρκεια

Η χρονική διάρκεια για την απονομή του Μ.Δ.Ε. ορίζεται σε τρία (3) εξάμηνα.

Πρόγραμμα Μαθημάτων

Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει 3 ακαδημαϊκά εξάμηνα σπουδών. Για την απονομή του Μ.Δ.Ε. απαιτείται η συστηματική παρακολούθηση και η επιτυχής εξέταση 8 (οκτώ) μαθημάτων, τα οποία κατανέμονται εξίσου στο πρώτο και δεύτερο εξάμηνο σπουδών, ενώ για το τρίτο εξάμηνο απαιτείται η επιτυχής υλοποίηση της Πρακτικής Άσκησης Επαγγελματικής Ανάπτυξης και η εκπόνηση και παρουσίαση Μεταπτυχιακής Εργασίας Ειδίκευσης. Κάθε μάθημα διδάσκεται κατ’ ελάχιστο δώδεκα (12) εβδομάδες.

Ιστοσελίδα τμήματος

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close