Ξεκίνησε σήμερα η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα «Educational Trip 2016» που διοργανώνεται για έβδομη συνεχή χρονιά από το Corallia και τους συλλόγους Ελλήνων φοιτητών των πανεπιστημίων Stanford, UC Berkeley, MIT, Georgia Tech και UC San Diego.
Το Educational Trip δίνει την ευκαιρία σε 24 φοιτήτριες και φοιτητές από δημόσια ακαδημαϊκά ιδρύματα της Ελλάδας και της Κύπρου να επισκεφθούν για μια εβδομάδα τα κορυφαία αυτά πανεπιστήμια και να εφοδιαστούν με πρωτοποριακές ιδέες που θα μπορέσουν να εφαρμόσουν στο δικό τους ακαδημαϊκό περιβάλλον με την επιστροφή τους.
Οι φοιτητές που θα επιλεγούν, θα παρακολουθήσουν μαθήματα, διαλέξεις και σεμινάρια, σύμφωνα με τα ακαδημαϊκά τους ενδιαφέροντα, θα πραγματοποιήσουν επισκέψεις σε τεχνολογικές εταιρείες αιχμής, όπως Google, Facebook κ.α., καθώς και ερευνητικά κέντρα στο Σαν Φρανσίσκο, στη Βοστώνη, στην Ατλάντα και στο Σαν Ντιέγκο καθώς και θα βιώσουν όλη τη ζωή ενός φοιτητή και μιας φοιτήτριας σε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο.
Δικαίωμα συμμετοχής στο Πρόγραμμα έχουν οι φοιτήτριες και φοιτητές ελληνικών και δημοσίων κυπριακών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, που φοιτούν σε πολυτεχνικές σχολές, σχολές θετικών επιστημών και οικονομικές σχολές, έχουν ολοκληρώσει το πρώτο έτος φοίτησης και δεν βρίσκονται στο έτος αποφοίτησής τους, παρουσιάζουν μια αξιόλογη πορεία στις σπουδές τους και έχουν επιδείξει ενδιαφέρον για την ανάπτυξη του πανεπιστημίου στο οποίο φοιτούν και γενικότερη εθελοντική και κοινωνική δραστηριότητα. Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις 8 Ιανουαρίου 2015 και το ταξίδι θα πραγματοποιηθεί 02-10 Απριλίου 2016.
Το πρόγραμμα υλοποιείται με την ευγενική υποστήριξη ιδιωτών υποστηρικτών, οι οποίοι καλύπτουν τη μεταφορά των συμμετεχόντων φοιτητών, από το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος (Αθήνα) προς Σαν Φρανσίσκο, Βοστώνη, Ατλάντα ή Σαν Ντιέγκο.
Στο πρόγραμμα έχουν συμμετάσχει μέχρι σήμερα πάνω από 90 φοιτήτριες/τες από την πλειοψηφία των ελληνικών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και από πέρυσι και της Κύπρου.
Τα οφέλη
Οι εμπειρίες που έλαβαν μέσω του Educational Trip και η μεταξύ τους συνεργασία έχει οδηγήσει σε σημαντικά αποτελέσματα στην ακαδημαϊκή ζωή φοιτητών και φοιτητριών συμβάλλοντας στην βελτίωση της ακαδημαϊκής πραγματικότητας στα πανεπιστήμιά μας.
Ενδεικτικά αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί με τη συμβολή των αποφοίτων του προγράμματος, είναι:
α) η δημιουργία ανά την Ελλάδα δυναμικών φοιτητικών ομάδων εστιασμένων σε διάφορους επιστημονικούς κλάδους, όπως φυσική (PATH), βιολογία (BAT), επιστήμη χημικού μηχανικού (CHEMECON), φέρνοντας τους φοιτητές σε επαφή με τις τελευταίες εξελίξεις στον κλάδο τους και τις προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης
β) η σύσταση της ομάδας Co.Mv.o.S., με τη συμμετοχή φοιτητών από ΕΜΠ, ΑΠΘ, Πανεπιστήμιο Πατρών, με στόχο τη δραστηριοποίηση, τη συνεργασία των φοιτητών και την ανάδειξη φοιτητικών πρωτοβουλιών ανά την Ελλάδα
γ) η διοργάνωση ποικίλων θεματικών ομιλιών και δράσεων (π.χ., Patras Game Expo, Team Fair AUTH)
δ) η μεταφορά εμπειριών και τεχνογνωσίας σε διάφορους άλλους οργανισμούς ανά την Ελλάδα (φοιτητικές ομάδες, startups κ.α.).
Το Educational Trip
Το Educational Trip διοργανώνεται από το το Corallia και τους συλλόγους Ελλήνων φοιτητών των πανεπιστημίων Stanford (Hell.A.S.), UC Berkeley (Hestia), MIT (HSAMIT), Georgia Tech (GTHS) και UC San Diego (HSAUCSD) και δίνει την ευκαιρία σε φοιτήτριες και φοιτητές από ελληνικά και κυπριακά πανεπιστήμια να επισκεφθούν κορυφαία ακαδημαϊκά ιδρύματα παγκοσμίως και να εφοδιαστούν με νέες ιδέες και γνώσεις, που θα μπορέσουν να εφαρμόσουν και να αξιοποιήσουν στο δικό τους ακαδημαϊκό περιβάλλον με την επιστροφή τους.
Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα έχουν σχηματίσει μια προκαταρκτική άποψη για τις σπουδές τους, δεν βρίσκονται δηλαδή στο πρώτο έτος των σπουδών τους, αλλά έχουν ακόμα ένα εύλογο χρονικό διάστημα πριν αποφοιτήσουν, ώστε να επιδιώξουν μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία προπτυχιακών σπουδών.
Ελπίδα όλων όσων συμβάλλουν στην υλοποίηση του Educational Trip, διοργανωτών και υποστηρικτών, είναι οι συμμετέχοντες να επιστρέψουν με μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για την εκπαίδευση, με ιδέες και προτάσεις για την ανάπτυξη των ελληνικών πανεπιστημίων, καθώς και να δώσουν οι ίδιοι ώθηση στους συμφοιτητές τους να δράσουν δυναμικά και να παίξουν καταλυτικό ρόλο στις προσπάθειες βελτίωσης του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος.