Βασεις 2015: Αρχαία και Μαθηματικά ρίχνουν τις βάσεις εισαγωγής

Σε πτωτική πορεία κινούνται οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μετά τα θέματα που «έπεσαν» τη Δευτέρα σε Μαθηματικά και Αρχαία Κατεύθυνσης – μαθήματα που είναι πρώτης βαρύτητας με συντελεστή 1,3 – τα οποία θεωρήθηκαν ιδιαίτερα δύσκολα.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, οι βαθμοί των Αρχαίων επηρεάζουν τους υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης που διεκδικούν μία θέση στις φιλολογίες, στις νομικές και στα τμήματα κοινωνικών επιστημών.

Οι δε βαθμοί στα Μαθηματικά τους υποψηφίους της τεχνολογικής κατεύθυνσης, που διεκδικούν την εισαγωγή τους στα τμήματα θετικών (φυσικομαθηματικές κ.ά.) και τεχνολογικών επιστημών (πολυτεχνεία, πληροφορική).

Σημειώνεται πως οι επιδόσεις στα Μαθηματικά επηρεάζουν και την πορεία των βάσεων εισαγωγής στις περιζήτητες σχολές υγείας, καθώς στο μάθημα εξετάζονται (όχι ως πρώτης βαρύτητας) οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα θέματα των Μαθηματικών χαρακτηρίστηκαν ως «τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών» από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, προσθέτοντας ότι «το ποσοστό των ερωτημάτων αυξημένης δυσκολίας είναι μεταξύ των υψηλότερων συγκρινόμενο με τα θέματα των προηγουμένων ετών».

Εκτός από τον υψηλό βαθμό δυσκολίας, τα θέματα ήταν και πολλά. Χαρακτηριστικό είναι, επίσης, ότι σύμφωνα με την ΕΜΕ, ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων.

Ως προς τα Αρχαία, στους υποψηφίους δόθηκε προς εξέταση διδαγμένο κείμενο του Πρωταγόρα σχετικά με την πολιτική αρετή, ενώ το αδίδακτο κείμενο ήταν από το έργο του Θουκυδίδη «Ιστορίαι».

«Το κείμενο είναι απαιτητικό, χαρακτηριστικό, όμως, για τη θουκυδίδεια πυκνότητα λόγου και ύφους» σχολίασε η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, προσθέτοντας πάντως ότι ήταν εύστοχη η επιλογή του διδαγμένου κειμένου από τον Πρωταγόρα σχετικά με την πολιτική αρετή.

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close