E-learning Πρόγραμμα Σενάριο Διδασκαλίας: Σχεδιασμός και Υλοποίηση από το Πανεπιστήμιο Αθηνών
Το e-Learning του Κέντρου Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), παρέχει τη δυνατότητα παρακολούθησης του Προγράμματος Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, στo εκπαιδευτικό αντικείμενο:
Σενάριο Διδασκαλίας: Σχεδιασμός και Υλοποίηση
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο απευθύνεται σε ερευνητές, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, στελέχη της εκπαίδευσης, σε φοιτητές και γενικότερα σε όλους αυτούς που ενδιαφέρονται για το σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών σεναρίων σε πραγματικές συνθήκες στο πλαίσιο της τυπικής και της άτυπης εκπαίδευσης.
Κατά την εξέλιξη του προγράμματος, παρέχεται στον συμμετέχοντα πρόσφορο έδαφος για την ανάδειξη της δημιουργικότητάς του, μέσα από την αναπαραστασιακή απεικόνιση του νοήματος που εκείνος θα αποφασίσει να προβάλει, καθώς και τη δημιουργία και επινόηση δικού του πρωτότυπου σεναρίου που μπορεί να υλοποιηθεί τόσο εντός σχολικής τάξης (τυπική εκπαίδευση) όσο και εκτός (άτυπη εκπαίδευση) στο πλαίσιο εκπαιδευτικής εκδρομής ή επίσκεψης σε κάποιο χώρο (μουσείο, τεχνο-επιστημονικό πάρκο).
Βασικός σκοπός του μαθησιακού αντικειμένου είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων σχεδιασμού, υλοποίησης και αξιολόγησης ενός εκπαιδευτικού σεναρίου άτυπης και τυπικής εκπαίδευσης για τις θεωρητικές επιστήμες, τις θετικές επιστήμες και τα ξενόγλωσσα αντικείμενα. Αναλύονται δε οι επιμέρους σχετικές εργασίες οι οποίες αφορούν στη συγγραφή του θεωρητικού πλαισίου, του σεναρίου και στα επιμέρους δομικά του συστατικά (καινοτομίες, πρόσθετη διδακτική αξία, προβληματική κ.ά.), στη μεθοδολογία υλοποίησης σε πραγματικές συνθήκες, στο πλαίσιο ανάλυσης των δεδομένων που συλλέγονται (όπου κυρίαρχο ρόλο κατέχουν οι κατηγορίες ανάλυσης), στην εξαγωγή αποτελεσμάτων, συμπερασμάτων και στην εκτίμηση/αποτύπωση της προοπτικής ή της επέκτασης του σεναρίου λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερθέντα.
Οι δραστηριότητες σχεδιάστηκαν βάσει θεωρητικών πλαισίων και παιδαγωγικών σκοπιμοτήτων ώστε να διαθέτουν το υπόβαθρο της ενεργούς εμπλοκής, προσωπικής ανάληψης αποφάσεων και δημιουργίας των συμμετεχόντων, με απώτερο σκοπό να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα -ως προς το σχεδιασμό και την υλοποίηση σεναρίων- μέσα σε ένα δυναμικό περιβάλλον διαπραγμάτευσης. Μέσα από την διαθεματική προσέγγιση, την αξιοποίηση της μεθόδου πρότζεκτ, την παιγνιώδη, την ενσώματη μάθηση ή άλλες σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις, εμπλέκονται οι συμμετέχοντες σε μία διαδικασία παραγωγής γνώσης και φυσικής επικοινωνίας νοημάτων, η οποία άπτεται των δικών τους αναγκών και ενδιαφερόντων. Στην υλοποίηση των στόχων αυτών θα συνδράμουν οι ψηφιακές τεχνολογίες και η αξιοποίηση των γνωστικών αντικειμένων, όπως των Επιστημών Αγωγής, Φυσικών Επιστημών, Θεωρητικών Επιστημών, της Αισθητικής Αγωγής και της Τέχνης.
Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη του Προγράμματος είναι η Επίκουρη Καθηγήτρια του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κα Σμυρναίου Ζαχαρούλα, η οποία έχει την ευθύνη για το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παρακολούθηση της ακαδημαϊκής διαδικασίας για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Κατά την διάρκεια του 5μηνου Προγράμματος παρέχεται συνεχής εκπαιδευτική υποστήριξη, βασιζόμενη στις Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων, από έμπειρο διδακτικό προσωπικό, διασφαλίζοντας την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας.
Περίοδοι Έναρξης Μαθημάτων 19/01/2015 και 16/02/2015
Ισχύει ειδική εκπτωτική πολιτική για Πολύτεκνους (20%), ΑΜΕΑ (20%), Άνεργους (25%), Οικονομικά Ασθενείς (15%), Κατόχους Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων (30%).