Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και 115 καθηγητές των σχολών αυτών υποστηρίζοντας ότι προσκρούουν στο Σύνταγμα τόσο οι αποφάσεις του υπουργού Παιδείας όσο και οι σχετικοί νόμοι που προβλέπουν τη διαδικασία μετεγγραφής των φοιτητών.
Στην προσφυγή των καθηγητών, η οποία θα συζητηθεί ενώπιον τη Ολομέλειας του ΣτΕ και θα υποστηριχθεί από τον δικηγόρο Δ. Μέλισσα, υπογραμμίζεται ότι διατάξεις των νόμων 4264/2014 και 4274/2014 παραβιάζουν άρθρα του Συντάγματος και ως εκ τούτου, οι στηριζόμενες επ’ αυτών δύο επίμαχες αποφάσεις (προσβαλλόμενες) του υπουργού Παιδείας είναι μη νόμιμες και ακυρωτέες.
Αναλυτικότερα, οι καθηγητές ζητούν να ακυρωθούν:
1) Η υπ’ αριθ. Φ1/161748/Β3/2014 απόφαση του υπουργού Παιδείας για την «ρύθμιση θεμάτων για τη μεταφορά θέσης εισαγωγής με οικονομικά κριτήρια του σχολικού έτους 2013−2014 στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
2) Η υπ’ αριθ. Φ1/161753/Β3/2104 απόφαση του υπουργού Παιδείας για την «ρύθμιση θεμάτων για τη μεταφορά θέσης εισαγωγής πολυτέκνων, τριτέκνων και ειδικών κατηγοριών».
Όπως υποστηρίζουν οι πανεπιστημιακοί καθηγητές, οι επίμαχες υπουργικές αποφάσεις αυξάνουν υπέρμετρα τον αριθμό των σπουδαστών καθώς και ότι ο νόμος για τις μεταγραφές δεν προβλέπει «ποιοτικά και κυρίως ποσοτικά κριτήρια με βάση τα οποία θα διεξαχθεί η επιλογή μεταξύ των δυνητικά δικαιούχων τη μεταφορά θέσης».
Αντίθετα, «προβλέπεται η αποδοχή όλων των αιτήσεων ως συνέπεια της ιδιότητας αυτών ως πολύτεκνων, τρίτεκνων, τέκνων με αδελφό ήδη φοιτητή, ορφανών τέκνων, αδελφών ή συζύγων ατόμων με αναπηρία, τέκνων θυμάτων τρομοκρατίας, πολύδυμων τέκνων ή με αδελφό που εισήχθη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με διάκριση».
Επίσης, αναφέρεται, ότι δεν ελήφθη υπόψη η γνώμη των ΑΕΙ για την αιφνίδια και μαζική εισαγωγή των επιπλέον σπουδαστών εκ μετεγγραφής στις Σχολές τους, τη στιγμή που το ίδιο το αρμόδιο υπουργείο δεν είναι σε θέση να υπολογίσει καν τον τεράστιο αριθμό εισακτέων που επίκειται να παραλύσει το επίπεδο σπουδών και την εν γένει λειτουργία των Ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Και αυτό, γιατί τα κριτήρια με τα οποία αποφασίστηκε η μετεγγραφή του μεγαλύτερου όγκου των αιτούντων δεν είναι ακαδημαϊκά και αντικειμενικά, αλλά υποκειμενικά και αυθαίρετα, καθώς βασίζονται σε τυχαία γεγονότα, όπως είναι η οικογενειακή και η οικονομική κατάσταση των αιτούντων.