Το σεμινάριο θα επικεντρωθεί στις βέλτιστες πρακτικές και δραστηριότητες στη διδασκαλία και στην εκπαίδευση σχετικά με τη δημοκρατία, με τις διάφορες μορφές που συναντάται στη σχολική καθημερινότητα, ιδιαίτερα όσον αφορά:
•Τα δικαιώματα των παιδιών και τη συμμετοχή στη λειτουργία του σχολείου
• Διαφορετικές περιπτώσεις για το πώς τα Δικαιώματα του Παιδιού προωθούνται σε όλη την Ευρώπη
• Ο ρόλος των μαθητικών συμβουλίων και των μαθητικών συλλόγων στη βασική εκπαίδευση.
-Γλώσσα εργασίας: ΑΓΓΛΙΚΑ ( Επίπεδο τουλάχιστον Γ1)
-Απευθύνεται σε: Εκπαιδευτικούς Δ.Ε. των κλάδων:
· ΠΕ 01 Θεολόγων
· ΠΕ 02 Φιλολόγων
· ΠΕ 10 Κοινωνιολόγων
· ΠΕ 13 Νομικών και Πολιτικών Επιστημών
– Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων στα γραφεία της Διεύθυνσης Διεθνών Εκπαιδευτικών Σχέσεων : 30 Μαΐου 2014 (σφραγίδα ταχυδρομείου)
-Αριθμός θέσεων: Η Υπηρεσία μας θα προτείνει 02 ( δύο ) υποψήφιους.
1. LATVIA ( Riga )
ΘΕΜΑ: “How to Support School Leadership for Equity and Learning”
Κωδικός: CoE 2014 1006 – 1010 Latvia
Ημερομηνία διεξαγωγής : 06/10/2014 – 10/10/2014
« Πώς μπορεί να στηριχθεί η Διοίκηση του Σχολείου σχετικά με την Ισότητα και τη Μάθηση»
– Θέματα που θα πραγματευθεί το σεμινάριο:
Στο σεμινάριο αυτό τα διευθυντικά στελέχη θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες ανάπτυξης ικανοτήτων για την ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους αναφορικά με το πώς να ανταποκριθούν στις καθημερινές προκλήσεις που σχετίζονται με την ισότητα και τη μάθηση. Επίσης, για το πώς να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν στρατηγικές στο σχολείο και σε τοπικό επίπεδο, προκειμένου να στοχεύσουν τις ανισότητες στην πρόσβαση, τις ευκαιρίες και τα μαθησιακά αποτελέσματα.
Για την προώθηση της δικαιοσύνης και της μάθησης οι διευθυντές σχολείων θα πρέπει να έρθουν σε διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του σχολείου όπως καθηγητές, μαθητές καθώς και με μέλη της κοινότητας. Σε αυτή τη διαδικασία χρειάζονται στήριξη και να είναι εξοπλισμένοι με γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις ανισότητες και την αντίσταση που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν στη σχολική κοινότητα.
-Γλώσσα εργασίας: ΑΓΓΛΙΚΑ ( Επίπεδο τουλάχιστον Γ1)
-Απευθύνεται σε: Διευθυντές και Υποδιευθυντές Σχολικών Μονάδων Π.Ε και Δ.Ε.
– Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων στα γραφεία της Διεύθυνσης Διεθνών Εκπαιδευτικών Σχέσεων : 30 Μαΐου 2014 (σφραγίδα ταχυδρομείου)
-Αριθμός θέσεων: Η Υπηρεσία μας θα προτείνει 03 ( τρεις ) υποψήφιους.
Σημειώνουμε ότι είμαστε υποχρεωμένοι να τηρήσουμε αυστηρά τις καταληκτικές ημερομηνίες όλων των σεμιναρίων διότι δεν υπάρχει χρονικό περιθώριο για παράτασή τους.
Γενικές πληροφορίες σχετικά με τη συμμετοχή στα σεμινάρια PESTALOZZI
1. Τα σεμινάρια απευθύνονται στο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που ασκεί διδακτικό έργο και το οποίο περιορίζεται στην ομάδα-στόχο του εκάστοτε σεμιναρίου, με την προϋπόθεση ότι διαθέτουν τρία (3) χρόνια προϋπηρεσία ως εκπαιδευτικοί σε δημόσια ή ιδιωτικά σχολεία . Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς του Δημοσίου, απαιτείται συμπλήρωση των τριών (3) χρόνων από το ΦΕΚ διορισμού.
2. Οι εκπαιδευτικοί που έχουν λάβει μέρος τα δύο (2) τελευταία χρόνια σε σεμινάρια του Συμβουλίου της Ευρώπης δεν έχουν δικαίωμα να καταθέσουν αίτηση συμμετοχής.
3. Όλοι οι αιτούντες θα πρέπει να διαθέτουν άριστη γνώση ( επίπεδο Γ2/C2 ) στη γλώσσα του σεμιναρίου ή τουλάχιστον πολύ καλή γνώση (επίπεδο Γ1/C1). Πιο συγκεκριμένα:
Για τους τίτλους γλωσσομάθειας της ΑΓΓΛΙΚΗΣ, ΓΑΛΛΙΚΗΣ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ, ΙΤΑΛΙΚΗΣ και ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ γλώσσας συμβουλευθείτε την ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π. www.asep.gr και συγκεκριμένα στη διαδρομή: Αρχική σελίδα àΦΟΡΕΙΣ àΥποδείγματα Προκηρύξεων «ΤΙΤΛΟΙ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ- ΤΡΟΠΟΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗΣ»
Επίσης, αναγνωρίζονται ως γνώστες ξένης γλώσσας, οι κάτοχοι βασικών ή μεταπτυχιακών τίτλων Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής, οι οποίοι έχουν αναγνωρισθεί από το ΔΟΑΤΑΠ (οι προαναφερόμενοι τίτλοι πρέπει να ανταποκρίνονται στην γλώσσα εργασίας του εκάστοτε σεμιναρίου).
4. Η υπηρεσία μας προεπιλέγει έναν αριθμό υποψηφίων (από 1-4 ανάλογα με τις προδιαγραφές της εκάστοτε διοργανώτριας χώρας) ενώ η τελική επιλογή γίνεται από τη διοργανώτρια χώρα. Η προεπιλογή από τη χώρα μας γίνεται με τη διαδικασία της κλήρωσης μεταξύ των υποψηφίων που διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα.
Δικαιολογητικά συμμετοχής
Για λόγους απλούστευσης των διαδικασιών και μείωσης της γραφειοκρατίας η διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών διακρίνεται σε δύο φάσεις.
1. Πρώτη φάση: Υποβολή αιτήσεων
Κατά την πρώτη φάση όλοι οι υποψήφιοι αποστέλλουν ταχυδρομικά στην υπηρεσία μας μόνο την αίτησή τους συνοδευόμενη από την έντυπη φόρμα του Συμβουλίου της Ευρώπης, το ατομικό τους δελτίο καθώς και μία υπεύθυνη δήλωση Αναλυτικότερα θα πρέπει να υποβάλουν τα εξής:
Α. Την αίτηση συμμετοχής στα ελληνικά, η οποία συντάσσεται και υπογράφεται από τον υποψήφιο, όπου αναφέρονται τα στοιχεία του, ο κλάδος ΠΕ στον οποίο ανήκει, το ΦΕΚ και η ημερομηνία διορισμού του καθώς και ο κωδικός και η ονομασία του σεμιναρίου.
Β. Την έντυπη φόρμα του Συμβουλίου της Ευρώπης συμπληρωμένη στη γλώσσα εργασίας του εκάστοτε σεμιναρίου, συμπληρωμένη ηλεκτρονικά, υπογεγραμμένη από τον υποψήφιο και υπογεγραμμένη από το Δ/ντή του σχολείου ή τον Προϊστάμενο της οικείας Διεύθυνσης ΠΡΟΣΟΧΗ: Στην τελευταία σελίδα της έντυπης φόρμας του Συμβουλίου της Ευρώπης (application form), ο Διευθυντής ή Προϊστάμενος Διεύθυνσης του υποψηφίου θα πρέπει να υπογράψει και να βάλει τη σφραγίδα του στο τέλος, στο αριστερό τετράγωνο. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπογράψει στο δεξί τετράγωνο, όπου υπογράφει ο Εθνικός Συντονιστής, δηλαδή το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Επειδή έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πολλοί υποψήφιοι να μην υπογράφουν τη συγκεκριμένη φόρμα τονίζουμε ότι όλες οι ανυπόγραφες φόρμες θα απορρίπτονται από τη διαδικασία της κλήρωσης.
Γ. Το ατομικό δελτίο στα ελληνικά.
Δ. Υπεύθυνη δήλωση ότι ο υποψήφιος δεν έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια του Συμβουλίου της Ευρώπης τα τελευταία δύο (2) έτη.
Η παρούσα απόφαση καθώς και τα έντυπα Α,Β,Γ βρίσκονται καταχωρισμένα στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. στο δικτυακό τόπο:
http://www.minedu.gov.gr/ > εκδηλώσεις, επιμόρφωση > ευρωπαϊκά και διεθνή επιμορφωτικά προγράμματα> Pestalozzi 2014
2. Δεύτερη φάση: Υποβολή δικαιολογητικών από τους υποψηφίους που έχουν επιλεγεί.
Όπως ήδη αναφέραμε η υπηρεσία μας προεπιλέγει έναν αριθμό υποψηφίων (από 1-4 ανάλογα με τις προδιαγραφές της εκάστοτε διοργανώτριας χώρας) ενώ η τελική επιλογή γίνεται από τη διοργανώτρια χώρα. Η προεπιλογή γίνεται με κλήρωση μεταξύ των υποψηφίων που διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα.
Κατά τη δεύτερη φάση, μόνο όσοι υποψήφιοι προεπιλεγούν, θα κληθούν να αποστείλουν άμεσα στην υπηρεσία μας τα εξής:
Α. Aντίγραφα των τίτλων σπουδών
Β. Aντίγραφα των τίτλων γλωσσομάθειας
Γ. Έντυπη γραπτή έγκριση για συμμετοχή στο σεμινάριο από το Διευθυντή του σχολείου στο οποίο υπηρετεί ο εκπαιδευτικός ή από τον Προϊστάμενο της οικείας Διεύθυνσης
Δ. Βεβαίωση από το Διευθυντή του σχολείου στο οποίο υπηρετεί ο εκπαιδευτικός για την ενασχόληση του εκπαιδευτικού με το αντικείμενο του σεμιναρίου, όπου αυτό απαιτείται.
Οι εν λόγω υποψήφιοι θα ενημερωθούν σχετικά από την υπηρεσία μας εφόσον επιλεγούν.
Σε περίπτωση που οι προεπιλεχθέντες δεν δύνανται να αποστείλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά θα απορρίπτονται και θα αποστέλλονται οι αναπληρωματικοί υποψήφιοι.
Το ονόματα που θα προεπιλεγούν θα γνωστοποιηθούν με εγκύκλιο σε όλες τις Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και στο δικτυακό τόπο: http://www.minedu.gov.gr/ > εκδηλώσεις, επιμόρφωση > ευρωπαϊκά και διεθνή επιμορφωτικά προγράμματα> Pestalozzi
Διεύθυνση αποστολής των αιτήσεων
Οι αιτήσεις συμμετοχής θα πρέπει να αποστέλλονται ταχυδρομικώς στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Α.Παπανδρέου 37, Αθήνα 15180, Τμήμα Διεθνών Οργανισμών της Διεύθυνσης των Διεθνών Εκπαιδευτικών Σχέσεων (Δ.Ε.Σ.), 2ος όροφος, Γρ.2159.
πληροφοριες για τη μεταβαση- διαμονη- διατροφη των συμμετεχοντων
Όποιος υποψήφιος επιλεγεί από τους διοργανωτές θα πρέπει να γνωρίζει εκ των προτέρων ότι:
α) Το αντίτιμο του εισιτηρίου προκαταβάλλεται από τον ίδιο και τα χρήματα κατατίθενται από το Συμβούλιο της Ευρώπης στον τραπεζικό λογαριασμό του μετά την επιστροφή του καθώς και μετά την αποστολή της έκθεσής του στο Συμβούλιο της Ευρώπης.
β) Τα έξοδα διαμονής και διατροφής καλύπτονται από τη διοργανώτρια χώρα.
γ) Μετά την προεπιλογή του υποψηφίου από την Υπηρεσία μας, η επικοινωνία για τις λεπτομέρειες, βάσει του εθιμικού του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΣτΕ), γίνεται μεταξύ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και της διοργανώτριας χώρας.
δ) Για την καταβολή του αντίτιμου του εισιτηρίου καθώς επίσης και για διευκρινίσεις σχετικές με την μετάβαση και επιστροφή των εκπαιδευτικών, από και προς τον τόπο διεξαγωγής του σεμιναρίου, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την υπεύθυνη του συγκεκριμένου προγράμματος του Συμβουλίου της Ευρώπης:
Ms Isabelle LACOUR
E-mail : isabelle.lacour@coe.int
Υποχρεωσεισ που απορρεουν από τη συμμετοχη σε σεμιναρια
Οι εκπαιδευτικοί που επιλέγονται να συμμετάσχουν στα σεμινάρια αυτά θα πρέπει να υποβάλουν ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ δύο εβδομάδες μετά την επιστροφή τους στην υπηρεσία μας σχετική έκθεση γραμμένη στα Ελληνικά, στην οποία θα περιγράφονται οι δραστηριότητες καθώς και οι νεοαποκτηθείσες εμπειρίες που έλαβαν χώρα κατά το σεμινάριο.
Τέλος, θα παρακαλούσαμε τους Διευθυντές Περιφερειακών Διευθύνσεων εκπαίδευσης να συνεργαστούν με τους εκπαιδευτικούς που θα συμμετάσχουν στο παραπάνω σεμινάριο, με σκοπό τη διάχυση των αποκτηθεισών γνώσεων και πληροφοριών στους λοιπούς συναδέλφους της περιοχής τους.
Παρακαλούμε τις αρμόδιες Διευθύνσεις και τα Γραφεία Εκπαίδευσης να φροντίσουν για την έγκαιρη ενημέρωση των εκπαιδευτικών των σχολείων της αρμοδιότητας τους.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ Υ.ΠΑΙ.Θ. ΣΤΟΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟ ΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ.
Για την αίτηση συμμετοχής πατήστε εδώ.