Σταδιακά έως και το τέλος του 2015 αναμένεται να αντικατασταθεί το παραδοσιακό χάρτινο εισιτήριο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο θα συνδυαστεί με την τοποθέτηση ειδικών πυλών στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.
Οι μπάρες στους σταθμούς θα τοποθετηθούν στο πρότυπο αντίστοιχων ευρωπαϊκών σταθμών και θα απαγορεύουν την είσοδο σε όσους δεν διαθέτουν εισιτήριο.
Ο ΟΑΣΑ επιχειρεί με αυτό τον τρόπο να βάλει τέλος στη λαθρεπιβίβαση, το ποσοστό της οποίας αγγίζει σήμερα το 20%, και στόχος του είναι αυτό να φτάσει στο 5% για τα μέσα σταθερής τροχιάς και να μην ξεπερνά το 10% σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Η κοινοπραξία Τέρνα Ενεργειακή-LG CNS ανακηρύχθηκε από το διοικητικό συμβούλιο ΟΑΣΑ προσωρινός ανάδοχος για το έργο της εγκατάστασης και λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι δύο τύπων, με τον πρώτο να αντικαθιστά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και το δεύτερο να λειτουργεί με την αποθήκευση συγκεκριμένου αριθμού μετακινήσεων. Με το νέο εισιτήριο οι χρεώσεις των επιβατών θα είναι πιο δίκαιες, αφού θα θεσμοθετηθούν ζώνες μετακίνησης και θα πληρώνουν ανάλογα με την απόσταση που διένυσαν.
Την ίδια στιγμή, προχωρεί και το έργο της τηλεματικής με τη δημιουργία 1.000 «έξυπνων» στάσεων λεωφορείων και τρόλεϊ για την ενημέρωση των επιβατών σε πραγματικό χρόνο αλλά και την καλύτερη διαχείριση του στόλου.