Eνδεχόμενο αύξησης στις τιμές των εισιτηρίων στα μέσα μεταφοράς

Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο αύξησης της τιμής των εισιτηρίων του ΟΑΣΑ, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Παράλληλα, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μπαίνει και ο ΟΑΣΘ, στον οποίο το υπουργείο Υποδομών στέλνει μήνυμα να μειώσει το κόστος λειτουργίας του αντί να ζητά μεγαλύτερη επιδότηση ή αύξηση του κομίστρου.

Όπως τόνισε την Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Tύπου, στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας έχει γίνει ένα μεγάλο άλμα, καθώς πλέον έχει επιτευχθεί ισοσκελισμένος προϋπολογισμός και δεν θα χρειαστεί κρατική επιδότηση για το Μετρό, το Τραμ και τους ΗΣΑΠ.

Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών ζητά τη ραγδαία περικοπή της επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών, με την οποία καλύπτεται η ζημιογόνος λειτουργία των λεωφορείων και των τρόλεϊ (ΟΣΥ). Έτσι, εάν κι εφόσον υπάρξουν αλλαγές, θα καθοριστούν από το τελικό ποσό της επιδότησης που θα λάβει ο ΟΑΣΑ από το δημόσιο, αλλά και από την απόδοση των μέτρων κατά της εισιτηριοδιαφγυγής που έχουν ήδη ληφθεί.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, εξετάζεται σε πρώτη φάση η ισχύς του ενιαίου εισιτηρίου των 90 λεπτών (1,40 ευρώ) να είναι μόνο προς μία κατεύθυνση και όχι για πολλαπλές κατευθύνσεις, όπως γίνεται σήμερα.

Παράλληλα, μελετάται το ενδεχόμενο χρέωσης ανάλογα με το μήκος της διαδρομής, κάτι που σημαίνει φτηνότερα εισιτήρια για κοντινές αποστάσεις και ακριβότερα για μακρινές. Ωστόσο, στο υπουργείο Υποδομών υπάρχει η ελπίδα ότι το ενδεχόμενο αυξήσεων στα εισιτήρια θα απομακρυνθεί.

«Είναι γνωστό ότι η αύξηση του εισιτηρίου προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο. Η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην αυξηθεί το εισιτήριο αλλά και να μην συζητούμε για αύξηση» τόνισε ο υπουργός Υποδομών. «Από την άλλη, στις οδικές συγκοινωνίες υπάρχει σχεδιασμός για να βελτιώσουμε την παροχή υπηρεσιών στον τομέα αυτόν» είπε και αναγνώρισε ότι όντως υπάρχει ζήτημα οικονομικής συνδρομής από πλευράς του κρατικού προϋπολογισμού.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης σημείωσε ότι χρειάζεται περαιτέρω προσπάθεια για τον εξορθολογισμό και την ελκυστικότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στους πολίτες για την αύξηση των εσόδων, προκειμένου να αποφευχθεί η άνοδος του εισιτηρίου, κάτι που «θα είναι ό,τι πιο επαχθές και επώδυνο», όπως δήλωσε.

Επίσης, σημείωσε ότι το ζήτημα δεν είναι εάν προβλέπεται από το Μεσοπρόθεσμο ούτε εάν μπορεί να αποφευχθεί με εντατικοποίηση των ελέγχων. «Η εισιτηριοδιαφυγή είναι φαινόμενο χειρότερο από την φοροδιαφυγή και πιο αντικοινωνικό. Με τα λεωφορεία δεν ταξιδεύουν οι πλούσιοι, αλλά οι φτωχοί» τόνισε και συμπλήρωσε ότι πρόκειται για «αντικοινωνικό φαινόμενο που γίνεται σε βάρος των ανέργων, οι οποίοι δεν μπορούν να μετακινηθούν λόγω της ανέχειας».

Αν και ο κ. Χρυσοχοϊδης σημείωσε ότι οι τελικές λύσεις θα δοθούν μέσα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο και άλλων μέτρων που βρίσκονται σε διαδικασία υλοποίησης, πρόσθεσε ότι η συζήτηση για την αύξηση του κομίστρου είναι λάθος, κάνοντας έκκληση για «κοινωνική αλληλεγγύη» και «υπεύθυνη στάση για να μην αυξηθεί το εισιτήριο».

«Παζάρι» και στη Θεσσαλονίκη

Παράλληλα, εξελίξεις αναμένονται και στον ΟΑΣΘ. «Υπάρχει ένα πολύ χαμηλό εισιτήριο και μία πολύ μεγάλη επιδότηση ενός ιδιωτικού φορέα, που ασκεί κοινωνικό έργο» είπε ο υπουργός υποδομών. «Ως ιδιωτικός φορέας έχει στοιχεία κέρδους και επιδότησης» τόνισε και πρόσθεσε ότι ο υφυπουργός Υποδομών, Μιχάλης Παπαδόπουλος έχει δει τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ, ο οποίος «έχει διάφορες απαιτήσεις».

«Πρέπει να συζητήσουμε όλα τα ζητήματα, να μπουν όλα στο τραπέζι. Η ΟΣΥ μείωσε μισθούς. Όλη η χώρα, όλοι οι συνάνθρωποί μας πλήττονται» παρατήρησε ο κ. Χρυσοχοίδης, υπονοώντας ότι στον ΟΑΣΘ δεν υπήρξαν αντίστοιχες «θυσίες».

Όπως είπε, ο ΟΑΣΘ «με κοινωνική επιδότηση, δηλαδή με την επιδότηση όλων μας» δεν μείωσε το κόστος λειτουργίας του. «Δεν μπορεί κάποιοι να έχουν τόσο υψηλές αποδοχές. Θα περιμένω τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ να έρθουν στο τραπέζι να συζητήσουν όλα τα ζητήματα με καλή πίστη» πρόσθεσε.

«Δεν πρόκειται τα χρήματα του λαού να μην επενδύονται με εκείνο τον τρόπο που θα επιστρέφουν ένα κοινωνικό αποτέλεσμα. Θα μειώσουμε όλοι τα κόστη όπως οι πιο φτωχοί έλληνες. Αυτό είναι καθαρό, έστω κι αν γίνουμε δυσάρεστοι» είπε, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα προς τη διοίκηση του συγκοινωνιακού φορέα ότι πρώτα πρέπει να μειώσει το κόστος λειτουργίας και μετά να ζητήσει μεγαλύτερη επιδότηση.in.gr

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close