Ενοποιούνται φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα – Τι αλλάζει

Με λίγα κλικ και  χωρίς ταλαιπωρία θα εκδίδεται από τα τέλη Σεπτεμβρίου, μέσω της νέας ψηφιακής πλατφόρμας το νέο πιστοποιητικό οικονομικής ενημερότητας το οποίο έρχεται να αντικαταστήσει τη φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα διευκολύνοντας πολίτες και επιχειρήσεις στις συναλλαγές τους.

Η νέα πλατφόρμα θα περιλαμβάνει τα στοιχεία τόσο της φορολογικής όσο και της ασφαλιστικής ενημερότητας. Θα είναι έγκυρο για κάθε προβλεπόμενη χρήση ενώ θα γίνεται υποχρεωτικά αποδεκτό από φορείς του ιδιωτικού και του δημοσίου τομέα, όπου κατά νόμο απαιτείται.

Οι πολίτες θα υποβάλουν την αίτησή τους στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα και θα γίνεται αυτόματα έλεγχος των στοιχείων που υποβλήθηκαν και στην συνέχεια εφόσον πληρούνται όλα τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις, θα εκδίδεται το πιστοποιητικό οικονομικής ενημερότητας, με τους ίδιους όρους που διέπουν την έκδοση της φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας. Απλά η διαδικασία θα είναι μια γλιτώντας σημαντικό χρόνο στους ενδιαφερόμενους πολίτες.

Πως θα εκδίδεται

1. Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα δύναται να αιτηθεί, μέσω ειδικής πλατφόρμας προσβάσιμης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), την έκδοση ενιαίου πιστοποιητικού οικονομικής ενημερότητας. Το πιστοποιητικό περιλαμβάνει τα στοιχεία του αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας και του αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας και εκδίδεται σε ψηφιακή μορφή.

2. Το πιστοποιητικό οικονομικής ενημερότητας θεωρείται έγκυρο για κάθε νόμιμη χρήση και γίνεται υποχρεωτικά αποδεκτό από όλους τους φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, καθώς και από φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, τα δικαστήρια όλων των βαθμών και τις εισαγγελίες όλης της χώρας όταν είναι κατά νόμο υποχρεωτική η προσκόμιση των ανωτέρω αποδεικτικών ενημερότητας.

3. Για την έκδοση του πιστοποιητικού οικονομικής ενημερότητας η πλατφόρμα αντλεί μέσω διαλειτουργικότητας τα αναγκαία δεδομένα από το πληροφοριακό σύστημα φορολογικού μητρώου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και το πληροφοριακό σύστημα του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Οι απαιτούμενες διαλειτουργικότητες διασφαλίζονται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η παραγωγική λειτουργία πλατφόρμας αναμένεται να ξεκινήσει στις 30 Σεπτεμβρίου 2024.

Σε ότι αφορά τους φορολογούμενους με αρρύθμιστες οφειλές ο διαδικασίες γίνονται ευκολότερες όταν θέλουν για παράδειγμα να μεταβιβάσουν ακίνητα ή να εισπράξουν χρήματα αλλά δεν μπορούν να λάβουν φορολογική ενημερότητα καθώς έχουν ληξιπρόθεσμα και αρρύθμιστα χρέη στην Εφορία. Πλέον η βεβαίωση οφειλής που απαιτείται για την ολοκλήρωση των συναλλαγών εκδίδεται θα εκδίδεται ψηφιακά στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ.   Η νέα αυτοματοποίηση διαδικασίας αφορά πάνω από 250.000 συναλλαγές τον χρόνο διευκολύνοντας τους φορολογούμενους καθώς σήμερα εξετάζονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες δεκάδες δικαιολογητικά, ενώ την ίδια στιγμή το δημόσιο θα εισπράττει χρέη τα οποία είτε καθυστερούσαν, είτε ακυρωνόταν η διαδικασία από τα νομικά τμήματα των εφοριών.

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close