Με εκπτώσεις στα οικογενειακά εισιτήρια αλλά και στους δικαιούχους του κοινωνικού τουρισμού αναμένεται να απαντήσουν οι ακτοπλόοι στην έκκληση της κυβέρνησης για εξορθολογισμό της τιμής των εισιτηρίων, ειδικά μετά την μείωση της τιμής του πετρελαίου.
Μετά και την χθεσινή σύσκεψη μέρους του κυβερνητικού επιτελείου αλλά και την συνάντηση των συναρμόδιων κυβερνητικών στελεχών με εκπροσώπων των ακτοπλόων – όπως ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Σπύρος Πασχάλης και ο Μάριος Ηλιόπουλος της Seajets – οι ακτοπλόοι αναμένεται σύντομα να καταθέσουν τις προτάσεις τους, οι οποίες θα έχουν κοινωνικό πρόσημο, θέτοντας στο επίκεντρο τη μέση ελληνική οικογένεια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτές θα περιλαμβάνουν εκπτώσεις της τάξης του 20% στα οικογενειακά εισιτήρια (τετραμελείς οικογένειες σε οικονομική θέση με Ι.Χ.) στα βασικά δρομολόγια «κορμού» (στα δρομολόγια δηλαδή που θα έχουν ως αφετηρία ή άφιξη τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και της Θεσσαλονίκης) έως και τα τέλη Αυγούστου αλλά και πρόσθετες εκπτώσεις στους δικαιούχους του κοινωνικού τουρισμού, που ξεκινά από την 1η Αυγούστου και οι οποίες θα φτάνουν από το 25% που είναι σήμερα έως και το 50%. Με τον τρόπο αυτό και δεδομένης και της υφιστάμενης συμμετοχής του κράτους, ειδικά στις περιπτώσεις του κοινωνικού τουρισμού οι δικαιούχοι αναμένεται να καταβάλουν πολύ μικρό ποσοστό της αξίας του εισιτηρίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπτώσεις έρχονται και προστίθενται στις εκπτώσεις που ήδη παρέχονται σε κατά περίπτωση δικαιούχους ή μέσω προγραμμάτων πιστότητας που εφαρμόζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Οι ίδιες πληροφορίες επεσήμαναν από χθες ότι στο τραπέζι δεν βρίσκονται οριζόντιες παρεμβάσεις – μέτρα όπως το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους ή φορολόγηση υπερκερδών – αλλά στόχος της παρέμβασης του κυβερνητικού επιτελείου ήταν να κινητοποιηθούν όλες οι εταιρίες, εξαντλώντας κάθε δυνατότητα, προς όφελος της μεσαίας τάξης και των αδυνάτων.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι ακτοπλόοι φάνηκε να ανταποκρίνονται, εξηγώντας ωστόσο ότι τα περιθώρια παρέμβασης δεν εξαρτώνται αποκλειστικά από το κόστος των καυσίμων αλλά επηρεάζονται κι από άλλα κόστη που βαίνουν αυξανόμενα το τελευταίο διάστημα, όπως το μισθολογικό που έχει αυξηθεί κατά 8%, τα κόστη επισκευής που καταγράφονται υψηλότερα κατά 18% και τα αυξημένα κατά 29% ασφάλιστρα. Επιπρόσθετα σε αυτά, επισήμαναν και την άνοδο των επιτοκίων, η οποία επιβαρύνει τα επενδυτικά πλάνα των επόμενων χρόνων. Πλάνα που κρίνονται απαραίτητα δεδομένης της πράσινης μετάβασης αλλά και της ανανέωσης του γερασμένου στόλου.
Να θυμίσουμε ότι η συζήτηση για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εταιρειών που επηρεάζει συνολικά την δυνατότητα των Ελλήνων για διακοπές αλλά και την εσωτερική τουριστική αγορά, που ουδέποτε έχει επανέλθει στα προ κρίσης επίπεδα, ξεκίνησε προ ημερών, την ώρα που το θέρος βαίνει προς την κορύφωσή του και πολλοί έχουν ήδη κλείσει τα εισιτήριά τους, εξαιτίας της υψηλής τουριστικής ζήτησης που παρατηρείται φέτος στη χώρα. Παρότι οι αυξήσεις έχουν γίνει από πέρυσι, το πρόβλημα έγινε εντονότερο φέτος λόγω της γενικότερης ακρίβειας που πλήττει τα νοικοκυριά αλλά και της ανόδου των τιμών στο σύνολο της τουριστικής βιομηχανίας. Να θυμίσουμε ότι εξαιτίας της ακρίβειας, αυξανόμενο βαίνει και το κόστος των αεροπορικών, αυξήσεις της τάξης του 15% παρατηρούνται και στις επιλογές διαμονής, ενώ αυξημένες είναι οι τιμές και σε όλη την αλυσίδα αξίας, όπως η εστίαση.