Νίκη Κεραμέως για σχολεία: Αλλαγές σε βιβλία, ύλη και μαθήματα

Από το νηπιαγωγείο έως το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, αλλάζουν όλα στα σχολεία. Τις αλλαγές αυτές παρουσίασε την Πέμπτη (11.11.2021) η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Συνολικά 166 προγράμματα σπουδών εντάσσονται στα σχολεία, είπε η Νίκη Κεραμέως και σε όλα τα γνωστικά πεδία: κοινωνικές επιστήμες, φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, μαθηματικά, ανθρωπιστικές επιστήμες, πρώτη σχολική ηλικία, τέχνες και πολιτισμός.

Εκτός από την ύλη αλλάζουν και τα βιβλία, καθώς κάποια προγράμματα σπουδών είναι από το 1998! Η καθολική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών προβλέπεται για το 2023.

Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε σε «επανάσταση» του τρόπου διδασκαλίας των παιδιών, καθώς «η ουσία και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης». Η έμφαση, είπε, δίδεται στη «μαθητοκεντρική προσέγγιση», σε θεματικά πεδία που παραμένουν σταθερά από τάξη σε τάξη και στην ψηφιακή διάσταση.

Τα Νέα Προγράμματα Σπουδών βασίζονται «στην επικαιροποίηση, τον εκσυγχρονισμό και την ευθυγράμμιση με τα νέα δεδομένα της επιστήμης και της παιδαγωγικής». Το μάθημα θα γίνεται μέσω βιωματικών και συμμετοχικών μεθόδων διδασκαλίας, «όπου τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν κριτικά, δημιουργικά και να εστιάσουν στην ουσία, όχι στην άκριτη αποστήθιση», σημείωσε η Νίκη Κεραμέως.

Στα Μαθηματικά εισάγονται τα Στοχαστικά Μαθηματικά σε όλες τις βαθμίδες, στην Ιστορία ενισχύεται η ευρωπαϊκή και παγκόσμια θεώρηση της Ιστορίας, στη Λογοτεχνία η ανάγνωση-διδασκαλία αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου (βιβλίου), στη Βιολογία η προσέγγιση βιολογικών εννοιών μέσω κοινωνικο-επιστημονικών ζητημάτων, στην Πληροφορική η ανάπτυξη λύσεων αυθεντικών προβλημάτων με χρήση κατάλληλων υπολογιστικών εργαλείων και η ανταπόκριση στις τεχνολογικές προκλήσεις της κοινωνίας του 21ου αιώνα, ανέφερε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννης Αντωνίου.

Για παράδειγμα, στο μάθημα της Ιστορίας, αντί τα παιδιά να απομνημονεύσουν ένα τμήμα της ύλης, καλείται «να μπει στο ρόλο του ιστορικού προσώπου, να γράψει μια επιστολή, ένα λόγο σα να ήταν τα ίδια το ιστορικό πρόσωπο», περιέγραψε η Νίκη Κεραμέως.

Στην Α’ Δημοτικού η διδασκαλία δεν θα οργανώνεται με βάση τα σημεία στίξης (τελεία, ερωτηματικό, θαυμαστικό κλπ) αυτά καθαυτά, αλλά «αξιοποιώντας τις δραστηριότητες εκείνες, που θα καταστήσουν ικανό τον μαθητή να τα αναγνωρίζει και να τα αποδίδει κατά την ανάγνωση».

Στα Μαθηματικά η θεματική του ενός «Μοτίβο-Συναρτήσεις» προχωράει από την αναγνώριση μοτίβου στην Α’ Δημοτικού έως τη μελέτη μοντέλων πληθυσμών στη Γ’ Λυκείου, που η μεταβολή τους περιγράφεται με εκθετικές συναρτήσεις, όπως τα κρούσματα covid-19.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου στις 22 Νοεμβρίου θα ξεκινήσει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η πιλοτική εφαρμογή στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, η οποία θα συνεχιστεί και του χρόνου. Αρχές του χρόνου θα προχωρήσει η επιμόρφωση ακόμα 35.000 εκπαιδευτικών.

Η Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε, πως για τον σχεδιασμό των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών «αξιοποιήθηκε πλήρως το έργο προηγούμενων κυβερνήσεων, ιδιαίτερα της χρονιάς 2011-12».

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close