ΕΕ: Τέλος η φραγή των εισερχόμενων κλησεων λόγω οφειλής

Μεγάλες αλλαγές έρχονται στην κινητή τηλεφωνία μετά από την αλλαγή του κανονισμού. Να θυμίσουμε πως είχε εγκριθεί σχετικό ψήφισμα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ειδικότερα, μπαίνει  «φρένο» στη δυνατότητα των παρόχων τηλεφωνίας να βάζουν φραγή στις εισερχόμενες κλήσεις των συνδρομητών τους λόγω οφειλών, βάζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Με τον νέο Γενικό Κανονισμό Αδειών, σε περιπτώσεις οφειλών, οι πάροχοι υποχρεώνονται να συνεχίζουν να παρέχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο έστω και με μικρότερη ταχύτητα. Ο νέος Κανονισμός, στόχος του οποίου είναι η προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών υπηρεσιών τηλεφωνίας και διαδικτύου, επιφέρει αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές.

Οι νέες υποχρεώσεις

Ο νέος κανονισμός επιβάλλει στις εταιρείες Τηλεπικοινωνιών, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες υποχρεώσεις:

Να παρέχουν ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν τη λήξη της. Επίσης, πρέπει να προειδοποιούν τον συνδρομητή καρτοκινητής τηλεφωνίας 15 ημέρες πριν τη λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.

Να μην αυξάνουν το πάγιο σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας αν οι προτεινόμενες αλλαγές στη σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.

Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον έναν μήνα πριν τη λήξη της σύμβασής του.

Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας όταν φτάνει στο 80% της προβλεπόμενης χρήσης και στο 100% ότι υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του.

Να αναφέρουν στη σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες για τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες που αφορούν τους χρήστες με αναπηρία.

Πιο εύκολη η ακύρωση του συμβολαίου

Με τον Νέο Κανονισμό Γενικών Αδειών:

Απλοποιείται η διαδικασία υπολογισμού του τέλους πρόωρης διακοπής αν ο συνδρομητής διακόψει τη σύμβασή του πριν λήξει το συμβόλαιό του.

Μειώνεται το ελάχιστο όριο, που ο πάροχος υποχρεούται, κατόπιν εντολής του συνδρομητή, να διακόπτει την παροχή υπηρεσιών, όταν διαπιστώνει ότι η χρέωση του συνδρομητή υπερβεί το όριο αυτό. Το νέο όριο διαμορφώνεται στα 100 ευρώ για μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης και στα 200 ευρώ για διμηνιαίο κύκλο τιμολόγησης, ενώ τώρα είναι στα 150 ευρώ και 300 ευρώ αντίστοιχα.

Εάν ο συνδρομητής λαμβάνει δέσμη υπηρεσιών από έναν πάροχο και θέλει να καταγγείλει μία υπηρεσία πριν από τη λήξη της σύμβασης, για λόγους αδυναμίας συμμόρφωσης με αυτή ή αδυναμίας παροχής της υπηρεσίας, τότε μπορεί να καταγγείλει αζημίως το σύνολο υπηρεσιών της δέσμης.

Οι διατάξεις του νέου Κανονισμού θα τεθούν σε ισχύ σταδιακά, ενώ θα είναι όλες σε πλήρη ισχύ σε εννέα μήνες από τη δημοσίευση του Κανονισμού.

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close