Σχέδιο για προσέλευση μαθητών στα σχολεία εκ περιτροπής απο το Σεπτέμβριο

Η σχολική χρονιά που τελειώνει αυτές τις μέρες ήταν ίσως η πιο “περίεργη” στην σύγχρονη ιστορία, καθώς η πανδημία έβαλε λουκέτο στα σχολεία από τις αρχές Μαρτίου. Αυτό που ακολούθησε το κλείσιμο των σχολείων, ήταν μια επιτυχία της χώρας καθώς ήταν μια από τις λίγες στον κόσμο η οποία προχώρησε σε πλήρη εφαρμογή της ηλεκτρονικής διδασκαλίας, με τους μαθητές να προχωράνε την ύλη και να μην αφήνουν τεράστια κενά σε αυτή.

Όπως δείχνουν οι μέχρι στιγμής, και η επόμενη σχολική χρονιά θα έχει ιδιαιτερότητες, καθώς παρά το άνοιγμα των σχολείων, η απειλή του κορωνοϊού εξακολουθεί να υπάρχει ενώ σύμφωνα με όλους τους επιστήμονες, από το Φθινόπωρο αναμένεται και νέο κύμα του ιού.

Είναι ενδεικτικό ότι η ηλεκτρονική διδασκαλία που κατάφερε η χώρα, δεν έγινε εφικτή σε χώρες με περισσότερη “οργάνωση” και ψηφιακή παιδεία, όπως η Γερμανία, στην οποία το σύνολο σχεδόν των μαθητών “έμεινε” στην ύλη του Μαρτίου.

Η άρση των μέτρων και η επανεκκίνηση της πραγματικότητας έφερε τους μαθητές ξανά στις σχολικές αίθουσες, αλλά με διαφορετικό ωράριο, σε μια προσπάθεια περιορισμού των κινδύνων εξάπλωσης του νέου κορωνοϊού.

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές πηγαίνουν σχολείο μέρα παρά μέρα, κάτι που με μια μικρή παραλλαγή αναμένεται να ισχύσει και την νέα σχολική χρονιά.

Σχολεία την εποχή του κορωνοϊού

Η επόμενη σχολική χρονιά αναμένεται να ξεκινήσει στις 7 Σεπτεμβρίου, όπως ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες το υπουργείο Παιδείας και η αρμόδια υπουργός. Ο λόγος για την εσπευσμένη κατά μια εβδομάδα σχεδόν έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, είναι να χαθεί όσο το δυνατόν λιγότερος χρόνος και ύλη, καθώς η χρονιά που τελειώνει τώρα αφήνει πίσω της αρκετά κενά, τα οποία δεν ήταν δυνατόν να καλυφθούν στο σύνολο τους από την ηλεκτρονική διδασκαλία.

Η σχολική χρονιά που θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, θα βρει τους μαθητές να πηγαίνουν εκ περιτροπής. Προκειμένου να αποτραπεί η πιθανή διάδοση του ιού και να μην υπάρξουν συνωστισμοί, το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται σχέδιο με το οποίο οι μαθητές θα πηγαίνουν σχολείο ανά εβδομάδα.

Στις προτάσεις που επεξεργάζεται το υπουργείο, είναι οι μαθητές να χωριστούν στα δύο (όπως συμβαίνει από την μέρα που άνοιξαν ξανά τις πόρτες τους στα τέλη Μαΐου) και να κάνουν μάθημα μια εβδομάδα το ένα γκρουπ και μια εβδομάδα το άλλο.

Η πρόταση αυτή λύνει ένα μεγάλο πρόβλημα συνωστισμού, όμως δημιουργεί 2 νέα προβλήματα, η λύση των οποίων δεν είναι τόσο εύκολη όσο υπολογίζει το υπουργείο.

Από την μια πλευρά υπάρχει το θέμα της ύλης καθώς οι μαθητές που θα “κάθονται” την μια εβδομάδα, να κάνουν ηλεκτρονικό μάθημα. Αυτό μπορεί να λυθεί μόνο με την πρόσληψη χιλιάδων εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα αναλάβουν την ηλεκτρονική διδασκαλία ή με την καθιέρωση της ηλεκτρονικής τάξης, επιτρέποντας στους μισούς μαθητές να είναι στην τάξη και τους άλλους μισούς να παρακολουθούν τα μαθήματα ηλεκτρονικά από το σπίτι, με όσα προβλήματα δημιούργησε η πρόταση αυτή όταν παρουσιάστηκε πριν από λίγο καιρό.

Το δεύτερο και πιο σημαντικό πρόβλημα, είναι πως θα πρέπει να επεκταθεί η άδεια ειδικού σκοπού καθώς, ειδικά αν μιλάμε για παιδιά Δημοτικού, θα πρέπει ο ένας από τους γονείς να μένει σπίτι, κάτι που θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στο εργασιακό περιβάλλον, αλλά και την οικονομία.

Σε κάθε περίπτωση, το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας έχει μπροστά του μια πολύ δύσκολη εξίσωση, καθώς τα κομμάτια που την αποτελούν είναι όλα εξίσου σημαντικά και δεν μπορούν να αφαιρεθούν από αυτή για να διευκολύνουν τις καταστάσεις.

Εκτός αν το υπουργείο αποφασίσει να “παίξει με τη φωτιά” και να αξιολογήσει διαφορετικά τις συνιστώσες, επεκτείνοντας το μέτρο του προσωρινού lockdown και στις σχολικές αίθουσες.

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close