Αυτά είναι τα τρία νομοσχέδια που ψηφίζονται μέσα σε 10 ημέρες

Μέσα στις επόμενες 10 ημέρες και το αργότερο έως τις 8 Αυγούστου αναμένεται να ψηφιστούν τρία νομοσχέδια που υλοποιούν βασικές δεσμεύσεις του πρωθυπουργού.

Η κυβέρνηση συνεχίζει με ταχύτατους ρυθμούς το νομοθετικό της έργο υλοποιώντας την «οδηγία» Μητσοτάκη για λιγότερα λόγια και περισσότερες πράξεις.

Μέσα στις επόμενες 10 ημέρες και το αργότερο έως τις 8 Αυγούστου αναμένεται να ψηφιστούν τρία νομοσχέδια που υλοποιούν βασικές δεσμεύσεις του πρωθυπουργού με στόχο την οικονομική ελάφρυνση των πολιτών, την εμπέδωση του συστήματος ασφάλειας, την ομαλότερη λειτουργία των δήμων και τον καλύτερο συντονισμό του κράτους που θα οδηγήσει σε καλύτερους ρυθμούς λειτουργίας την Δημόσια Διοίκηση και έτσι θα βοηθήσει στο στόχο για υψηλότερο ανάπτυξη.

Αυτά είναι τα τρία νομοσχέδια που θα ψηφιστούν

– Για τη μείωση του ΕΝΦΙΑ και τις βελτιώσεις στη ρύθμιση των 120 δόσεων.

– Για το επιτελικό κράτος και τον λιγότερο κομματισμό στο Δημόσιο.

– Για την ομαλή λειτουργία των δήμων μετά τα προβλήματα που δημιούργησε η απλή αναλογική (στο νομοσχέδιο αυτό θα περιλαμβάνεται και η κατάργηση του ασύλου).

Τα δύο πρώτα νομοσχέδια έχουν ήδη κατατεθεί στη Βουλή και αναμένεται να εισαχθουν προς συζήτηση στις αρμόδιες επιτροπές το μεσημέρι της Δευτέρας. Το πρώτο στις 13:00 στην επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων και το δεύτερο στις 14:00 στην επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης.

Το τρίτο νομοσχέδιο που έχει ετοιμάσει το υπουργείο Εσωτερικών και ο υπουργός, Τάκης Θεοδωρικάκος, αναμένεται να κατατεθεί μέσα στην εβδομάδα.

Τα κέρδη από τη μείωση του ΕΝΦΙΑ

Οι διατάξεις στο φορολογικό νομοσχέδιο που αναμένεται να ψηφιστεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος την Τρίτη προκειμένου οι μειώσεις του ΕΝΦΙΑ να εμφανιστούν στα εκκαθαριστικά του Αυγούστου, θα χαρίσει στους μικρομεσαίους ιδιοκτήτες ακινήτων στην επαρχία και τις λαϊκές συνοικίες έως και τριπλάσια σε σχέση με όσα θα είχαν αν εφαρμόζονταν οι διατάξεις που προωθούσε η προηγούμενη κυβέρνηση.

Μεγάλοι κερδισμένοι είναι κυρίως μικρομεσαίοι που κατέχουν περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 60.000 και έως 120.000 ευρώ, γιατί κερδίζουν περίπου ή και περισσότερα από 100 ευρώ το χρόνο.

Παράλληλα η νέα ρύθμιση των 120 δόσεων θα προσφέρει αυτόματη αναστολή των κατασχέσεων για περισσότερους από 1,2 εκατομμύρια οφειλέτες της εφορίας.

Στη ρύθμιση εντάσσονται ακόμη και όσοι δουν να βεβαιώνονται φέτος και πριν τις 30 Σεπτεμβρίου, ποσά φόρων που αφορούν προηγούμενα έτη μέχρι και το 2018 (πχ μετά από έλεγχο της εφορίας ή μετά από διορθωτική δήλωση κλπ).

Βασικά χαρακτηριστικά των 120 δόσεων μετά το «λίφτινγκ» είναι ότι η ελάχιστη μηνιαία καταβολή μειώνεται από τα 30 στα 20 ευρώ, προκειμένου περισσότεροι οφειλέτες να μπορέσουν να είναι συνεπείς στη ρύθμιση και μειώνεται στο 3% από 5% το επιτόκιο που επιβαρύνει σήμερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Αλλάζει ριζικά το κράτος

Οι προωθούμενες διατάξεις για το επιτελικό κράτος αποτελούν μια θεσμική τομή και θεμέλιο για την επόμενη μέρα της Ελλάδας, που συγκεντρώνει όλες τις διάσπαρτες διατάξεις των τελευταίων 40 ετών για την οργάνωση της κυβέρνησης και της κεντρικής διοίκησης, δημιουργεί νέους θεσμούς και θέτει νέους κανόνες για τη λειτουργία του κράτους.

Για τους μετακλητούς (αρ.46) προβλέπεται πως το γραφείο υπουργών διαθέτει έως 18 θέσεις εκ των οποίων οι οκτώ μετακλητοί. Στα γραφεία υφυπουργών 12 θέσεις εκ των οποίων οι έξι για μετακλητούς, ενώ οι γενικοί και ειδικοί γραμματείς μπορούν να απασχολούν έως τρεις και δύο αντίστοιχα μετακλητούς.

Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, η εξοικονόμηση από τη μείωση των σχετικών θέσεων θα ανέλθει περίπου σε 1,9 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα:

  1. Με το νομοσχέδιο επέρχεται μείωση των θέσεων Γενικών Γραμματέων από 93 σε 58 με εξοικονόμηση 1,8 εκατ. ευρώ ετησίως.
  2. Στο πλαίσιο της αποκομματικοποίησης, διατηρούνται οι γενικοί διευθυντές που τοποθετήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση.
  3. Σε ό,τι αφορά τις Ειδικές Γραμματείες ΣΔΟΕ, ΣΕΠΕ και Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, επίσης στο πλαίσιο της αποκομματικοποίησης και της εμπιστοσύνης στους δημόσιους υπαλλήλους, καταργείται η θέση του Γενικού Γραμματέα και την ευθύνη/αρμοδιότητα αναλαμβάνει ο Γενικός Διευθυντής.
  4. Θεσμοθετείται Εθνική Αρχή Διαφάνειας, που θα ενσωματώνει τις διάσπαρτες σήμερα δομές ελέγχου για την αντιμετώπιση της δημόσιας και ιδιωτικής διαφθοράς, όπως το Σώμα ΕπιθεωρητώνΕλεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, τους Επιθεωρητές Υγείας και τους Επιθεωρητές Δημοσίων Έργων.
  5. Η πορεία του κυβερνητικού έργου θα παρακολουθείται από κεντρική δομή της Προεδρίας της Κυβέρνησης, όπως συμβαίνει σε όλα τα προηγμένα διοικητικά συστήματα. Αυτό θα γίνεται μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα “Μαζί”, ώστε αφενός να καταπολεμώνται τα προβλήματα που προκαλούν οι πολλαπλές συναρμοδιότητες και αφετέρου να αντιμετωπίζονται άμεσα και ριζικά οι καθυστερήσεις στις κυβερνητικές δράσεις. Επίσης, προβλέπονται Επιτροπές Εργασίας, κάτω από το επίπεδο του Υπουργικού Συμβουλίου, οι οποίες θα προετοιμάζουν τα θέματα της ατζέντας.
  6. Καταπολεμάται η κομματικοποίηση στο Δημόσιο. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εμπιστεύεται τη διοίκηση καθιερώνοντας υπηρεσιακό γενικό γραμματέα σε κάθε υπουργείο. Αυτός θα επιλέγεται αποκλειστικά με διαδικασίες ΑΣΕΠ, χωρίς καμία εμπλοκή της πολιτικής ηγεσίας. Θα προέρχεται από τα στελέχη του δημοσίου τομέα, και θα διαχειρίζεται όλες τις δαπάνες και το προσωπικό του υπουργείου, ενώ θα έχει και τον συντονισμό των δημοσίων πολιτικών. Υποψήφιος δημόσιος υπάλληλος θα απαγορεύεται να έχει αποσπαστεί σε κόμμα ή να έχει διατελέσει κομματικός Γενικός Γραμματέας πέντε χρόνια πριν την αίτηση.

Αντιμετωπίζονται συνολικά οι κακοτεχνίες του «Κλεισθένη»

Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών,, αντιμετωπίζονται κατά τρόπο συνολικό τα σημαντικά προβλήματα που εισήγαγε ο «Κλεισθένης» (Νόμος 4555/2018), τον οποίο ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Οι κυριότερες επεμβάσεις εντοπίζονται στη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των ΟΤΑ Α’ και Β’ Βαθμού, οι οποία τίθεται σε κίνδυνο λόγω της εφαρμογής της απλής αναλογικής κατά την εκλογή των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων.

Επισημαίνεται ότι οι αλλαγές αυτές αφορούν στο σύνολό τους προβλήματα που υπάρχουν ενόψει της εγκατάστασης των νέων αρχών.

Η νομοθετική παρέμβαση εστιάζεται στα παρακάτω σημεία

– Θέσπιση δυνατότητα σύμπραξης δημοτικών παρατάξεων (στις οποίες συμπεριλαμβάνεται υποχρεωτικά η παράταξη του Δημάρχου ή Περιφερειάρχη), οι οποίες λογίζονται ως ενιαία παράταξη για τη λειτουργία των οργάνων των ΟΤΑ, διατηρώντας ταυτόχρονα την αυτοτέλεια κάθε μιας από αυτές. Με τον τρόπο αυτό ενθαρρύνεται η συνεργασία τους κατά τρόπο αντίστοιχο με την Κοινοβουλευτική διαδικασία (σχηματισμός συμμαχικών κυβερνήσεων).

–  Εξασφάλιση πλειοψηφίας του Δημάρχου και του Περιφερειάρχη στις επιτροπές (Οικονομική Επιτροπή και Επιτροπή Ποιότητας Ζωής στους Δήμους, Οικονομική Επιτροπή και λοιπές επιτροπές στις Περιφέρειες). Με τον τρόπο αυτό o Δήμαρχος και ο Περιφερειάρχης θα μπορούν να εφαρμόσουν το πρόγραμμα για το οποίο εκλέχθηκαν από τους πολίτες, διατηρώντας όμως τον σημαντικό ρόλο του Δημοτικού ή Περιφερειακού Συμβουλίου. Παράλληλα μεταφέρονται στις επιτροπές περιορισμένος αριθμός αρμοδιοτήτων του Δημοτικού Συμβουλίου.

– Εξασφάλιση πλειοψηφίας του Δημάρχου και του Περιφερειάρχη σε όλα τα νομικά πρόσωπα που έχει ο ΟΤΑ (ΝΠΔΔ, Δημοτικά Ιδρύματα, ΝΠΙΔ, Κοινωφελείς Επιχειρήσεις, ΔΕΥΑ) ώστε υπάρχει πλήρης ευθυγράμμιση της πολιτικής του Δημάρχου με τα Νομικά Πρόσωπα των ΟΤΑ.

– Προσαρμογή του τρόπου ψήφισης του Προϋπολογισμού των ΟΤΑ (καθώς και του Τεχνικού Προγράμματος, του Επιχειρησιακού Προγράμματος και της ψήφισης τελών) και εισαγωγή νέας διαδικασίας η οποία δίνει στις υπόλοιπες παρατάξεις (πλην Δημάρχου / Περιφερειάρχη) τη δυνατότητα διαφωνίας επί τεκμηριωμένης αντιπρότασης. Σε περίπτωση μη αποδοχής αντιπρότασης με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών του Συμβουλίου ισχύει η πρόταση / εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής.

–  Μειώνεται η θητεία των αντιπεριφερειαρχών και των αντιδημάρχων σε 1 έτος, ενώ δίνεται η δυνατότητα αιτιολογημένης αντικατάστασής τους μετά τη πάροδο 6 μηνών.

–  Σε συνεργασία με τη Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας, κάθε περιφέρεια προσλαμβάνει έναν εξειδικευμένο ειδικό σύμβουλο για θέματα πολιτικής προστασίας, ο οποίος θα είναι σε διαρκή συνεργασία όλο το έτος με την κεντρική κρατική δομή.

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close