Το 50% χρησιμοποιεί το smartphone μόνο για κλήσεις και SMS

Παρά την τεχνολογική εξέλιξη οι μισοί περίπου κάτοχοι κινητών τηλεφώνων τα χρησιμοποιούν ακόμη για να κάνουν κλήσεις και να στέλνουν μηνύματα. Πιο συγκεκριμένα, σχεδόν το 47% των χρηστών αξιοποιεί το κινητό τηλέφωνο μόνο για την πραγματοποίηση κλήσεων και την ανταλλαγή SMS (στοιχεία 2016).

Το ποσοστό των κατόχων κινητών που πραγματοποιούν μόνο κλήσεις και στέλνουν SMS θα μειωθεί στο 29% το 2030. Μπορεί η πρόσβαση στο Διαδίκτυο να έχει εξελιχθεί σε ένα από τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, ωστόσο πολλοί κάτοχοι κινητών επιμένουν να μη βλέπουν στο smartphone ένα εργαλείο για πιο προχωρημένες χρήσεις και αρκούνται στις κλήσεις και στα SMS. Πάντως, σύμφωνα με νέα έρευνα του GSMA Intelligence, η εικόνα αυτή αργά αλλά σταθερά αλλάζει, καθώς το ποσοστό των χρηστών που περιορίζονται στις υπηρεσίες φωνής και στα SMS αναμένεται να μειωθεί στο 29% ως το 2030. Και αυτό καθώς οι χρήστες σε όλον τον αναπτυσσόμενο κόσμο επωφελούνται σταδιακά από την πρόοδο στην κινητή καινοτομία, τις προσιτές, πλέον, τιμές των σχετικών υπηρεσιών και την τόνωση της διαθεσιμότητάς τους.

Ενα από τα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι ότι οι χρήστες, ακόμη και σε «ώριμες» αγορές της Δυτικής Ευρώπης, όπως αυτές της Γαλλίας και των ΗΠΑ, προτιμούν τα παραδοσιακά SMS από την επιλογή του IP messaging.

Ενα άλλο εύρημα της μελέτης είναι ότι οι «Millennials» δεν είναι απαραίτητα οι πιο «αφοσιωμένοι» χρήστες κινητών, σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές. Σε αγορές, όπως η Νότια Κορέα, πάνω από το ένα τέταρτο των χρηστών smartphone είναι «baby boomers» (ηλικίας 51-69). Επιπλέον, υπάρχουν ορισμένες αγορές, όπως η Μιανμάρ, όπου η κατοχή smartphone είναι μεν σχετικά υψηλή, ωστόσο η εμπλοκή των χρηστών με το κινητό τους είναι «χαλαρή», λόγω του ψηφιακού αναλφαβητισμού και της έλλειψης τοπικά προσαρμοσμένου περιεχομένου.

Επιπλέον, σε αρκετές αφρικανικές χώρες, αν και η κατοχή κινητού είναι πιο μικρή σε σχέση με πιο «ώριμες» αγορές, η χρήση από τον πληθυσμό είναι πιο στενή, κυρίως, για την εκτέλεση χρηματοπιστωτικών εργασιών. Για παράδειγμα, στην Κένυα και στην Τανζανία περίπου τέσσερις στους πέντε ενηλίκους κατόχους κινητών τηλεφώνων τα χρησιμοποιούν για πρόσβαση σε υπηρεσίες «mobile money».

Σύμφωνα με την έρευνα, σήμερα περισσότερο από το 70% των χρηστών smartphone παγκοσμίως παρακολουθεί δωρεάν online βίντεο (π.χ. YouTube), ενώ ένας στους δύο παρακολουθεί ζωντανά τηλεοπτικά προγράμματα στη συσκευή του. Επίσης, περισσότερο από το 70% των κατόχων smartphone χρησιμοποιεί τη συσκευή του για να κάνει έρευνα για προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά μόνο ένας στους δύο το χρησιμοποιεί για να παραγγείλει online.

Στο μεταξύ η έρευνα εντοπίζει ένα χάσμα μεταξύ των φύλων όσον αφορά τη χρήση του mobile Internet. Στην Ινδία, για παράδειγμα, οι γυναίκες κάτοχοι κινητού τηλεφώνου έχουν 43% λιγότερες πιθανότητες να χρησιμοποιούν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας στο Διαδίκτυο από τους άνδρες.

Σημειώνεται ότι η μελέτη του GSMA (Global Mobile Engagement Index) μετρά και αξιολογεί τις χώρες ανά τον πλανήτη με βάση τη δέσμευσή τους απέναντι στην προώθηση της κινητής συνδεσιμότητας.

Η αξιολόγηση του Global Mobile Engagement Index αποδίδει στη Νότια Κορέα, στο Κατάρ και στις ΗΠΑ υψηλότερη βαθμολογία αναφορικά με τη δέσμευσή τους στην προώθηση της κινητής συνδεσιμότητας. Ακολουθούν η Σαουδική Αραβία, η Δανία, η Φινλανδία, η Αυστραλία, η Ισπανία, η Σουηδία και η Ρουμανία.

Η έρευνα κατατάσσει επίσης τους χρήστες σε τέσσερις βαθμίδες ανάλογα με τη χρήση που κάνουν στο κινητό τους. Πρόκειται για τους τους «aficionados» (που είναι οι πιο στενά εμπλεκόμενοι με το κινητό τους), τους «pragmatists» (οι οποίοι κάνουν «ρεαλιστική» χρήση του smartphone), τους «networkers» και τους «talkers» (αυτοί που ασχολούνται ελάχιστα με το κινητό και χρησιμοποιούν μόνο υπηρεσίες φωνής και SMS).

Δείτε επίσης x

scroll to top

Συνεχίζοντας την περιήγησή σας στο e-dimosio.gr συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close