Την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στις γιορτές κατέγραψε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 85% δήλωσε ότι πραγματοποίησε αγορές για τις ημέρες των Χριστουγέννων, ενώ το 15% ότι δεν πραγματοποίησε αγορές προσθέτοντας ως κυριότερο λόγο την έλλειψη χρημάτων σε ποσοστό 43%.
Από το σύνολο των ερωτηθέντων περισσότεροι από τους επτά στους δέκα δήλωσαν ότι ξόδεψαν έως 200 ευρώ για τις αγορές τους την περίοδο των Χριστουγέννων, το 20% από 201 έως 500 ευρώ και το υπόλοιπο 4% περισσότερα από 501 ευρώ. Για τα ψώνια της Πρωτοχρονιάς περισσότεροι από 9 στους 10 καταναλωτές δήλωσαν ότι ξόδεψαν λιγότερα από 200 ευρώ.
Αναφορικά με τις επιλογές των αγορών τα τρόφιμα ήταν πρώτα στην λίστα. Συγκεκριμένα, για την αγορά τροφίμων το 54% ξόδεψε το 15%-30% των χρημάτων του, ενώ το 37% δαπάνησε το 15% των χρημάτων του για αγορά οικιακών συσκευών. Για την αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης το 25% των καταναλωτών διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του, ενώ το 40% δαπάνησε το 30%-60% των χρημάτων του
Στην αγορά προϊόντων τεχνολογίας το 28% των καταναλωτών διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του, μόλις το 16% ξόδεψε το 30% σε κοσμήματα και αξεσουάρ. Στην αγορά παιχνιδιών κατευθύνθηκε το 30% των χρημάτων για το 11% των καταναλωτών ενώ το 38% απάντησε ότι διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του για ένα ταξίδι τις ημέρες των γιορτών.
Τέλος, το 3% διέθεσε το 30% για την αγορά επίπλων.