Ικανοποίηση και μια νότα αισιοδοξίας έφερε στους εμπόρους της Αθήνας το «δεκαήμερο ανοιξιάτικων προσφορών», που ξεκίνησε στις 17 Μαΐου και ολοκληρώθηκε στις 26 του μήνα, καθώς τα αποτελέσματα του εγχειρήματος, κρίνονται, από τους ίδιους, ως ικανοποιητικά και ουσιαστικά.
Η δράση ήταν μια πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, σε συνεργασία με τον δήμο Αθηναίων και την «Τεχνόπολις ΑΕ», και είχε ως στόχο την αναβάθμιση του εμπορίου στην πρωτεύουσα και την στήριξη του εμπορικού κόσμου της Αθήνας, που πλήττεται βαθύτατα από την οικονομική κρίση.
Το δεκαήμερο προσφορών αφορούσε εμπορικά καταστήματα που βρίσκονται σε διάφορες περιοχές του δήμου της Αθήνας και συμπεριλάμβανε καταστήματα με είδη ένδυσης, υπόδησης και όχι μόνο.
«Σύμφωνα με τις αναφορές που έχουμε από τους περισσότερους εμπόρους της Αθήνας, αυτή η κίνηση κρίνεται ως επιτυχημένη. Όσοι από τους εμπόρους ακολούθησαν τις κατευθύνσεις μας και επικοινώνησαν επισταμένα και σοβαρά την προσπάθεια αυτή είχαν θετικά αποτελέσματα, με αύξηση της πελατείας και του τζίρου τους», δήλωσε, ο διευθυντής του Εμπορικού Συλλόγου, Σωτήρης Αντωνίου.
Πρόσθεσε ότι η επιτυχία της δράσης «δεκαήμερο ανοιξιάτικων προσφορών», δίνει την ώθηση ώστε να υπάρξουν και άλλες αντίστοιχες δράσεις που θα συμβάλουν στην αναζωογόνηση του ημιθανούς εμπορικού κόσμου της Αθήνας.
Συγκεκριμένα, είπε, υπάρχει η σκέψη να ξεκινήσει μία ανάλογη δράση που θα αφορά την καθιέρωση εμβόλιμων ημερών με εκπτώσεις μέσα στο φθινόπωρο και την άνοιξη.
Επίσης, δεδομένης της κατάστασης αποφασίστηκε σε συνεργασία πάλι με το δήμο Αθηναίων να ξεκινήσει από τώρα ο σχεδιασμός για την οργάνωση της αγοράς για τις γιορτές των επόμενων Χριστουγέννων, σε αντίθεση με άλλες χρονιές που αυτό γινόταν πολύ αργότερα. «Στόχος μας είναι όσο περνάει από το χέρι μας το κέντρο της πρωτεύουσας να ξαναγίνει ένας ελκυστικός προορισμός, ώστε να έρθει κάποιος για τα ψώνια του και παρά την έλλειψη ρευστότητας στην αγορά να σωθούν οι επιχειρήσεις χιλιάδων εμπόρων που έχουν φτάσει στα όρια τους», τόνισε ο κ. Αντωνίου.
«Το δεκαήμερο εκπτώσεων στα ανοιξιάτικα είδη αποδείχτηκε ότι είναι μία δράση ιδιαίτερα θετική για τους εμπόρους της Αθήνας. Η εκπτώσεις που κάναμε κυμαίνονταν από 20-25%. Ο κόσμος όπως διαπιστώθηκε ήταν ενημερωμένος γι’ αυτή τη δράση, έμπαινε στο μαγαζί λόγω αυτών των προσφορών καθώς ρωτούσαν ποιες είναι οι εκπτώσεις που κάνουμε και σε ποια προϊόντα», επισήμανε ο Γιώργος Σοφρωνάς έμπορος δερμάτινων στην Ερμού.
«Το ‘δεκαήμερο ανοιξιάτικων προσφορών’, μπορώ να πω ότι έδωσε μια ζωντάνια στην αγορά. Συγκεκριμένα στο δικό μου μαγαζί είχαμε μία αύξηση του τζίρου 20-30%.Οι πελάτες που έμπαιναν στο κατάστημα ήταν εμφανώς ενημερωμένοι, καθώς σχεδόν όλοι ρωτούσαν τι έκπτωση κάνουμε σε κάθε ένα προϊόν ξεχωριστά. Ειδικά τα ανοιξιάτικα που είχαν έκπτωση μέχρι και 25% κινήθηκαν πολύ καλά», είπε ο Μάκης Σταμούλης έμπορος καταστήματος με είδη ένδυσης στην οδό Ερμού.
«Το δεκαήμερο αυτό, ειδικά από τη δεύτερη – τρίτη μέρα ήταν σχετικά καλό. Ο κόσμος ψάχνει πλέον ως μάννα εξ ουρανού την έκπτωση, το φθηνότερο την προσφορά σε κάθε αγαθό. Εμείς είμαστε εδώ και καιρό πλέον σε μία κατάσταση που δύσκολα σωζόμαστε, καθώς τα χρέη μας έχουν πλήξει. Τέτοιες δράσεις όταν γίνονται οργανωμένα είναι χρήσιμες και βοηθάνε αλλά είναι παρηγοριά στον άρρωστο. Αν οι τράπεζες δεν αλλάξουν την πολιτική τους και δεν αρχίσουν να τροφοδοτούν την αγορά με ρευστό και δεν μειωθεί η δυσβάσταχτη φορολογία των επιχειρήσεων κανένα δεκαήμερο δεν θα αλλάξει την κατάσταση», δήλωσε ο κ. Χρήστος έμπορος στην περιοχή του Παγκρατίου.